شناسهٔ خبر: 56272631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

لکسوس، بنز، پورشه، بی ام و، کیا و هیوندا به مزایده می‌روند

صاحب‌خبر -

 

 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جزئیات مزایده خودروهای رسوبی وارداتی را اعلام کرد. عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری جزئیات تعیین تکلیف خودروهای رسوبی وارداتی، تشریح کرد و گفت: ۱۰۶۲ خودروی خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشدند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد. به گفته وی، ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا، ۱۵۴ تویوتا، ۴۳ پورشه، ۱۸۲ کیا، ۱۵۲ بی ام و، ۸ بنز، یک وولوو و یک دستگاه بی نام به مزایده گذاشته خواهد شد.

ایران چه سالی بیشترین بدهی خارجی را داشته است؟

ایسنا-  بررسی بدهی خارجی ایران از سال ۱۳۸۳ تا تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که این بدهی از ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار در فروردین سال ۱۳۸۳، به رقم هفت میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار در تیرماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در برمی‌گیرد. در این بین، بررسی آمارهای بانک مرکزی از سال ۱۳۸۳ تا پایان تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که بدهی خارجی ایران از رقم ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار در فروردین سال ۱۳۸۳ به رقم هفت میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار در تیر ماه سال ۱۴۰۱ رسیده است. بنابراین، بدهی خارجی ایران در این مدت به میزان ۶۷.۹ درصد کم شده است.

 

نظر شما