شناسهٔ خبر: 56232402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فن تماشایی و عجیب «محمدرضا گرایی» روی حریف کره‌ای در جهان کشتی خبرساز شد

اعجوبه

صاحب‌خبر -

فن تماشایی و عجیب «محمدرضا گرایی» روی حریف کره‌ای دارنده مدال طلای جهان خبرساز شد. روز گذشته و در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، در دیدار نیمه نهایی مقابل «جونی ختسوریانی» از گرجستان که بهترین عنوانش مدال نقره جوانان اروپا ۲۰۱۸ بوده است، به روی تشک رفت و در همان تایم نخست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و اولین فینالیست ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.
گرایی که پیش از این در دور نخست استراحت کرده بود، سپس در یک هشتم نهایی مقابل «آمانتور اسماعیل اف» از قرقیزستان در تایم نخست با امتیاز ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله نیز مقابل «هان سو ریو» دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره جهان از کره جنوبی به روی تشک رفت.
این کشتی‌گیر کشورمان در مصاف با مبارز کره جنوبی زمانی که این حریف با اخطار کم‌کاری در خاک نشسته بود با یک فن تماشایی و عجیب، «هان سو ریو» را ابتدا روی پل برد و در ادامه او را از روی زمین بلند کرد و به شکلی باور نکردنی حریف کره‌ای را به زمین کوبید و ۵ امتیاز دیگر گرفت. بنا بر گزارش‌ها «هان سو ریو» پس از فن گرایی به دلیل درد از ناحیه دنده مصدوم شد و نتوانست مسابقه را ادامه دهد تا گرایی برنده این کشتی تماشایی و راهی نیمه نهایی شود. محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم امشب (دوشنبه) برای کسب مدال طلا برابر «میت نمس» دارنده مدال برنز جهان از صربستان به میدان می‌‌رود. زمان این رقابت حدود ساعت 21 و 15 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه خواهد بود.
ویدئویی کوتاه از فن عجیب او خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش نوشت: «حریف کره‌ای گرایی با خودش گفت: زنده موندن، بهتر از مدال گرفتنه!» کاربر دیگری نوشت: «این حرکتی که گرایی روی حریفش زد به دلیل سختی حرکت و اینکه ریسک شکستگی گردن داره، تقریباً فقط تو کشتی کج استفاده می‌شه.» کاربر دیگری نیز این گونه نظر داد: «محمدرضا گرایی از حسن یزدانی هم تیلورتره.» یکی دیگر از کاربران نیز به شوخی این نظر را به اشتراک گذاشت که «محمدرضا گرایی یک تنه انتقام کل تلفات پراید رو از کره گرفت.» یکی دیگر هم نوشت: «به خدا تو فیلمفارسی‌ها و فیلم هندی‌هام اینجوری حریف رو نمی‌ترکونند.»  


نظر شما