شناسهٔ خبر: 56232007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

برپایی راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین در تهران

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری دیروزدر حاشیه راهپیمایی عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی تهران ، در مصاحبه کوتاهی، اظهارداشت: اربعین جلوه‌هایی از مقاومت اسلامی است و انسجام بین مسلمان‌ها را نشان می‌دهد. اربعین جلوه‌ای از آن است که عاشورا همچنان زنده است و زنده خواهد بود.
بنابرگزارش رسیده ، نماز ظهر اربعین حسینی هم به امامت رئیس جمهوری در موکب ثارالله بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران اقامه شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه هم در پیاده‌روی خانوادگی اربعین حسینی در تهران، از نزدیک با برخی از شهروندان همکلام شد و در جریان مسائل و درخواست‌های آنها قرار
گرفت.
دیروزتهران ام القرای جهان اسلام شاهد صحنه‌های باشکوهی از عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) بود.راهپیمایی میلیونی جاماندگان اربعین حسینی(ع) با حضور پرشور مردم تهران اززن ومردو کودک از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مسافت ۱۷کیلومتر به نیابت از پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا برگزار شد .از ساعات اولیه صبح همزمان با شروع راهپیمایی ازمیدان امام حسین (ع) تهران ، در نقاط دیگر پایتخت و شهر‌های مجاور شهرری از جمله ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باقرشهر نیز، دلدادگان حسینی مراسم اربعین را به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پیاده روی کردند.
مراسم پیاده روی اربعین حسینی ، در دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بود، اما امسال با رعایت نکات بهداشتی، پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد.
بیش از یکهزار و ۷۰۰موکب در مسیرهای منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برپا شد تا پذیرای زائرانی باشد که جانشان اینجا جا مانده و دلشان راهی نینوا و بین الحرمین شده است.
تمامی مسیرهای چهارگانه شهرری که برای پیاده روی روز اربعین حسینی و مراسم جاماندگان پیش بینی شده بود، با تلاش نیروهای شهرداری سیاهپوش شد از علم و کتل های نصب شده گرفته تا پارچه های مشکی که سر تا سر مسیر را پوشاندند.
صدها نفر از اتباع کشور افغانستان، در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران شرکت کردند تا ثابت کنند که امام حسین (ع) به نژاد، قوم یا ملیتی خاص تعلق ندارد و عشق و ارادت ایشان در قلوب تمامی آزادیخواهان جهان موج می‌زند.کودکان تهرانی که همراه با پدران و مادران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده بودند، با حضور در غرفه کودک، ارادت خود به امام حسین و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را به تصویر کشیدند.
تقدیر آیت‌الله العظمی نوری همدانی از ستاد اربعین
آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی، راهپیمایی اربعین را حفظ شعائر الهی برشمرد ندو از ستاد اربعین، وزارت کشور و همه نهاد‌های مردمی که در این مسیر تلاش کرده‌اند، تشکر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دربخشی از پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی آمده است:
این ایام دلباختگان حضرت سیدالشهداء (ع) بعد از سه سال دوران کرونا با حضور پر رنگ به این زیارت پرداختند و با وجود گرمای شدید هوا و گاهی کمبود امکانات، اما با عشق و علاقه زیارت اربعین را انجام دادند و خواهند داد، اگر چه مایل بودم که این توفیق برایم حاصل می‌شد که جزو زائران باشم، اما این توفیق حاصل نشد، ولی از باب وظیفه ضمن طلب دعا برای عزیزان، از همه کسانی که در این مدت برای این زائران خدمت کردند خصوصاً اهالی مناطق مرزی ایران و همچنین مردم عزیز و مهمان نواز عراق که همه امکانات خود را در این راه بسیج کردند و همچنین مسئولانی که تلاش نمودند؛ از جمله ستاد اربعین، وزارت کشور و همه نهاد‌های مردمی تشکر می‌کنم. توفیقات همگان را از خداوند متعال خواهانم.

نظر شما