شناسهٔ خبر: 56226120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم پیاده‌روی اربعین در استان قزوین برگزار شد+تصاویر

مراسم پیاده‌روی جاماندگان روز اربعین با عنوان دلدادگان حسینی با حضور خیل عظم عاشقان حسینی اعم از مردم و مسئولان در ۱۰۷ شهر و روستای استان قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، مراسم پیاده‌روی جاماندگان روز اربعین با عنوان دلدادگان حسینی با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی اعم از مردم و مسئولان امروز در 107 شهر و روستای استان قزوین برگزار شد که شامل 92 روستا و 15 شهر است. 

در شهر قزوین جاماندگان اربعین راهپیمایی خود را در 2 مسیر برگزار کردند که در مسیر اصلی جمعیت عزاداران حسینی از ساعت 10:30 صبح از میدان میرعماد حرکت خود را آغاز کرده و با در دست داشتن پرچم‌هایی که روی آنها شعار یا حسین(ع)، انا من حسین، یا ابوالفضل(ع) و حب‌الحسین یجمعنا نوشته شده بود، با گذر از خیابان‌ نادری، سبزه‌میدان، خیابان پیغمبریه و سپه به سمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در خیابان سلامگاه حرکت کردند.

عزاداران در مسیر چند بار توقف کرده و با برپایی مراسم سینه‌زنی به عزاداری پرداختند. در طول مسیر هم 30 موکب‌ مختلف در شهر قزوین با توزیع چای و شربت از عزاداران حسینی پذیرایی کردند و در این میان اتوبوسی از کودکان حسینی هم جمعیت راهپیمایان را تا رسیدن به امامزاده حسین(ع) همراهی کردند.

اما در مسیر دیگری جاماندگان اربعین در میدان جانبازان گرد هم آمده و با عبور از خیابان شهیدسلیمانی و جاده باراجین راهی مزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدا شدند. یکی از نکات جالب توجه در این مراسم حضور جمعیت زیادی از کودکان و خردسالان در کنار خانواده‌هایشان بود که با بستن سربند «یا حسین(ع)» والدین خود را همراهی می‌کردند. 

در انتهای مسیرهای راهپیمایی هم عزاداران دعای زیارت اربعین را قرائت کرده و به سخنرانی واعظان مراسم درباره جایگاه معنوی پیاده‌روی اربعین و نقش آنها در رشد و اعتلای مقاومت اسلامی گوش فرادادند.

انتهای پیام/ن

نظر شما