شناسهٔ خبر: 56223399 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آخرین خبرها از اربعین حسینی؛

از آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین در پایتخت تا برگزاری مراسم عزاداری اربعین دانشجویان با حضور رهبر انقلاب + فیلم وتصاویر

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد و دلدادگان حسینی با پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری، تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری پیاده روی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه؛ آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت اربعین آغاز شد.

جاماندگان قافله عشق، در این آیین نمادین، به تاسی از روایت امام هادی(ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرده‌اند، پس از پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری به شهرری آمده و در آستان مقدس سیدالکریم دل‌ها را روانه بین الحرمین می‌کنند.

همزمان با میدان امام حسین(ع)، در نقاط دیگر پایتخت و شهرهای مجاور شهرری از جمله ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باقرشهر نیز، دلدادگان حسینی طی آیینی، مراسم اربعین را آغاز و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در قبله تهران پیاده روی می‌کنند.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی طی دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بود و امسال با رعایت نکات بهداشتی، پرشورتر و عاشقانه‌تر و با دل‌هایی بی‌قرارتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با تهران در دیگر شهرهای کشور و با حضور خیل ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله ‌الحسین برگزار می‌شود.

آخرین خبرها از مراسم اربعین حسینی در تهران و سایر شهرها را در این گزارش بخوانید:

احمد وحیدی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان در شهرستان مهران افزود: پذیرایی از زوار در پایانه مرزی مهران تا ۲۸ صفر ادامه دارد و مواکب تا این تاریخ با تمامی ظرفیت فعالیت خواهند داشت و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز همچنان پای کار هستند.

وی با قدردانی از رئیس ستاد اربعین استان و همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های دخیل در این کنگره عظیم گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی خاصی در اربعین نداشتیم که این مهم نتیجه کار جمعی و تلاش شبانه روزی استاندار ایلام و مجموعه‌های دخیل در این کنگره عظیم است. / مهر

مردم اصفهان از صبح شنبه در مسیرهای مختلف منتهی به گلستان شهدای این شهر برای برگزاری همایش بزرگ اربعین در حال حرکت هستند.

در ادامه گوشه‌ای از مسیر پیاده روی و پذیرایی مواکب را در مسیر پل بزرگمهر مشاهده می‌کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1866573" ><script type="text/JavaScript" src="https://parsine.com/fa/news/play/embed/792976/1866573?width=800&height=600"></script></div>

سردار غلامحسین غیب‌پرور جمعه شب با حضور در موکب احمد بن موسی (ع) مستقر در کربلا با بیان اینکه این تا روز اربعین حسینی برپاست، از مردم خواست که برنامه سفر خود را مدیریت و با طمأنینه به سمت مرزها برگردند، چرا که با موج بازگشت مردم به کشور مواجه هستیم.

او ادامه داد: مرزها در امنیت کامل است و هیچ مشکلی وجود ندارد و همه نیروها در دو سمت مرز در آمادگی کامل قرار دارند.

 

همزمان با اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، شهرستان پیشوا که افتخار میزبانی از بردار امام رضا و فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) را دارد غرق در عزا و ماتم است هزاران نفر از عزاداران حسینی از این شهرستان و مناطق اطراف با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم ، به عزداری پرداختند.

مردم ولایت مدار پیشوا که از روزهای گذشته با سیاهپوش کردن خیابان ها و معابر و برافراشتن پرچم های عزا در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم به استقبال مراسم عزای اربعین حسینی(ع) رفته بودند و شامگاه جمعه نیز با حضور در مساجد و تکایا به قرائت زیارت عاشورا پرداخته و مراسم عزاداری برپا کرده بودند، از صبح شنبه با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) همنوا با آل الله ، در اربعین حسینی به عزاداری پرداختند. / ایرنا

همگام با اربعین سالار شهیدان، دوستداران و عاشقان اهل بیت اعم از زائر و مجاور امروز با پیوستن به خیل جمعیت آیین جاماندگان اربعین حسینی در مشهد مقدس، مسیر میدان ۱۵ خرداد این شهر تا حرم مطهر رضوی را پیاده طی می‌کنند.

آیین جاماندگان اربعین حسینی در مشهد مقدس و در جوار بارگاه منور رضوی از ساعت هشت صبح شنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۷ امروز ادامه دارد. در فاصله مسیر پیاده‌روی جا ماندگان اربعین تا حرم مطهر رضوی موکب‌های مختلف استقرار یافته و همچنین بخشی از آن همانند مسیر منتهی به حرم امام حسین (ع) شبیه سازی و شماره گذاری شده است. / ایرنا

فیلمی از آغاز مراسم جاماندگان اربعین در تهران را مشاهده می‌کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1866569" ><script type="text/JavaScript" src="https://parsine.com/fa/news/play/embed/792976/1866569?width=800&height=600"></script></div>

 

دکتر رسول صادق روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: بیمارستان سیار صحرایی شهید مهدی باکری مرکز بهداری رزمی شمالغرب نزسا در مرز تمرچین برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) برپا شده است.

وی ادامه داد: امکانات این بیمارستان صحرایی شامل اورژانس، آزمایشگاه، آمبولانس، رادیولوژی، بخش بستری، اورژانس خواهران، داروخانه، سرویس بهداشتی، حمام و تمام امکانات پزشکی و نیروی متخصص درمانی است.

رییس مرکز بهداری رزمی شمال‌غرب نزسا اظهار کرد: خدمات دهی این بیمارستان شبانه روزی بوده و همکاران به صورت شیفتی برای زائران امام حسین(ع) خدمات می‌دهند.

صادق یادآور شد: پزشکان و متخصصان این مرکز از اواسط شهریور تاکنون با حضور در مرز تمرچین به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمات ارائه می‌کنند.

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرمانشاه، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین رأس ساعت ۱۰ امروز مصادف با اربعین حسینی از میدان آزادی آغاز و راهپیمایی به سمت مزار شهدا‌ی شهر کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در طی مسیر موکب‌هایی برای پذیرایی از راهپیمایان اربعین حسینی برپا شده است، افزود: در مزار شهدا هم زیارت اربعین قرائت و نماز هم اقامه می‌شود.

اعلام محدودیت ترافیکی مراسم راهپیمایی دلدادگان حسینی در کرمانشاه

در این راستا سرهنگ حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، از محدودیت ترافیکی مراسم پیاده‌روی دلدادگان حسینی امروز از ساعت ۹ صبح آغاز خبر داد.

وی ضمن تسلیت سالروز اربعین امام حسین (ع) گفت: محدودیت ترافیکی مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی از ساعت ۹ صبح امروز آغاز خواهد شد و تا ورود شرکت کنندگان به مزار شهدای شهر کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

حیدری تصریح کرد: در طول خیابان شهید امجدیان (حدفاصل میدان آزادی تا تقاطع غیرهمسطح شهدا) محدودیت تردد اعمال خواهد شد.

وی به رانندگان توصیه کرد با آگاهی از این محدودیت، سفر‌های درون شهری خود را مدیریت کنند و از مسیر‌های جایگزین رفت و آمد کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: راهپیمایی دلدادگان حسینی از ساعت ۱۰صبح امروز از میدان آزادی آغاز خواهدشد و شرکت کنندگان طول خیابان شهید امجدیان به سمت مزار شهدا در باغ فردوس کرمانشاه را پیاده‌روی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور از برگزاری مراسم عزاداری هئیت های دانشجویی در محضر رهبر انقلاب همزمان با اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: بعد از دو سال که امکان برگزاری مراسم عزاداری هیئت های دانشجویی به دلیل شیوع بیماری کرونا در حسینیه امام خمینی (ره) فراهم نبود، امسال این مراسم برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز و همزمان با اربعین حسینی تعداد محدودی از هئیت های دانشجویی در محضر رهبر انقلاب به اقامه عزا خواهند پرداخت.

فاطمی پور با اشاره به جزئیات این برنامه گفت: این مراسم با حضور نمایندگان هیئت های دانشجویی و با سخنرانی حجت الاسم عالی و مداحی میثم مطیعی صبح امروز شنبه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی یاداور شد: جمعی از نمایندگان هیئت های دانشجویی سراسر کشور در این مراسم حضور خواهند داشت. / ایسنا

نظر شما