شناسهٔ خبر: 56210428 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی ۲۰ واحد معدنی آلاینده محیط زیست در خواف

رئیس اداره محیط زیست خواف گفت: ۲۰ واحد آلاینده معدنی منطقه سنگان خواف به دلیل تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

سعید شفیعیان رئیس اداره محیط زیست خواف گفت: ۲۰ واحد آلاینده معدنی منطقه سنگان این شهرستان به دلیل تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه و عمل نکردن به تعهداتشان برای کنترل گرد و غبار ناشی از فعالیت‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط زیست محیطی توسط همه واحد‌های تولیدی و از جمله شرکت‌های معدنی فعال در منطقه سنگان خواف افزود: هر واحدی که این ضوابط را رعایت نکند، مشمول اعمال قانون قرار می‌گیرد.

رئیس اداره محیط زیست خواف ادامه داد: از مجموع واحد‌های معدنی آلاینده زیست محیطی خواف که به مراجع قضایی معرفی شدند تاکنون ۲ واحد پلمپ شدند.

شفیعیان بیان کرد: پلمپ واحد‌های صنعتی و معدنی آخرین مرحله برای وادار کردن این واحد‌ها به رعایت ضوابط زیست محیطی است و اگر واحدی با وجود تذکر‌های متعدد در موعد مقرر نسبت به رعایت ضوابط اقدام نکند، به ناچار مجبور به پلمپ آن‌ها هستیم.

او تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات کارگروه ملی گرد و غبار کشور ۱۳ کیلومتر از مسیر‌های پرتردد معادن سنگان خواف با خاک پوشیده شد که از پراکنده شدن مواد معدنی در زمان تردد وسایل نقلیه جلوگیری شود.

نظر شما