شناسهٔ خبر: 56210347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

طرح گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی برای تثبیت تحریم‌ها علیه ایران

گروهی از قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی تصمیم به ارائه طرحی دارند که بر اساس آن تحریم‌های این کشور علیه ایران تثبیت و دائمی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، گروهی از قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی تصمیم به ارائه طرحی دارند که بر اساس آن تحریم‌های این کشور علیه ایران تثبیت و دائمی خواهد شد.

پیشبرد این طرح تحت هدایت «میشل استیل» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش، هدف این لایحه دائمی کردن قانون «داماتو» مصوب سال ۱۹۹۶ میلادی «به منظور مصون نگه داشتن ایالات متحده و متحدانش از تهدید ایران هسته‌ای» طراحی شده است.

این قانون رئیس‌جمهوری آمریکا را مجاز می‌کند که تحریم‌های ثانویه بر بخش انرژی ایران اعمال کند.

پیش از این نیز، «تیم اسکات» سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، «بیل هاگرتی» سناتور جمهوری‌خواه تنسی «مگی حسن» سناتور دموکرات ایالت نیوهمپشایر و «جکی روزن» سناتور دموکرات ایالت نوادا پیش‌نویس طرحی را برای تثبیت تحریم‌های ایران در حوزه انرژی آماده کرده بودند.

این سناتورها طی بیانیه‌ای با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرده بودند که دائمی شدن تحریم‌های حوزه انرژی علیه ایران، امری ضروری در راستای ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.

در ادامه این بیانیه برخی یاوه‌سرایی‌ها علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران تکرار و ادعا شده است که فعالیت‌های ایران در منطقه علاوه بر نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اعراب نیز خطری بزرگ محسوب می‌شود و ایران نباید با افزایش درآمدهای خود، قابلیت دامن زدن به این تحرکات را پیدا کند.

 

نظر شما