شناسهٔ خبر: 56208784 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲

صعود با اقتدار نخودی و یزدانی به فینال، زارع در رده بندی

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان با صعود ملی پوشان وزن‌های ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم ایران به فینال و حضور نماینده ۱۲۵ کیلویی کشورمان در رده بندی پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز (۲۴ شهریور) به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان در ۴ وزن نخست آغاز شد که از کشورمان هم محمد نخودی در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور دارند.     

 
 
در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی در نخستین مسابقه خود مقابل یاکوب شیخ جمال نماینده رومانی قرار گرفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۷ به ۶ به برتری رسید. نخودی در دومین دیدار زیر یک دقیقه و با امتیاز کامل ۱۰ به صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را حذف کرد و در نیمه نهایی هم  ۱۰ به ۵ بر بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان چیره شد و راهی نیمه نهایی شد.
ملی پوش ۷۹ کیلویی ایران برای صعود به دیدار پایانی در دیداری نزدیک  ۵ به ۴ برابر واسیل میخایلوف از اوکراین به پیروزی رسید و راهی فینال شد. نخودی برای کسب نشان طلا با جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا سرشاخ خواهد شد.  
 
 
در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ به صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت.
یزدانی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی ۱۱ به صفر (امتیاز عالی) بر سباستین جزیرزانسکی از لهستان غلبه کرد و در نیمه نهایی هم ۱۰ به صفر بر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی چیره شد و دومین فینالیست ایران در ۴ وزن نخست مسابقات لقب گرفت.
کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران فردا (۲۵ شهریور) در دیدار پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می‌رود.
 
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ به صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از چین به پیروزی رسید و در دور سوم هم ۱۰ به صفر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. ملی پوش ۱۲۵ کیلوگرم ایران در نیمه نهایی ۴ به ۲ نتیجه را به طا‌ها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه واگذار کرد و به رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار برنده مبارزه میان دانیل لیگتی از مجارستان و دسی از کانادا است.
 
در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی سر وزن نرسید و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
مسابقات رده بندی و فینال اوزان از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (جمعه) برگزار می‌شود.
 
اما فردا و در ۳ وزن دوم مسابقات:
 
در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۳۱ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف وان هو زو از چین می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان علی عباس رضازاده از آذربایجان و سانگ وون کیم از کره جنوبی می‌رود. توماس گیلمان قهرمان جهان از آمریکا نیز در گروه سرلک حضور دارد، اما این دو کشتی گیر در صورت حضور در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.
 
در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۴ نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد به مصاف انریکه پرز کاستیلانوس از گوتمالا می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی می‌رود. کایل داک قهرمان دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی با نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد.
 
و در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ادلان ویسخانوف از فرانسه مبارزه می‌کند. جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا در آنسوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم پور روبرو نخواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما