شناسهٔ خبر: 56206170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

این خبر به‌‌روزرسانی می‌شود

یزدانی و تیلور به هم رسیدند؛ راهیابی نخودی و یزدانی به فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان

تهران (پانا) - محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافتند اما امیرحسین زارع در چند ثانیه آخر، از راهیابی به فینال بازماند.

صاحب‌خبر -

مسابقات چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز (پنج شنبه) در شهر بلگراد صربستان آغاز شد.

نخستین نماینده ایران به فینال رسید؛ محمد نخودی در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۹ کیلوگرم به مصاف واسیل میخایلوف از اوکراین رفت و پس از اینکه حریف نتوانست در زمان اخطار ۳۰ ثانیه امتیازی به دست آورد، با یک زیر دو خم او را خاک کرد تا وقت نخست را با برتری ۳ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم، حریف با یک زیرگیری نخودی را خاک کرد و در ادامه نیز در یک فعل و انفعال هر دو کشتی گیر دو امتیاز کسب کردند تا نتیجه ۵ بر ۴ به سود نماینده کشورمان شود و نخودی برای دومین سال پیاپی راهی فینال شود.

حسن یزدانی هم فینالیست شد؛ در دیدار نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی در مقابل بوریس ماکوئف از اسلواکی و نایب قهرمان ۲۰۱۷ جهان قرار گرفت و پس از اینکه دو بار پای حریف را از تشک خارج کرد، به دلیل اینکه حریف زانو زده از تشک فرار کرد، یک اخطار نیز به او دادند و او را در خاک نشاندند تا با دو باراندازی که یزدانی اجرا کرد و رد شدن اعتراض حریف، نتیجه ۸ بر صفر شود. در ادامه نیز نماینده کشورمان بار دیگر ماکوئف را خاک کرد تا در کمتر از دو دقیقه و با پیروزی ۱۰ بر صفر راهی فینال شود.

تیلور حریف یزدانی شد؛ دیوید تیلور آمریکایی نیز در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد عظمت دولت بکوف قزاقستانی عبور کرد تا فردا شب در مسابقه نهایی برابر حسن یزدانی قرار بگیرد.

امیرحسین زارع از راهیابی به فینال بازماند؛ فینال سوم در چند ثانیه از دست رفت. امیرحسین زارع در مسابقه نیمه پایانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف طاها آکگول از ترکیه و قهرمان جهان و المپیک رفت که پس از اینکه نتوانست در زمان ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، یک امتیاز از دست داد تا وقت اول با نتیجه ۱ بر صفر به سود آکگول به پایان برسد. در وقت دوم و در شرایطی که باز هم اخطار ۳۰ ثانیه را به زارع داده بودند، توانست حریف را در کنار تشک خاک کند تا حساب کار ۲ بر ۱ شود اما در ثانیه های پایانی و بر روی حمله خودش خاک شد و پس از رد شد اعتراض مربیان ایران در این صحنه، ۴ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

مرور دیگر رویدادهای این مسابقات: در وزن 79 محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه 7 بر 6 مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف دولگون آلتانزول از مغولستان رفت و در یک مسابقه طوفانی توانست این حریف را شکست دهد.

نخودی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این کشتی‌گیر در این مرحله به مصاف برنده بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان و دیپاک از هند رفت.

نخودی در کشتی بعدی با بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک مبارزه کرد این کشتی‌گیر در یک مسابقه سخت و نفس‌گیر به پیروزی برسد و به مرحله نهایی صعود کند.

وی در این مرحله با واسیل میخایلوف از اوکراین کشتی می‌گیرد.نخودی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت.

حسن یزدانی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده دیدار بوریس ماکویف از اسلواکی و مایسورادزه از گرجستان می‌رود.

یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال های نقره و برنز جهان از چین مبارزه کرد.

وی توانست این حریف را شکست داد و در مصاف بعدی‌اش با الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین مبارزه کرد. زارع در این مسابقه توانست به راحتی حریفش را شکست دهد.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 مغلوب طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت.

یادآور می‌شود، در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی سر وزن نرسید و از دور رقابت ها کنار رفت.

نظر شما