شناسهٔ خبر: 56205214 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

آمریکا رقیب اصلی ایران در مسابقات جهانی کشتی آزاد 2020 بلگراد صربستان

صاحب‌خبر -

مصطفی سلطانی ورزقانی، کارشناس ورزش، در یادداشتی برای انصاف نیوز درباره‌ی مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ بلگراد صربستان نوشت:

با توجه به عدم حضور تیم کشتی روسیه به دلیل تحریم از سوی فدراسیون جهانی کشتی به نظر رقابت اصلی بین تیم ایران و آمریکا خواهد بود بخصوص در اوزان 57، 79، 86، 92، 97، 125 رقابت تنگاتنگی برای کسب مدال با آنها خواهیم بود. اما نباید غافل از دیگر تیم‌های حاضر از جمله آذربایجان، ترکیه بود. دیگر کشورها با توجه به تک ستاره‌هایشان از جمله کشورهای استقلال یافته روسیه سابق (گرجستان، ارمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان) و کشورهای آسیای شرقی ژاپن، کره جنوبی، مغولستان و چین، کشورهای اروپایی بلغارستان، مجارستان، صربستان میزبان و کشور قاره آمریکا کوبا از بخت کمتری نسبت به بقیه تیم‌ها برای قهرمانی برخوردار هستند.

در این گزارش نگاهی به شرایط کشتی گیران ایرانی حاضر در این دوره از مسابقات و حریفان آنها می انداریم:

وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک نایب قهرمان مسابقات سال گذشته در نروژ بخت کسب مدال می‌باشد، رقبای اصلی او در این وزن توماس گیلمان آمریکایی دارنده مدل المپیک 2020 توکیو و مدال طلای جهانی 2021 نروژ می‌باشد و دیگر کشتی گیرانی از هندوستان (راوی کومار) و کشورهای آسیای میانه، آلمان و کشتی گیر بیلاروس حریفان او در این آوردگاه خواهند بود.

وزن 61 کیلوگرم رضا اطری با توجه به اینکه در هیچ یک از مسابقات جهانی، بخصوص المپیک 2020 توکیو نتوانست مدالی کسب کند، لذا به نظر می‌رسد این آخرین میدانی باشد که او باید بهترن کشتی‌های خود را به اجرا بگذارد و کسب مدال کند. حریفان جدی او در این وزن در غیاب گادژی ماگومادف روس، دیتون فلیکس آمریکایی دارنده مدال نقره جهانی 2021 نروژ و آرسن هاروتونیان. توشیهیرو هاسگاوه از ژاپن می‌باشد همچنین از کشتی گیران آذربایجان، ترکیه، قزاقستان و ارمنستان نیز نباید غافل بود.

 وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی، او هر چند در مسابقات نوجوانان، جوانان و امیدها قهرمان شده اما در مسابقات جهانی نروژ ناکام بود این دومین آوردگاه در مسابقات جهانی است که او تجربه خواهد کرد او به تازگی مقام قهرمانی آسیا را کسب کرده، حریفان او در این دوره از مسابقات در غیاب زاگیر شاخیف روس قهرمان دور قبل، حریفانی از کشورهای آسیای میانه، آذربایجان (حاجی علی اف)، هند (باجرانگ) و ژاپن (اتوگورو قهرمان المپیک توکیو) را پیشرو دارد. عموزاد کار سختی و حریفان نامداری در این دوره از مسابقات دارد.

وزن 70 کیلوگرم امیر محمد یزدانی با توجه به بدشانسی در قرعه دور اول به کشتی گیر اشغالگر قدس خورده است، لذا باید او را حذف شده بدانیم.

وزن 74 کیلوگرم یونس امامی دارنده مدال برنز 2019 جهانی، در غیاب سیداکف روس (قهرمان بلامنازع المپیک 2020 توکیو)، در این دوره از مسابقات حریفان اصلی پیش روی امامی، کایل داک آمریکایی دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو و طلای جهانی 2021 نروژ و کشتی گیرانی از ازبکستان و بیلاروس می‌باشند. امامی درصورت برخورد نکردن در گروهش به حریف اشغالگر قدس (امیدواریم حریف اشغالگر قدس با باخت در مراحل او از گردونه مسابقات خارج شود) امامی یکی امیدهای کسب مدال می‌باشد.

وزن 79 کیلو گرم محمد نخودی دارنده مدال نقره جهانی 2021 نروژ، حرف اصلی او جردن باروز امریکایی دارنده چندین مدال جهان و المپیک که تاکنون در 15 مسابقه‌ای که با کشتی گیران ایرانی داشته هرگز شکست نخورده در صورتیکه او و جردن باروز در گروه خود به فینال برسند به مانند سال گذشته در فینال رو در روی هم قرار خواهند رسید. البته کشتی گیر اشغال گر قدس هم در گروه نخودی می‌باشد (امیدواریم حریف اشغالگر قدس با باخت در مراحل او از گردونه مسابقات خارج شود) حریف دیگر او کانچادزه گرجستانی می‌باشد.

وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی دارنده هفت مدال جهانی و المپیک حریف اصلی و جدی او کسی نیست جز دیوید تیلور آمریکایی به زعم همه، فینال این دوره از مسابقات بین این دو مثل سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. این دو در گروه خود حریف جدیی ندارند در صورت رسیدن به فینال این پنجمین کشتی است که این دو رو در روی هم قرار خواهند گرفت، سه بار تیلور پیروز این مسابقات بوده و یکبار حسن یزدانی، باید منتظر بود تا قهرمان این دوره از مسابقات چه کسی خواهد شد.

وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور کشتی گیر با اخلاق و محجوب جویباری، او دومین میدان جهانی را تجربه خواهد کرد او در اولین آوردگان در مسابقات جهانی 2021 نروژ با شکست حریف قدرتمند خود جیدن کاکس آمریکایی مدال خوشرنگ طلا را بگردن آویخت به احتمال خیلی زیاد این دو کشتی گیر در فینال با توجه به اینکه در یک گروه نیستند و حریف جدی ندارند، فینال این دوره از مسابقات را رقم خواهند زد باید دید کدام یک قهرمان این دوره ازمسابقات خواهد شد.

وزن 97 کیلوگرم محمد حسین محمدیان دارنده مدال برنز 2014 تاشکند و دو مدال قهرمانی آسیا، او در مسابقات المپیک 2020 توکیو ناکام بود محمدیان که جانشین مجتبی گلیج دارنده مدال برنز مسابقات جهانی سال گذشته 2021 نروژ شده است باید دید در این دوره از مسابقات چه خواهد کرد، حریف اصلی در غیاب رشید سعدالله اف روس، کایل اسنایدر آمریکایی می‌باشد از حریفان دیگر می‌توان به کشتی گیران کشور اوکراین، کوبا اشاره کرد.

وزن 130 کیلوگرم امیر حسین زارع قهرمان مسابقات جهانی 2021 نروژ و سوم المپیک 2020 توکیو، حریفان اصلی او پتراشویلی گرجستانی و طاها اکگل ترکیه‌ای می‌باشد هر دو حریف او عنوان داران این وزن هستند در این دوره از مسابقات امیر حسین زارع با طاها اکگل هم گروه می‌باشد در صورت پیروزی بر او به احتمال در فینال با پتراشویلی دیدار خواهد کرد البته از کشتی گیر آمریکا نیز نباید غافل بود.

انتهای پیام

نظر شما