شناسهٔ خبر: 56185388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صندوق بین‌المللی پول:

از آغاز جنگ اوکراین ۱۶ کشور درخواست کمک کردند

یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول از درخواست ۱۶ کشور برای دریافت کمک مالی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین خبر داد.

صاحب‌خبر -

«کریستالینا جورجیوا» مدیر عامل صندوق بین المللی پول، در بیانیه‌ای اعلام کرد از ماه فوریه که جنگ روسیه و اوکراین آغاز شده ۱۶ کشور از این نهاد بین‌المللی درخواست کمک کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، جورجیوا در بخشی از اظهارت خود گفت: «بنابراین آنچه امروز می‌بینیم درخواست ۱۶ کشور برای مبلغی بالغ بر ۹۰ میلیارد دلار است.»

این در حالیست که در چندین ماه گذشته که آمریکا سعی در مداخله در امور میان روسیه و اوکراین داشت، در نهایت منجر به حمله مسکو به کی‌یف شد. پس از آن هم در ۷ ماه گذشته، واشنگتن مداخلات خود را با تحریک باقی کشور‌ها و همچنین وضع تحریم علیه روسیه افزایش داد.

کشور‌های اروپایی هم به تقلید از آمریکا شروع به وضع تحریم‌هایی علیه روسیه کردند که در نهایت دامن‌گیر خودشان شد.

به طور مثال، بخش اعظمی از انرژی در اروپا را روسیه تامین می‌کند، اما تحریم‌هایی که اغلب کشور‌های اروپایی در این زمینه علیه مسکو اعمال کردند باعث واهمه از زمستانی سخت در این کشور‌ها شده است.

هفته گذشته هم در همین راستا، «کاتالین نواک» رئیس‌جمهور مجارستان، در کنفرانس خبری مشترک با «الکساندر ووچیچ» همتای صربستانی خود، اعلام کرد تحریم‌هایی که اروپایی‌ها برضد روسیه اعمال کردند، خودشان را هدف قرار داده است و افزود: «مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپاست، پس ما هم به تحریم‌ها رای دادیم، اما همیشه تاکید کرده‌ایم که این سیاست نامناسب است.»

نظر شما