شناسهٔ خبر: 56176659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار شهرستان

صاحب‌خبر -

توسط كاركنان اداره حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛
تهیه و توزیع بسته‌های نوشت‌افزار میان دانش آموزان کم برخوردار
اهواز -  شبنم قجاوند [email protected] : در آستانه بازگشایی و شروع سال تحصیلی جدید، کارکنان خیر اداره حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در امر تهیه و توزیع 70 بسته نوشت‌افزار میان دانش آموزان کم برخوردار شهرستان اقدام نمودند . در این اقدام خیرخواهانه که به صورت خودجوش و با مشارکت مالی 50 نفر از پرسنل اداره حراست و توسط گروه رهروان حاج قاسم سلیمانی انجام شد، 70 بسته نوشت‌افزار تهیه و میان دانش‌آموزانی که پرسنل مربوطه آنها را شناسایی کرده بودند با رعایت حفظ حرمت افراد توزیع گردید .

هم‌زمان با صدور حکم نمایندگی مدیرعامل در مناطق شمالی کشور برای کورش بالادست 
حکم تمشید امورات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان برای مجتبی شکوری صادر شد
رشت-مهناز نوبری [email protected]: آئین تجلیل و تکریم از خدمات بالادست در سمت مدیریت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان و معرفی مجتبی شکوری برای تمشید این سمت صبح روز 20 شهریورماه  با حضور اکبری ، معاون مدیرعامل و سالاری نسب ، مدیر عملیات , در رشت برگزار شد .حضور مدیر جدید از شش ماه قبل از بازنشستگی مدیر سابق برای آشنایی با امورات و بهره‌مندی از تجارب مدیر و پتانسیل‌های منطقه و همکاران از رویه‌های جاری مدیریتی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با توجه به بازنشستگی قریب‌الوقوع کورش بالادست  , حضور مجتبی شکوری را در منطقه گیلان تبیین می‌نماید . اکبری , معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بابیان مطلب فوق و ضمن آرزوی توفیق برای هر دو مدیر مذکور در سمت‌های جدید , خواستار همکاری , انتقال تجارب و تعامل فی‌مابین شد. سالاری نسب , مدیر عملیات نیز ضمن تقدیر از خدمات ارزنده بالادست طی دوران مدیریت در گیلان گفت  «علیرغم شایستگی جناب مهندس شکوری و مدیریت قابل‌تحسین ایشان در خراسان شمالی -که منطقه‌ای دیگر از مناطق 37 گانه پخش فرآورده‌های نفتی کشور است- ؛  امیدواریم ایشان مسیری را که دکتر بالادست به عنوان یک مدیر جهادی و برای خدمت به مردم  در کشور و استان گیلان پایه‌ریزی کرده‌اند , دنبال نمایند  .» گفتنی است بالادست از مدیران باسابقه 36 سال خدمت در مجموعه‌های مختلف پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایتخت و اقصی نقاط کشور است و شکوری نیز سابقاً معاون فنی - عملیاتی منطقه گیلان بوده که درسالهای اخیر با عنوان مدیرمنطقه به خراسان شمالی عزیمت کرده بود

رایزنی‌ برای واردات رنو از هند
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: خبرها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند؛ به خصوص ایران‌خودرو که روی پلتفرم رنو کوهید کار می‌کند. مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایلنا، بابیان اینکه بخش خصوصی با دستورالعمل واردات خودرو وزارت صمت انگیزه‌‌ای برای واردات ندارد، گفت: تعیین تکلیف دقیق برای نرخ سود، نحوه فروش و ... در این دستورالعمل دیده نشده ازاین‌رو امکان ورود به این بازار برای واردکنندگان بخش خصوصی دشوار شده است. وی با اشاره به عدم هماهنگی شرکت‌های خصوصی با بندهای دستورالعمل واردات خودرو، تصریح کرد: به نظر می‌رسد دستورالعمل واردات خودرو به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که امکان ورود به این بازار فقط برای خودروسازان دولتی فراهم‌شده و 2 خودروساز دولتی سایپا و ایران‌خودرو می‌توانند اقدام به واردات خودرو کند. 

قیمت خودرو وارداتی 600 میلیون تومان
وی قیمت تمام‌شده خودرو وارداتی را حداقل 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: واردات این خودروها نمی‌تواند اهداف دولت را محقق کند و همچنان مشکل خودرو در بازار پابرجا خواهد ماند و سریال قیمت‌های بالای خودرو در بازار داخلی با این دستورالعمل ادامه خواهد داشت. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که دولت سقف واردات خودرو را 10 تا 20 هزار دلار تعیین کرده است آیا با این قیمت می‌توان خودروهایی را وارد کرد که استانداردهای 85گانه سازمان ملی استاندارد را داشته باشند؟ گفت: خودروهایی که استانداردهای 85گانه ایران را پاس می‌کند 10 هزار دلار نمی‌شود و با قطعیت می‌گویم که امکان واردات خودرو با این قیمت برای دولت وجود ندارد.

دستاورد محدودیت‌ها افزایش قیمت خودرو است
وی بابیان اینکه دولت باید به دخالت‎هایش در بازار خودرو خاتمه بدهد، افزود: فعالان حوزه واردات خودرو باید بتوانند آزادانه و بدون محدودیت در سقف و قیمت اقدام به واردات خودرو در جهت تنظیم بازار کنند؛ دستاورد این محدودیت‌ها در بازار این شده است که خودروهایی که نیم میلیارد تومان هم ارزش ندارند تبدیل به خودروهای 3 میلیاردی شدند و باید کاری کرد که حباب قیمت خودرو شکسته شود.

نظر شما