شناسهٔ خبر: 56176428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی فراجا خبرداد

عبور 2میلیون و هفتصد هزار زائر از مرز و بازگشت بیش از یک میلیون نفر

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره آغاز موج بازگشت زائران از کشور عراق از بازگشت یک میلیون و 96 هزار زائر تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان روز سه شنبه در پایانه مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهران گفت: اکنون که شاهد ورود و خروج عاشقان اباعبدالله الحسین‌(ع) در کمال امنیت و آرامش هستیم یک حس غرورآفرین به ما دست می‌دهد و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران عزیز باشیم.
وی با بیان اینکه تا روز سه شنبه نزدیک به
2 میلیون و 698 هزار نفر از پایانه‌های مرزی ششگانه عبور کرده و وارد کشور عراق شدند به موج بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون
و 96 هزار نفر به کشور بازگشتند و به تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.
معاون اجتماعی فراجا اظهار داشت: با آغاز موج بازگشت ترافیک در محورهای مواصلاتی نیز سنگین‌تر می‌شود که به منظور رصد ترافیک این محورها و روان‌سازی تردد خودروها سامانه مانیتورینگ پلیس فعال شده و پهپاد‌های فراجا در سطح مسیرها به پرواز در آمدند. حاجیان با بیان اینکه فراجا اقدامات خود را در سه حوزه زیرساخت‌، نظم و امنیت و ترافیک برای خدمت رسانی بهتر به زائران فراهم کرده گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمام زیر ساخت‌های فنی و حرفه‌ای خود را در همین راستا به مرزهای ششگانه آورده و بیش از 240 گیت را در مرزهای ششگانه کشور فعال کردیم. وی از آمادگی فراجا برای افزایش گیت‌های تردد در پایانه‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: هم اکنون گیت‌های ورودی و خروجی در پایانه‌های مرزی به صورت 24 ساعته فعال هستند البته در برخی از مرزها مانند خسروی محدودیت زمانی همچنان وجود دارد. وی درخصوص آخرین اقدامات فراجا درخصوص صدور و تمدید گذرنامه اظهار داشت: تا روز سه شنبه یک میلیون و 600 هزار گذرنامه جدید و 550 هزار گذر ویژه اربعین صادر شده و 410 هزار گذرنامه منقضی شده نیز تمدید شده‌اند.
سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سر گیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف 72 ساعت گذرنامه به دست آنها می‌رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما