شناسهٔ خبر: 56174652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

سوالات هوش، پازل، تست‌ها و دیگر بازی‌های فکری در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارد. این بازی از یک سو گزینه خوبی برای پر کردن اوقات فراغت هستند و از طرف دیگر می‌توانند تمرین مناسبی برای ذهن و مغز باشد.

صاحب‌خبر -

به باور محققان بازی‌های فکری، مغز آدمی را به یک چالش فکری دعوت می‌کند. شما در مجله خبری چشمک هر روز با تست‌ها و آزمون‌های مختلف میتوانید مهارت‌های شناختی خود را آزمایش کنید. با آزمون شناسایی اشیا و مجله خبری چشمک همراه باشید.
آزمون شناسایی اشیا
هر بار که ذهن خود را به چالش می‌کشیم (با معما‌ها و تست‌های تصویری و …) به آن فرصت می‌دهیم تا مهارت‌های خود را بهبود بخشد. به همین دلیل است که هرگز نباید فرصت را برای حل هر چالشی که مغز ما را در معرض آزمایش قرار می‌دهد از دست بدهیم. در آزمون شناسایی اشیا شما باید بتوانید چالش تصویری را حل نمائید. شما برای حل این چالش زمان مشخص دارید. برای هر تصویر فقط ۸ ثانیه وقت دارید.
شما می‌توانید بهترین و جدیدترین آزمون‌ها را در مجله خبری چشمک مطالعه کنید. با انجام و تحلیل این آزمون‌ها قطعا شما بهتر عمل خواهید کرد. در آزمون شناسایی اشیا، مجموعه‌ای از چند تصویر به اشتراک گذاشته شده است. تصاویر موجود در آزمون شناسایی اشیا می‌تواند مهارت‌های شناختی شما را به چالش بکشد.

شما خواهید فهمید که تا چه اندازه تیزبین هستید؟ جزئی نگر هستید یا خیر؟ در آزمون شناسایی اشیا، در هر تصویر فقط یک چیز وجود دارد که با بقیه اشیا دورن تصویر مطابقت ندارد. به عبارت دیگر همه اشیا جفتی هستند، اما یک شی در تصویر وجود دارد که از آن تنها یک عدد وجود دارد. شما باید در عرض ۵ ثانیه شی متفاوت را پیدا کنید. اگر آماده هستید تصاویر آزمون شناسایی اشیا را مرور می‌کنیم.

سوالات آزمون

اگر آماده هستید اول سوالات را مرور می‌کنیم و سپس به پاسخ آن‌ها مراجعه می‌کنیم.

تصویر اول در آزمون شناسایی اشیا

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

شما در تصویر یک قفسه زیبا می‌بینید که اشیای تزئینی زیبایی در آن قرار داده شده است. از اشیایی مثل مجسمه تا گلدان در این تصویر دیده می‌شود. از هر شی، دو عدد وجود دارد، اما از یک شی، تنها یک عدد وجود دارد. آن را شناسایی کنید! البته فقط ۵ ثانیه وقت دارید!

تصویر دوم

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

اسباب بازی‌های متعددی در تصویر مشاهده می‌کنید. در این عکس نیز از یکک اسباب بازی فقط یک عدد وجود دارد، آن اسباب بازی کدام است. در ۵ ثانیه تشخیص دهید.

تصویر سوم در آزمون شناسایی اشیا

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

در این تصویر نیز همانند تصویر اول و دوم باید به دنبال شی یا چیزی باشید که تک است. آن چیز تک را پیدا کنید!

پاسخ آزمون‌ها

اگر تاکنون نتوانسته اید چالش‌ها را حل کنید، اشکالی ندارد. این تصاویر یک تمرین خوب برای ذهن شما است. در ادامه می‌توانید پاسخ هر تصویر را مشاهده کنید!

پاسخ تصویر اول در آزمون شناسایی اشیا

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

پاسخ تصویر دوم

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

پاسخ تصویر سوم در آزمون شناسایی اشیا

مهارت‌های شناختی خود را با پیدا کردن اشیای متفاوت، محک بزنید!

اهمیت پازل‌های تصویری

پازل تصویری تمرینی است که توانایی‌های شناختی شما را برای انجام یک کار آزمایش می‌کند. لازم به ذکر است که تمام فعالیت‌هایی که ما انجام می‌دهیم نیاز به استفاده از عملکرد‌های مغز ما دارد، که به معنای میلیون‌ها اتصال عصبی در سراسر سلول‌های مغزی توزیع شده است تا به اندازه کافی با محیط برخورد کند و اطلاعات را از طریق کانال‌های مختلف پردازش کند.

امیدوارم از آزمون شناسایی اشیا استفاده کرده باشید. شما همواره می‌توانید سوالات، بازی‌های فکری، پازل‌ها و تست‌های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آن‌هایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

منبع : چشمک

بیشتر بخوانید

نظر شما