شناسهٔ خبر: 56166997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشن پایان حدنگاری تا پایان سال در خراسان جنوبی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خراسان جنوبی هم اکنون رتبه سوم کشور در اجرای طرح حدنگاری را دارد که تا پایان سال جشن پایان حدنگاری در این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شورای قضایی خراسان جنوبی قول تأمین اعتبار ویژه برای تکمیل طرح حدنگاری این استان را داد و گفت: از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان جنوبی، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار یعنی ۹۸ درصد اراضی سنددار شده و دو درصد باقیمانده تا پایان سال با اختصاص اعتبار مناسب، به سرانجام می‌رسد.

بابایی با اشاره به فاصله طولانی بین شهرستان‌های خراسان جنوبی و گستردگی استان افزود: ظرفیت بسیج می‌تواند خیلی کمک کند تا با آموزش چند روزه و مشارکت بسیجیان فرم‌های مربوطه پر شود و صدور اسناد کشاورزی بین کشاورزان را انجام دهیم.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: درخصوص روستا‌ها اقدامات خوبی در خراسان جنوبی انجام شده به طوری که اراضی ۶۰ تا ۷۰ درصد روستا‌ها دارای سند هستند و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است خیلی از روستا‌ها تا پایان سال جاری صاحب سند می‌شوند.

بابایی افزود: خیلی از پرونده‌هایی که در دادگستری تشکیل شده به فروش مال غیر و تصرف به قولنامه‌ها و اراضی فاقد سند برمی‌گردد که اگر حدنگاری به سرانجام خوبی برسد خیلی از دعاوی و مشکلات رفع می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دستگاه قضایی اقدامات موثر و قاطعی برای تثبیت مالکیت رسمی جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی انجام داده و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای این سه جزیره به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند رسمی مالکیت صادر کرده است.

بابایی همچنین در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان دیدار کرد.

آیت الله عبادی در این دیدار گفت: بسیاری از مراجعات به ما و پرونده‌هایی که در دادگستری تشکیل شده و پرونده‌های کیفری، فروش مال غیر و تصرف به قولنامه‌ها و اراضی فاقد سند برمی‌گردد که اگر حدنگاری به سرانجام خوبی برسد خیلی از دعاوی و مشکلات رفع شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار کرد: سطح اراضی کشاورزی استان ۱۹۸ هزار هکتار است که از این مقدار ۳۹ هزار و ۲۴۱ هکتار تثبیت شده و برای ۳۱ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

محمدزاده افزود: در این زمینه ۱۳ هزار و ۳۰۰ قطعه سند برای اراضی کشاورزی صادر و تحویل کشاورزان شده است.

نظر شما