شناسهٔ خبر: 56166627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جلوگیری از تعطیلی ۲۰ واحد ریخته‌گری در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با رفع مشکل نحوه محاسبه گازبها، از تعطیلی ۲۰ واحد ریخته‌گری در استان گلستان جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: امسال فعالان ریخته گری استان با مراجعه به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، خواستار ورود دادگستری برای حل مشکل نحوه محاسبه بهای گاز، شدند.

آسیابی گفت: نرخ گاز این واحد ها به صورت شناور و بر اساس واحدهای فولاد محاسبه شده بود که همین امر سبب افزایش قبض گاز آنان تا ۱۰ برابر شده بود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و نامه‌نگاری با مرکز، نرخ گازبهای این واحدها که به اشتباه در زمره صنایع بزرگ محاسبه شده بود تغییر کرد و در زمره واحدهای صنعتی خُرد محاسبه و افزایش مبلغی که از این واحدها دریافت شده بود نیز به آنان بازگردانده شد.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان بیان کرد: این افزایش سبب شده بود تعداد زیادی از این واحدها در معرض تعطیلی قرار بگیرند.

آسیابی افزود: واحدهای ریخته گری، ارتباط مستقیمی با تراشکاری و ساخت ادوات کشاورزی در استان دارند که این افزایش در نهایت، سبب افزایش هزینه تولید بخش کشاورزی استان می‌شد.

پایان پیام/

نظر شما