شناسهٔ خبر: 56162178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خدمت رسانی موکب احباب الرضا(ع) قزوین به زائران اربعین در عمود 210

مسؤول هیأت رزمندگان اسلام استان قزوین و موکب احباب الامام الرضا(ع) در عراق، از پذیرایی موکب الرضا از زائران اربعین در مسیر نجف تا کربلا عمود 210 به مدت حدود 15 روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت مددخانی مسؤول هیأت رزمندگان اسلام استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس قزوین در کربلا با اشاره به توفیق برپایی موکب احباب الامام الرضا علیه السلام در عراق از سال 93 تاکنون اظهار کرد: هر سال توفیق داشتیم در مسیر نجف تا کربلا در عمود 210 برای پذیرایی از زائران عزیز حسینی در ایام اربعین موکب بر پا کنیم که امسال هم این توفیق نصیب ما شده است. 

وی افزود: حدود 15 روز در این مسیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پذیرایی و خدماتی به زائران خدمات رسانی می‌شود که در بخش پذیرایی در سه وعده صبح، ناهار و شام و میان وعده از زائران پذیرایی می‌کنیم و ایستگاه چای حسینی هم در طول روز تقریبا برپا است.
 


مسؤول موکب احباب الامام الرضا(ع) در عراق ادامه داد: در حوزه فرهنگی اقامه نماز جماعت در اوقات شرعی صبح، ظهر و مغرب که صبح‌ها سلام بر اباعبدالله الحسین علیه السلام و ادعیه عهد و فرج هم قرائت، ظهرها هم برنامه سخنرانی یکی از علما به زبان فارسی و عربی اجرا و شب‌ها سخنرانی، ذکر مصیبت و سینه زنی برگزار می‌شود که مورد استقبال زائران قرار می‌گیرد. 

مددخانی اضافه کرد: از برنامه‌های پیش‌بینی شده جانبی موکب می‌توان به پخش کلیپ ویدئویی 7 دقیقه‌ای که در رثای شجاعت و شهادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل علیه السلام بوده و همراه با روضه مداح کریمی و حضور مقام معظم رهبری که بسیار هم تاثیرگذار است، اشاره کنیم. 

وی به برپایی غرفه خیمه گاه حسینی ویژه نونهالان و نوجوانان و تدوین بازی‌های کودکانه هدفمند و استراحت و به یادگار ماندن خاطره خوش در اذهان آنها اشاره و تصریح کرد: در بخش خدماتی، دو سالن و دو محل استراحت برای زائران آقا و خانم در نظر گرفته‌ایم.
 


مسؤول هیأت رزمندگان اسلام استان قزوین افزود: به دلیل اینکه در اول مسیر نجف تا کربلا هستیم و زائران سه روز مانده به اربعین می‌خواهند به کربلا برسند، دو روز مانده به اربعین علنا زائری نخواهیم داشت و به مرور موکب را جمع آوری می‌کنیم و به خیل مشتاقان در کربلا می‌پیوندیم.

پایان پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما