شناسهٔ خبر: 56161273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به سند ۲۰۳۰ نگاه می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه در دیدار مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به سند ۲۰۳۰ نگاه می‌کند، رابطه جمهوری اسلامی و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی را نزدیک توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.  

امیرعبداللهیان با تبریک و آرزوی موفقیت برای مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو، رابطه کشورمان و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی را نزدیک خواند و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آموزش، آموزش عالی و فناوری به ویژه در حوزه بانوان ایرانی را مثالزدنی دانست.  

وزیر امور خارجه با اشاره به سند ٢٠٣٠ افزود: قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند.

گلدا الخوری نیز در این دیدار شرحی از برنامه‌های خود برای دفتر را ارایه و وعده داد حداکثر تلاش خود را برای ارتقای جایگاه این دفتر منطقه‌ای به عمل آورد.  

خاطر نشان می سازد دفتر منطقه ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد - یونسکو در ایران هماهنگی فعالیت های یونسکو در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان را برعهده دارد.

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به سند ۲۰۳۰ نگاه می‌کند

نظر شما