شناسهٔ خبر: 56159041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهزیستی کمپین پیشگیری از خودکشی اجرا می‌کند

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی کمپین پیشگیری از خودکشی اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سکینه بیگلری، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح پیشگیری از خودکشی از سال ۱۴۰۰ در استان زنجان خبر داد و  اظهار داشت: کمپین پیشگیری از خودکشی با محوریت نشاط اجتماعی با شعار«با عمل امید بسازیم»، در قالب برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش نوجوانان و والدین، اجرای برنامه آموزشی در فضای مجازی با موضوع حل تعارض والد وفرزند، پیشگیری از خشونت، تبلیغات شهری با موضوعات پیشگیری از خشونت، نشاط اجتماعی، تاب‌آوری و حمایت اجتماعی و... از جمله برنامه‌های بهزیستی استان زنجان در این  کمپین است.

بیگلری  پیشگیری، کنترل و کاهش خودکشی از طریق اجرای طرح‌های مبتنی برسطح جوامع محلی، شناسایی عوامل روانی، زیستی، اجتماعی، فرهنگی و تاثیر شرایط محیطی بر خودکشی، شناسایی افراد پرخطر از طریق غربالگری و ایجاد سیستم ارجاع، تشکیل گروه‌های همیار داوطلب و اجرای طرح‌های اجتماع محور پیشگیری از خودکشی را از جمله اهداف اجرای طرح  پیشگیری از خودکشی در استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی، تلاش می کند با ارائه خدمات در دسترس و جامع از طریق خط مشاوره تلفنی۱۴۸۰ خدمات مشاوره و راهنمایی پیشگیری از خودکشی را به تماس گیرندگان ارائه دهد.

انتهای پیام/73005

نظر شما