شناسهٔ خبر: 56156134 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

گزارش خبری

صاحب‌خبر -
مقدمات احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا ماه آتی فراهم می‌شود
سرمایه‌گذاری 3000 میلیارد تومانی برای یک جهش بزرگ

روز گذشته نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی متفاوت از سال‌های قبل کار خود را آغاز کرد. به طوری که این نمایشگاه بعد از سال‌ها بی‌توجهی، با حضور وزیر نیرو کار خود را آغاز کرد. وزیر نیرو در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو در تأمین برق پایدار و مطمئن بوده و اخذ مصوبات از شورای اقتصاد حاکی از تلاش دولت برای حمایت و پشتیبانی از این انرژی پاک است. به گزارش «ایران»، علی اکبر محرابیان با بیان اینکه کشور ایران، کشوری در حال رشد است و با سرعت مسیر توسعه را می‌پیماید، اظهار کرد: موضوع تأمین انرژی پایدار موضوع خیلی مهمی است که در دو حوزه توسعه صنعت برق و بهینه‌سازی و مدیریت مصرف باید پیگیری شود. محرابیان با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در این دولت یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر با شناسایی ساختگاه‌ها و بررسی محل سنکرون صورت گرفته است. وی با بیان اینکه محور اصلی انرژی‌های تجدیدپذیر بخش خصوصی است، افزود: نقش وزارت نیرو در این زمینه حمایت، پشتیبانی و ایجاد اطمینان برای سرمایه‌گذاران است. وزیر نیرو از پیش‌بینی ردیف مشخص قانون بودجه‌ 1401 با اعتبار 3000 میلیارد تومان برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز خبر داد و گفت: قیمت یارانه‌ای سوخت نیروگاه‌ها مهم‌ترین مانع توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، بنابراین با استفاده از ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولید پیش‌بینی شده است از محل صرفه‌جویی سوخت حاصل از توسعه این نیروگاه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ در این بخش توسعه یابد.
مقدمات احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر
محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران نیز در این مراسم گفت: مقدمات لازم برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا یک ماه آینده به طور کامل فراهم خواهد شد.


دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسید

مدیرعامل گروه پتروپارس از پایان حفاری دومین چاه میدان نفتی مشترک فروزان با طول ۳ هزار و ۳۷۹ متری خبر داد. مخزن این میدان با میدان نفتی مرجان عربستان مشترک است.
به گزارش شانا، سید شمس‌الدین موسوی با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت اولیه چاه، روزانه یک هزار بشکه نفت قابل برداشت خواهد بود، اظهار کرد: در روزهای گذشته جریان‌دهی از این حلقه چاه آغاز و تمیزکاری چاه نیز از سوی همکاران ما انجام شد.

نظر شما