شناسهٔ خبر: 5615540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

مديرعامل بانک شهر خبر داد:

دستورالعمل فروش بلیت پروازهای اربعین اعلام شد

صاحب‌خبر -

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا ،در متن نامه مرتضی دهقان به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی آمده است:

با احترام پیرو مباحث مطرح شده در جلسه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۳۰ موضوع بند یک دعوتنامه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۲۳ در خصوص پروازهای اربعین حسینی ۱۴۰۳ و تاکیدات و تایید صورت گرفته توسط کلیه حاضرین در جلسه مبنی بر تامین حداکثری زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی و ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی توسط دست‌اندرکاران صنعت هوایی کشور، در این راستا موارد به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

_ بازه زمانی پروازهای شامل این بخشنامه از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شد.

_ کلیه شرکت‌های هواپیمایی می‌بایست حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان دریافت مجوزهای پرواز، نسبت به باز نمودن پروازها و فروش بلیت به عموم اقدام کنند.

_ فروش بلیت‌هایی که تاریخ پرواز رفت و یا برگشت آنها مصادف با بازه فوق‌الذکر است مشمول شرایط این بخشنامه هستند. هرگونه تغییر رزرواسیون به درخواست مسافر در خصوص بلیت‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از صدور این بخشنامه است چنانچه تاریخ انجام سفر در بلیت جدید در بازه زمانی اربعین قرار گیرد رعایت شرایط این بخشنامه برای صدور بلیت جدید الزامی است.

_ بهای کل بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر (۶) میلیون تومان تعیین شد.

_ بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به اسثناء استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر (۵) میلیون تومان تعیین شد.

_ صدور بلیت به صورت یک طرفه یا دو طرفه به انتخاب مسافر است. لذا فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است.

_ قیمت بلیت بزرگسال (ADL) و خردسال (CHD)  یکسان تعیین می‌گردد.

_ به منظور رعایت مقررات رزرواسیون و اطلاع رسانی به موقع و دقیق از آخرین وضعیت پروازها، ثبت اطلاعات دقیق مسافرین به صورت فردی (اطلاعات فردی مندرج در گذرنامه)، شماره تلفن و یا آدرس پست الکترونیکی شخص مسافر یا سرگروه مسافرین در هر PNR الزامی است.

_ شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به صورت گروه (بیشتر از ۹ نفر) در بازه تعیین شده نیستند.

_ کلیه قراردادهای چارتری فی‌مابین شرکت‌های هواپیمایی و چارترکنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارترکنندگان ممنوع است.

_ تعیین هواپیمای پشتیبان توسط شرکت‌های هواپیمایی و با همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر شرکت‌های هواپیمایی در این دوره الزامی می‌باشد.

_ شرکت‌های هواپیمایی به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مسافران؛ ملزم به تعیین و معرفی نماینده ویژه خود در فرودگاه‌های کشور عراق و ایران که مقصد و مبدا پروازی محسوب می‌گردد به سازمان است.

_ به منظور کنترل پروازها، کلیه شرکت‌ها موظفند هماهنگی های لازم جهت حضور نماینده مطلع و آشنا به سیستم برخط مدیریت ناوگان خود (Fleet Watch) به همراه رایانه شخصی در بازه زمانی که متعاقبا اعلام خواهد شد در محل سالن کنفرانس این سازمان به عمل آورند.

_ به منظور یکسان‌سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵% از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌گردد. از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰% از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌گردد.

_ تعیین تکلیف بدهی‌ها با فرودگاه‌های عراق تا قبل از انجام پروازهای اربعین الزامی است. کلیه خسارت ناشی از عدم صدور مجوز پروازی توسط طرف عراقی به دلایل مذکور راسا متوجه شرکت‌ هواپیمایی خواهد بود.

_ کلیه اطلاعات مورد نیاز زائرین از طریق نشر و اختصاص لینک ویژه ایام اربعین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری،جراید و بخش‌های خبری و زیر نویس رسانه ملی اطلاع‌رسانی عمومی می‌ شود.

نظر شما