شناسهٔ خبر: 56151561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اصلاح طرح هاي ناکارآمد محدوده کن با رويکرد حفظ باغات و نوسازي محله

صاحب‌خبر -
اصلاح طرح هاي ناکارآمد محدوده کن با رويکرد حفظ باغات و نوسازي محله
خبرگزاری آریا-شهردار تهران پس از بازدید از محدوده کن و گفتگو با اهالی این محدوده مشکلات آنان را بررسی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،علی رضا زاکانی به همراه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهردار منطقه 5، مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران، سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران طی بازدیدی سرزده از محدوده کن که 3 ساعت به طول انجامید، به صورت پیاده و میدانی به گفتگو با مردم و بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در کن، پرداخت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در خصوص این بازدید گفت: محدوده هزار و 120 هکتاری کن، یکی از محدوده‌های مهم و واجد ارزش پایتخت محسوب می‌شود، که لازم است به عنوان یک سرمایه طبیعی حفظ شود که متأسفانه طی دهه‌های گذشته فاقد هرگونه طرح اجرایی مصوب بوده است. حمیدرضا صارمی با بیان اینکه طرح‌هایی که تاکنون برای این محدوده تهیه و مصوب شده، طرح‌های ناکارآمدی هستند، افزود: نادیده گرفتن منافع عمومی و شهر در این طرح ها، منجر به استقبال نکردن اهالی از طرح‌ها شده و این مسئله با وجود ظرفیت‌های فراوان در کن، موجب کند شدن فعالیت‌ها و روند نوسازی بافت فرسوده در این محله شده است، به طوری که طی 3 سال گذشته تعداد پروانه‌های درخواستی در این محله کمتر از تعداد انگشتان دست بوده و تخریب گسترده باغات را در پی داشته است.
وی افزود: با توجه به ضرورت حل مشکلات این محدوده و احیاء حقوق مردم، شهرداری تهران مصمم به بازنگری طرح محدوده کن است که پس از طرح موضوع در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج، به منظور بررسی میدانی مسائل و چالش‌های موجود در این محدوده، شهردار تهران به همراه تعدادی از مدیران مربوطه از فضا‌های محدوده کن شامل توتستان ها، باغات کشت اجباری، باغات خصوصی محله کن بازدید کرد.
آقای صارمی گفت: شهرداری تهران در نظر دارد، ضمن حفاظت کامل از باغات ارزشمند کن، زیرساخت‌هایی را فراهم کند تا مالکان باغات بتوانند فعالیت‌های گردشگری و تفرجگاهی را آغاز کنند که هم مالکان و هم مردم شهر از وجود این میراث با ارزش منتفع شوند و هم مشوقی برای حفاظت و نگهداری از باغات باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: تأکید آقای زاکانی در طرح جدید، بر حفظ حقوق مردم و حقوق شهر است و فعالیت‌های تعیین شده برای استقرار در این محدوده، متناسب با بافت غالب محله خواهد بود.
وی در پایان افزود: در ادامه این بازدید 3 ساعته، شهردار تهران، طی جلسه‌ای در منزل امام جماعت کن در دیدار با معتمدان محله، به تشریح طرح مذکور پرداخت که مورد استقبال اهالی قرار گرفت و نمایندگان اهالی نیز نقطه نظراتی را در این خصوص بیان کردند و قرار شد، موارد بیان شده، در جریان تهیه طرح مدنظر قرار گیرد.

نظر شما