شناسهٔ خبر: 56146333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اولین لیست کی‌روش با دعوت از بازیکنان داخلی به تیم‌ ملی

بازگشت رضاییان و پورعلی گنجی

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، با اینکه هنوز به ایران نیامده، اسامی بازیکنان شاغل در لیگ ایران را جهت شرکت در اردوی تدارکاتی تیم ملی اعلام کرد. درباره لیست تیم ملی بعد از تغییر در رأس کادرفنی و جدایی دراگان اسکوچیچ گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح بود اما به نظر می‌رسد کی‌روش به انتخاب‌های اسکوچیچ اعتماد کرده و به غیر از آنها نفرات جدیدی را هم دعوت کرده است. بازیکنان فوق باید ساعت 12 چهارشنبه 23 شهریور در هتل المپیک حضور داشته باشند و لیست بازیکنان لژیونر نیز، متعاقباً از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال در موعد مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد. ملی پوشان ۲۷ شهریور راهی اتریش خواهند شد تا اردوی 11 روزه‌ای را در این کشور برپا کنند. تیم ملی ساعت 19 اول مهر با اروگوئه و ساعت 18 پنجم مهر با سنگال دیدار می‌کند.
24 بازیکن داخلی دعوت شده
دروازه‌بانان: پیام نیازمند (سپاهان)، سید حسین حسینی (استقلال) و علیرضا بیرانوند (پرسپولیس) مدافعان: رامین رضاییان و امید نورافکن (سپاهان)، مهدی شیری و عارف آقاسی (فولاد)، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی (استقلال)، سامان فلاح (پیکان)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس) هافبک‌ها: مهدی مهدی‌پور (استقلال)، محمد کریمی و یاسین سلمانی (سپاهان)، رضا اسدی (تراکتور)، سید مهدی حسینی (مس رفسنجان)، محمد خدابنده‌لو (گل‌گهر) و میلاد سرلک (پرسپولیس) وینگرها: محمد محبی و مهدی قایدی (استقلال)، سعید صادقی و مهدی ترابی (پرسپولیس) و مهاجمان: شهریار مغانلو (سپاهان)
8 تیم سهمیه دارند
فهرست جدید تیم ملی نکات جالب توجهی را در دل خود دارد. در این لیست، سپاهان و استقلال با داشتن 6 بازیکن، بیشترین نماینده را در این فهرست دارند و از پرسپولیس هم 5 بازیکن دعوت شده‌اند. گل‌گهر و فولاد 2 ملی‌پوش دارند و از پیکان، تراکتور و مس رفسنجان هم یک بازیکن به تیم ملی فراخوانده شده‌اند تا 8 تیم از 16 تیم لیگ برتری در تیم ملی نماینده داشته باشند.
غایبان فهرست قبلی
بازیکنان داخلی تیم ملی ایران نسبت به اردوی قبلی تیم ۲ غایب و ۱۰ بازیکن جدید دارد. در میان نفرات لیگ برتری که در اردوی قبلی تیم ملی به میزبانی دوحه قطر حضور داشتند، تنها سروش رفیعی و عارف غلامی در فهرست جدید حضور ندارند. غلامی در دوره دراگان اسکوچیچ یکی از پای ثابت‌های اردو بود و حتی در دیدار مقابل کره جنوبی برای تیم ملی به زمین رفت. البته رفیعی چنین وضعیتی نداشت و با وجود دعوت‌های گاه و بی‌گاه، اسکوچیچ در دوران او برای تیم ملی به بازی گرفته نشد. رضاییان، پورعلی‌گنجی، کریمی، سلمانی، قایدی، اسدی، مغانلو، خدابنده‌لو و فلاح، نام‌های جدیدی هستند که نسبت به اردوی قطر، به اردوی تیم ملی اضافه شده‌اند.
بازگشت نفرات محبوب و نفرات جدید
اما مهم‌ترین نکته اولین فهرست کی‌روش پس از بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی، دعوت از رضاییان است که آخرین حضورش در اردوی‌های ملی به دوران سرمربیگری مارک ویلموتس بازمی‌گردد. او که توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نمی‌شد، حالا پس از گذشت حدود 3 سال دوباره توانسته ملی پوش شود. پورعلی گنجی، دیگر بازیکن محبوب مرد پرتغالی نیز پس از رهایی از مصدومیت و حضور در بازی‌های اخیر پرسپولیس باز هم در جمع ملی پوشان قرار گرفت. محبی و قایدی نیز پس از حضور در فوتبال پرتغال و امارات و با بازگشت به ایران و نشان دادن توانایی‌های خود در ترکیب استقلال، بار دیگر شانس ملی‌پوش شدن را کسب کردند.این فهرست بازیکنان جدید دیگری هم دارد. اسدی نیز به عنوان تأثیرگذارترین بازیکن تراکتور در فصل جدید، کادرفنی تیم ملی را مجاب کرد او را نیز در جمع بازیکنان ملی‌پوش محک بزند. سامان فلاح و محمد خدابنده‌لو بازیکنان تیم امید جزو نفراتی هستند که برای اولین بار و با نظر کی‌روش در اردوی تیم ملی بزرگسالان شرکت خواهند کرد. فلاح و سلمانی به عنوان دو بازیکن متولد 80 جوان‌ترین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند.
دعوت عجیب 2 بازیکن
در این میان دعوت محمد کریمی که به دلیل مصدومیت در 5 بازی اخیر سپاهان غایب بوده و شهریار مغانلو که به عنوان مهاجم اصلی تیم اصفهانی در این فصل فقط یک گل به ثمر رسانده، جزو نکات عجیب لیست جدید تیم ملی است.


برش
رونمایی از ۵ دستیار خارجی کی‌روش در تیم ملی
هاشمیان در تیم ملی می‌ماند؟
​​​​​​​با انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، خبرهایی مبنی بر حضور 5 دستیار خارجی در کنار او مطرح شد که یکی از این مربیان، روی فاریا سرمربی سابق الدحیل و دستیار سابق ژوزه مورینیو در تیم‌های پورتو، اینتر، چلسی، رئال مادرید و منچستریونایتد بود اما خبر رسیده که این مربی پرتغالی به درخواست کی‌روش پاسخ منفی داده است. با این حال، سرمربی پرتغالی تیم ملی قرار است دستیاران خارجی دیگری در کنار خود داشته باشد و با کادر متفاوت‌تری نسبت به دوره قبل قرار است کارش را در تیم ملی از سر بگیرد. راجر دِ سا (دستیار مربی)، ریکاردو سیلوا (مربی عملکرد برای بهبود عملکرد انفرادی بازیکنان)، الکساندر لوپز (مربی دروازه‌بان‌ها)، ژوائو پِیشیرو (دستیار مربی/ آنالیزور) و مایکل موریرا (فیزیوتراپیست/ مربی توانبخشی) نفراتی هستند که قرار است در کنار کی‌روش حضور داشته باشند. مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال اعلام کرد کی‌روش به دلیل پروسه اخذ ویزا یک روز با تأخیر بامداد روز چهارشنبه وارد ایران خواهد شد. نبی در پاسخ به حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «ما صحبت‌هایی را با نکونام داشتیم و گزینه اصلی ما هم نکونام است ولی اگر شرایط فراهم نشود در این خصوص وحید ‌هاشمیان قرار است پس از صحبت با کی‌روش در کادر فنی تیم ملی بماند.»

نظر شما