شناسهٔ خبر: 56143652 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ که هرگز فراموش نمی‌شوند

فرصتی برای خندیدن در عصر جدید

صاحب‌خبر -

کارگردانی یک فیلم کمدی آن‌قدر که به نظر می‌رسد هم کار آسانی نیست. در حقیقت ساخت یک فیلم کمدی جذاب و به‌یادماندنی به شدت هم دشوار به نظر می‌رسد. چراکه این ماجراجویی تنها درباره ساخت یک فیلم مفرح که تماشاگرانش را به خنده می‌اندازد، نیست. یک فیلم کمدی باید به شخصیت‌هایی که در برابر تماشاگرش قرار می‌دهد هم اهمیت ببخشد. دقیقا به همین دلیل است که بیشتر فیلم‌های کمدی هرگز از سطح عناوینی خنده‌دار و یک‌بار مصرف عبور نمی‌کنند.

طناب باریکی در برابر کارگردانان فیلم‌های کمدی وجود دارد که قدم‌گذاشتن روی آن سرشار از ریسک‌های مهیب است. اگر شخصیت‌ها به اولویت اصلی یک فیلم کمدی تبدیل شوند، شوخی‌ها و جوک‌ها کاملا به حاشیه می‌روند و اگر لطیفه‌ها و دیالوگ‌های خنده‌دار به عنوان مهم‌ترین بخش یک فیلم سینمایی مورد توجه قرار بگیرند، شخصیت‌ها به شدت آسیب می‌بینند. با این حال فیلم‌های کمدی همواره در مسیر تکامل بوده‌اند و شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از فیلم‌های کمدی ارزشمند تاریخ سینما در قرن ۲۱ از راه رسیده‌اند.

تکامل فیلم‌های کمدی در قرن ۲۱ به شکل هیجان‌انگیزی به جاد آپاتو وابسته است. او یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های قرن ۲۱ لقب می‌گیرد که به پیشرفت فیلم‌های کمدی هم کمک بسیار زیادی کرد. او به شخصیت‌های اصلی‌ فیلم‌های کمدی‌اش اجازه داد تا بیشتر از همیشه به بداهه‌پردازی بپردازند و به همین دلیل توانست سطح جدیدی از شوخ‌طبعی را به فیلم‌های کمدی تقدیم کند؛ سطحی که تا پیش از فیلم‌های آپاتو دیده نشده بود.

اما بی‌رحمانه است که جاد آپاتو را به عنوان تنها کارگردان تاثیرگذار ژانر کمدی در قرن ۲۱ معرفی کنیم. ادگار رایت، شین بلک، فیل لرد، کریس میلر و ده‌ها نام بزرگ و کوچک دیگر هم وجود دارند که به توسعه فیلم‌های کمدی در قرن ۲۱ کمک شایانی کردند. آن‌ها با سبک ویژه خود موفق شدند تا فیلم‌های کمدی منحصر به فرد متعددی را به هواداران ژانر کمدی تقدیم کنند. این کارگردان‌های تاثیرگذار به خوبی ثابت کردند که همه فیلم‌های کمدی، عناوینی تکراری و بدون خلاقیت نیستند و زمان آن رسیده تا روح تازه‌ای به کالبد این ژانر دوست‌داشتنی دمیده شود.

شبکه نمایش خانگی را با ویجیاتو دنبال کنید:

  • نگاهی به برنامه مهمونی – ریشه‌های دوست‌داشتنی
  • نگاهی به برنامه بندبازی – استعدادیاب‌های بی‌استعداد
  • نگاهی به برنامه یازده – تصویر مضحک فوتبال فاسد ایران
  • نگاهی به سریال ساخت ایران ۳ – قمار روی ژتون پوسیده

فیلم‌های کمدی برای سال‌ها انتخابی بی‌اهمیت برای استودیوهای هالیوودی بودند. اما کارگردان‌هایی مانند جاد آپاتو، ادگار رایت، شین بلک، فیل لرد و کریس میلر [در قرن ۲۱] به این ژانر کمک کردند تا به ژانری توانمندتر تبدیل شود. تعدادی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما در این مسیر طولانی و دشوار از راه رسیدند و به همین دلیل امروز فیلم‌های کمدی بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می‌گیرند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ که هرگز فراموش نمی‌شوند را مرور کنید.

Best in Show

انتخاب فیلم Best in Show به عنوان بهترین فیلم کمدی سال ۲۰۰۰ اندکی دشوار به نظر می‌رسد. چراکه رقبای شناخته‌شده‌ای در کنار این فیلم دیده می‌شدند. اما ریزه‌کاری‌های خلاقانه فیلم Best in Show به آن کمک می‌کنند تا به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ تبدیل شود. شخصیت‌های اصلی این فیلم آن‌قدر خارق‌العاده هستند که هر کدام می‌توانند به تنهایی بار کمدی یک فیلم خنده‌دار را به دوش بکشند.

اگرچه حیوانات خانگی هم از ستارگان کمدی این فیلم دوست‌داشتنی هستند اما نباید نقش مهم انسان‌ها در روایت بیش از حد خنده‌دار آن را نادیده گرفت. این فیلم دل‌گرم‌کننده در موقعیت‌هایی که لازم باشد به یک فیلم منزجرکننده و گزنده تبدیل می‌شود و شاید به همین دلیل باشد که باید آن را یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ دانست.

Wet Hot American Summer

فیلم Wet Hot American Summer یک کمدی دیوانه‌کننده است؛ یک کمدی ابزورد که مطمئنا برای همه هواداران فیلم‌های کمدی هم مناسب به نظر نمی‌رسد. با این حال هر فیلمی که موفق به تکرار فرمول فیلم Wet Hot American Summer شد به یک فیلم خیره‌کننده تبدیل گردید که برای مدت‌ها در ذهن تماشاگران باقی ماند. فیلم‌نامه این فیلم کاملا زاییده ذهن توانمند و خلاق دیوید وین و مایکل شووالتر بود. آن‌ها داستان فیلم جذابشان را در دل یکی از تابستان‌های داغ دهه ۱۹۸۰ میلادی قرار دادند و سوژه‌های گوناگون را به درون آن شلیک کردند.

همه آن‌چه در فیلم Wet Hot American Summer دیده می‌شود به شدت مضحک، خنده‌دار و سرگرم‌کننده است. شاید به همین دلیل باید این فیلم متفاوت و تاثیرگذار را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ دانست. شاید رویکرد ماهرانه این فیلم به آن کمک کرده تا به یکی از خنده‌دارترین فیلم‌های کمدی چند دهه اخیر تبدیل شود.

Bubba Ho-Tep

همه فیلم‌های دون کوسکارلی قطعا از طنز بی‌نظیری یاری می‌گیرند. اما فیلم Bubba Ho-Tep بدون هیچ تردیدی باید به عنوان بهترین و خنده‌دارترین فیلم او معرفی شود. این فیلم براساس داستانی کوتاه از جو لندسیل ساخته شده و داستان دو پیرمرد پرحاشیه را روایت می‌کند که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند. آن‌ها باید با یک مومیایی وحشتناک مبارزه کنند که می‌خواهد آخرین روزهای زندگی‌شان را برباید. تا اینجای ماجرا که به نظر می‌رسد دلایل قانع‌کننده‌ای برای خندیدن وجود ندارد. اما نوبت آن شده تا شخصیت‌پردازی شخصیت‌های اصلی فیلم Bubba Ho-Tep را زیر ذره‌بین قرار دهید.

پیرمردهای فیلم Bubba Ho-Tep بخش قابل توجهی از حافظه و قدرت ادراک خود را به دلیل افزایش بی‌رحمانه سن از دست داده‌اند. بنابراین هر دو دچار توهم‌های خطرناکی شده‌اند که به خنده‌دارترشدن داستان کمک می‌کند. یکی از آن‌ها تصور می‌کند که جان اف کندی است و دیگری باور دارد که الویس پریسلی نام دارد. قرارگرفتن قطعات پازل کمدی فیلم Bubba Ho-Tep به آن کمک می‌کند تا به فیلمی خنده‌دار، مسخره، احمقانه و دوست‌داشتنی تبدیل شود. ضمن اینکه باید پذیرفت که این فیلم در نمایش صحنه‌های ترسناک هم موفق ظاهر شده و در بسیاری از سکانس‌ها میزان جرات تماشاگرش را آزمایش می‌کند.

School of Rock

زندگی جک بلک به دو بخش اصلی تبدیل می‌شود؛ قبل از بازیگری در فیلم School of Rock و پس از هنرنمایی در این فیلم خیره‌کننده. بلک تا که پیش از راه‌رسیدن این فیلم خود را به عنوان یک بازیگر کمدی معمولی معرفی کرده بود پس از نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیزش در این فیلم به یکی از بهترین بازیگران کمدی قرن ۲۱ تبدیل شد. او در فیلم School of Rock همه توانایی‌هایش در ژانر کمدی را به نمایش گذاشت و به خوبی ثابت کرد که لیاقت پیشرفت بیشتر را دارد.

این فیلم به جک بلک کمک کرد تا ضعف‌هایش را در کنار دوست‌داشتنی‌بودنش قرار دهد و به یک بازیگر کامل تبدیل شود. با این حال باید به توانایی جک بلک در هنر موسیقی هم اشاره کرد؛ نکته‌ای که بعدها هم به شدت مورد توجه قرار گرفت و به این بازیگر کمک کرد تا بیشتر از قبل پیشرفت کند. جک بلک پس از درخشیدن در فیلم School of Rock تلاش کرد تا در فیلم‌های گوناگون دیگری هم هنرنمایی‌های خیره‌کننده‌ای را به یاد بگذارد اما هیچکدام از نقش‌آفرینی‌های او به اندازه این فیلم دوست‌داشتنی ریچارد لینک‌لیتر در یادها باقی نماندند. فیلم School of Rock یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ است که هرگز فراموش نمی‌شود.

The Legend of Ron Burgundy

حتی در میان بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ هم فیلمی وجود ندارد که به اندازه نخستین فیلم از دوگانه Anchorman سرشار از دیالوگ‌های زیرکانه باشد. نکته بسیار مهمی درباره این فیلم وجود دارد. فیلم Anchorman: The Legend of Ron Burgundy ابتدا با نام فیلم Wake Up, Ron Burgundy ساخته شده بود. این فیلم قرار بود در شبکه نمایش خانگی منتشر شود. اما پس از آن که ویل فرل و آدام مک‌کی در تصمیم‌شان بازبینی کردند به این نتیجه رسیدند که می‌توانند فیلم کمدی‌شان را با اندکی تغییر برای اکران در سینماها آماده کنند.

بنابراین فیلم Anchorman: The Legend of Ron Burgundy در سالن‌های سینما اکران شد. نکته بسیار مهم درباره این فیلم آن است که تغییرات فیلم در مقایسه با نسخه‌ای که برای انتشار در شبکه نمایش خانگی آماده شده بود نه‌تنها به ضرر فیلم نشد بلکه آن را به عنوانی تماشایی‌تر هم تبدیل کرد. اگرچه ویل فرل و آدام مک‌کی فیلمی که نویسندگی و کارگردانی کرده بودند را تقریبا به صورت کامل بازسازی کردند اما نتیجه ویران‌کردن و دوباره‌ساختن آن‌ها به شدت تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد.

دوست‌نداشتن فیلم Anchorman: The Legend of Ron Burgundy تقریبا غیرممکن است. فیلمی که نام ویل فرل را برای همیشه به شخصیت رون برگندی پیوند زد و همواره به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ شناخته می‌شود. این فیلم سرشار از دیالوگ‌های قهقهه‌آور، شوخی‌های به‌یادماندنی و صحنه‌های خنده‌دار است. کمدی فیلم Anchorman: The Legend of Ron Burgundy با تماشای چندباره حتی عمیق‌تر از قبل به دل تماشاگر می‌نشیند.

Mean Girls

هیچ تردیدی وجود ندارد که جایگاه زنان در جوامع گوناگون در دهه سوم قرن ۲۱ ارزشمندتر از همیشه به نظر می‌رسد. اما طی‌کردن این مسیر طولانی که با افزایش اعتبار و احترام زنان همراه بوده، سال‌ها طول کشیده است. یکی از فیلم‌هایی که به تحکیم این جایگاه کمک شایانی کرده، فیلم Mean Girls لقب می‌گیرد. فیلمی به کارگردانی مارک واترز [که با کارگردانی فیلم Freaky Friday اعتبار قابل توجهی در هالیوود کسب کرد] که تینا فی، لیندزی لوهان، آماندا سایفرد و ریچل مک‌آدامز از بازیگران اصلی آن هستند. کمدی فیلم Mean Girls به شکل جذابی خوب از آب درآمده اما کمدی موفق مارک واترز نیست که این فیلم را متمایز می‌کند.

داستان فیلم Mean Girls که براساس یک کتاب خودآموز نوشته شده ناگهان از مسیر سنتی و همیشگی فیلم‌های کالجی و تینیجری خارج می‌شود و روایتی مدرن و متمایز را به تماشاگر تقدیم می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که فیلم Mean Girls در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ که هرگز فراموش نمی‌شوند، می‌درخشد.

Shaun of the Dead

فیلم Shaun of the Dead در حالی به عنوان یک فیلم کمدی شناخته می‌شود که ارتباطی جدی با سایر ژانرهای سینمایی برقرار می‌کند. با این حال، تردیدی وجود ندارد که فیلم جذاب ادگار رایت به یکی از فیلم‌های کمدی صاحب‌سبک در تاریخ سینما تبدیل شده است. عناصری از ژانرهای کمدی، ترسناک، درام، عاشقانه و اکشن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و ترکیب جذاب فیلم Shaun of the Dead را خلق کرده‌اند. نیازی نیست که این فیلم تکرارنشدنی ادگار رایت را در ژانر خاصی قرار دهید. چراکه این فیلم بخش قابل توجهی از اعتبار خودش را از سرگردانی میان ژانرهای گوناگون تصاحب می‌کند.

فیلم‌نامه‌‌ای که ادگار رایت با همکاری سایمون پگ نوشت به لطف هنرنمایی تحسین‌برانگیز سایمون پگ و نیک فراست و سبک خیره‌کننده فیلم‌سازی ادگار رایت به یک فیلم کمدی خارق‌العاده تبدیل شد. بسیاری از کارگردانان [حتی موفق] در ژانر کمدی تنها یک سیاست برای ساخت فیلم‌های خنده‌دار دارند؛ آن‌ها دوربین را در برابر بازیگران قرار می‌دهند تا دیالوگ‌های کمدی را با شوخی‌های رفتاری‌شان ترکیب کنند. اما ادگار رایت روش متفاوتی را اتخاذ می‌کند. او از هر کجای فیلم‌نامه که نشانی از شوخی و خنده باشد، استفاده می‌کند تا تماشاگرش را بخنداند.

بنابراین دیالوگ‌های شخصیت‌ها، واکنش بازیگران، لوکیشن‌های اصلی و حتی قاب‌بندی صحنه‌ها در فیلم Shaun of the Dead خنده‌دار و بانمک به نظر می‌رسند. احتمالا اگر ادگار رایت تصمیم می‌گرفت که فیلم Shaun of the Dead را به سبک فیلم‌های کلاسیک ژانر کمدی بسازد، از ترکیب ژانرهای گوناگون اجتناب کند، بازیگران متفاوتی را انتخاب می‌کرد و وظیفه نگارش فیلم‌نامه را به اشخاص دیگری می‌سپرد احتمالا فیلم Shaun of the Dead هرگز فرصت پیدا نمی‌کرد تا در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ قرار بگیرد.

Team America: World Police

خالقان سریال South Park چندان علاقه‌ای به روشن نگه‌داشتن چراغ ایده‌هایی که خارج از داستان سریال انیمیشنی محبوبشان شکل می‌گیرد، ندارند. اما به نظر می‌رسد وقتی که تصمیم می‌گیرند تا این ایده‌ها را عملی کنند احتمالا نتیجه‌ کار به شدت ارزشمند می‌شود. وقتی ایده ساخت انیمیشن Team America: World Police به ذهن تری پارکر و مت استون خطور کرد، آن‌ها هیجان بسیار زیادی برای خلق این انیمیشن سینمایی داشتند. با این حال در میانه کار بود که پذیرفتند آن‌چه در رویاهایشان دنبال می‌کردند با آن‌چه عملی شده واقعا تفاوت‌های زیادی دارد. اما هواداران سینما احتمالا خوش‌شانس بودند که تری پارکر و مت استون ساخت این انیمیشن سینمایی را متوقف نکردند.

کمتر کسی انتظار داشت که در دوران پس از یازده سپتامبر یک عنوان بیش از حد انتقادی مانند انیمیشن Team America: World Police از راه برسد. اما این انیمیشن سینمایی به طرز خنده‌داری همه وحشت آمریکایی‌ها از حوادث تروریستی مشابه با یازده سپتامبر را به باد تمسخر گرفت و سیاست‌های جرج بوش [رییس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا] را زیر سوال برد. نکته‌ای که انیمیشن Team America: World Police را ارزشمندتر می‌کند، آن است که این انیمیشن همه پیام‌هایش را بدون هیچ‌گونه شعارزدگی به تماشاگر ارسال می‌کند.

Kiss Kiss, Bang Bang

چه اتفاقی افتاد که فیلم Kiss Kiss, Bang Bang ساخته شد؟ احتمالا یکی از اطرافیان شین بلک به او گفته هرگز نمی‌تواند یک فیلم کمدی نوار بسازد. شین بلک هم برای ثابت‌کردن این‌ که این ادعا کاملا نادرست است، وارد عمل شده و یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ را ساخته که هرگز فراموش نمی‌شود. فیلم‌نامه این فیلم همه ویژگی‌های یک فیلم نوار ارزشمند را دارد اما این همه ماجرا نیست. شین بلک از رابرت داونی جونیور و وال کیمر کمک گرفته تا کمدی تیز داستان را بُرَّنده‌تر نشان دهد.

البته که رابرت داونی جونیور و وال کیمر هم یکی از بهترین هنرنمایی‌های زندگی‌شان را در فیلم Kiss Kiss, Bang Bang به نمایش گذاشته‌اند اما این فیلم در گروه عناوینی قرار می‌گیرد که تنها ممکن است توسط نویسنده و کارگردانی ساخته شود که اصول و قوانین فیلم‌نامه‌نویسی را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده باشد. درک و شناخت بی‌نظیر شین بلک از فیلم‌نامه‌نویسی باعث که داستان فیلم Kiss Kiss, Bang Bang شگفت‌انگیز ظاهر شود. بنابراین تماشاگر در مواقعی که اصلا انتظارش را ندارد به ترسناک‌ترین حالت ممکن شگفت‌زده می‌شود.

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی را در ویجیاتو دنبال کنید:

  • ۱۰ بازسازی سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر بودند
  • ۱۰ فیلم دنباله و پیش‌درآمد که تا پایان امسال اکران می‌شوند
  • ۱۰ فیلم لایو اکشن دیزنی که به دست فراموشی سپرده شده‌‌اند
  • معرفی ده فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی سبک مبارزه‌ای
  • معرفی بهترین اقتباس‌های سینمایی که بر اساس کتاب‌ها ساخته شد‌ند

شین بلک اصول فیلم‌نامه‌نویسی را در این فیلم می‌شکند و روایتی با ساختار بازیگوش را به نمایش می‌گذارد. با این حال فیلم هرگز دچار غرور نمی‌شود و به همین دلیل تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد. فیلم Kiss Kiss, Bang Bang در شرایطی ساخته شد که شین بلک به عنوان یک کارگردان باتجربه در هالیوود شناخته می‌شد. اما نکته جالب آن است که پس از گذشت سال‌ها از اکران آن تنها یک کارگردان وجود دارد که می‌تواند عنوانی به تماشایی فیلم Kiss Kiss, Bang Bang خلق کند و آن هم کسی نیست به جز شین بلک که استاد فیلم‌نامه‌های خلاقانه لقب می‌گیرد.

The 40-Year-Old Virgin

جاد آپاتو به تنهایی و با کمک فیلم The 40-Year-Old Virgin مسیر ژانر کمدی را در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم تغییر داد. آپاتو در عین حال که شیفته سینمای جیمز لاورنس بورکس بود، تلاش کرد تا یک کمدی رمانتیک جذاب خلق کند که به بازیگرانش اجازه می‌داد تا دیالوگ‌های بداهه‌پردازانه خود را وارد فیلم‌نامه کنند. بنابراین فیلم The 40-Year-Old Virgin آغازگر مسیری بود که هنوز هم ادامه دارد. شاید به همین دلیل باشد که با گذشت سال‌ها از اکران یکی از بهترین فیلم‌های جاد آپاتو، این فیلم هنوز هم خنده‌دار و جذاب به نظر می‌رسد.

انتخاب کاترین کینر به عنوان معشوقه فیلم‌نامه از نبوغ جاد آپاتو خبر می‌داد اما این فیلم یک دستاورد بزرگ دیگر هم داشت؛ فیلم The 40-Year-Old Virgin به سینما ثابت کرد که پاول راد یکی از توانمندترین بازیگران ژانر کمدی است. فیلم‌هایی که جاد آپاتو پس از موفقیت فیلم The 40-Year-Old Virgin کارگردانی کرد هم عناوین موفق و جذابی بودند اما آن‌چه واضح به نظر می‌رسد، آن است که سینمای جاد آپاتو در سال‌های پس از موفقیت فیلم The 40-Year-Old Virgin به شدت به این فیلم وابسته بود.

Borat

چه کسی می‌تواند بورات ساگدیف با هنرنمایی ساشا بارون کوهن را فراموش کند؟ فیلم Borat بدون هیچ شک و تردیدی یکی از تاثیرگذارترین، متفاوت‌ترین و بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ لقب می‌گیرد که حتی تلاش خالق آن برای تکرار موفقیت آن هم با شکست مواجه شد. شخصیت بورات در حالی به سرعت به یک شخصیت شناخته‌شده در فرهنگ عامه آمریکایی‌ها تبدیل شد که تنها برخورد مردم ایالات متحده با این مرد قزاقستانی به سریال The Ali G Show بازمی‌گشت؛ جایی که بورات به عنوان یک شخصیت فرعی در برخی از اپیزودهای سریال دیده می‌شد.

هیچکس تصور نمی‌کرد که بورات ساگدیف تا این حد پیشرفت کند و به یک شخصیت سینمایی محبوب تبدیل شود. اما تلاش ستودنی ساشا بارون کوهن این موفقیت را رقم زد. بداهه‌پردازی بی‌نظیر فیلم Borat از صحنه‌سازی تا دیالوگ‌های شخصیت‌های اصلی را دربرمی‌گیرد و به همین دلیل باید ساشا بارون کوهن را تحسین کرد؛ او بدون آن که آسیبی به داستان وارد کند از همه مرزها عبور می‌کند.

Idiocracy

فیلم Idiocracy جامعه آمریکا در دوران اوج دولت جرج بوش را به کمدی‌ترین شکل ممکن نقد می‌کند. مایک جاج با کارگردانی این فیلم علمی تخیلی کمدی تلاش کرده تا یک پرسش جذاب را بررسی کند؛ انسان تا کجا می‌تواند پیشروی کند؟ به همین دلیل فیلم Idiocracy عنوانی هوشمندانه به نظر می‌رسد. این فیلم برای تماشاگرانی که در سال ۲۰۰۶ برای تماشای آن به سالن‌های سینما رفتند، یک پیشگویی جذاب از آینده ملموس بود و برای تماشاگرانی که در سال‌های بعد به تماشای آن نشستند هم سرشار از پیش‌بینی‌های جذاب به نظر می‌رسید.

The Dewey Cox Story

فیلم The Dewey Cox Story به شکل وحشیانه‌ای با استانداردهای ژانر بیوگرافی موزیکال درگیر می‌شود و پیش‌شرط‌های این ژانر را برای همیشه تغییر می‌دهد. شاید به همین دلیل است که هر فیلمی که در سال‌های پس از موفقیت فیلم The Dewey Cox Story از راه رسید به شکل بی‌رحمانه‌ای با این فیلم مقایسه شد. اگرچه این فیلم به شکل واضحی از فیلم Walk the Line و فیلم Ray تاثیر گرفت اما به شکل تحسین‌برانگیزی جریان‌ساز شد. جان سی رایلی مانند همه هنرنمایی‌هایش در فیلم The Dewey Cox Story هم خارق‌العاده ظاهر می‌شود.

یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ موفق می‌شود تا موسیقی و زندگی را به یک اندازه مورد تمسخر قرار دهد و به همین دلیل خیره‌کننده به نظر می‌رسد. موسیقی‌هایی که در فیلم The Dewey Cox Story استفاده می‌شوند هم گوش‌نواز و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند و البته که شوخی با اهالی موسیقی هم به شدت جذاب از آب درآمده است.

Superbad

اگرچه فیلم Superbad در سال ۲۰۰۷ اکران شد اما حقیقت آن است که این فیلم اساسا هیچ تعلقی به هیچ دوره‌ای از تاریخ سینما ندارد. این فیلم را می‌توان یک کمدی کلاسیک در زیرژانر کمدی تینیجری دانست که یادآور بهترین کمدی‌های دوران بلوغ است. موفقیت بی‌مثال فیلم Superbad تنها یک دلیل دارد؛ فیلم‌نامه خیره‌کننده، تحسین‌برانگیز و تکرارنشدنی سث روگن و ایوان گلدبرگ که با الهام از تجربیات خود یکی از بهترین فیلم‌نامه‌های زندگی سینمایی خودشان را خلق کردند.

داستان فیلم Superbad به دو پسر نوجوان تعلق دارد. آن‌ها صمیمی‌ترین دوست‌های یکدیگر هستند اما در آستانه هجده سالگی باید بپذیرند که این احتمال وجود دارد که پس از ورود به دانشگاه‌ از یکدیگر فاصله بگیرند. شاید این چالش بزرگ برای بسیاری از مردم ملموس باشد اما فیلم Superbad نگاهی طنازانه و متفاوت به آن دارد. به عبارت دیگر، فیلم Superbad یک داستان عاشقانه میان جونا هیل و مایکل سرا است که مضمون فیلم‌های جاد آپاتو را میزبانی می‌کند. نیازی به یادآوری نیست که این فیلم برای نخستین بار اما استون را به تماشاگران سینما معرفی می‌کند.

Hot Fuzz

گروه سه‌نفره ادگار رایت، سایمون پگ و نیک فراست پس از موفقیت فیلم Shaun of the Dead دوباره گرد یکدیگر جمع شدند تا یک فیلم کمدی خیره‌کننده دیگر خلق کنند. بنابراین می‌توان مدعی شد که فیلم Hot Fuzz یک اقتباس پلیسی از فیلم Shaun of the Dead به نظر می‌رسد. با این حال فیلم Hot Fuzz به همان ترفندهایی که باعث موفقیت فیلم Shaun of the Dead شد، متکی نیست و ایده‌های جدیدی برای تماشاگر تدارک دیده است. فیلم Hot Fuzz به ادگار رایت اجازه می‌دهد تا مهارت‌های پنهانش را به نمایش بگذارد تا یک فیلم اکشن خنده‌دار خلق شود.

فیلم Hot Fuzz یک فیلم کمدی خیره‌کننده و خنده‌دار است و به ادگار رایت اجازه می‌دهد تا ایده‌های نه‌چندان سینمایی‌اش را پیاده کند. بنابراین ادگار رایت به شوخی‌هایش که در چارچوب سینما قرار نمی‌گیرند در فیلم Hot Fuzz ادامه می‌دهد. با این حال پیچ و تاب داستان این فیلم در مقایسه با فیلم Shaun of the Dead بیشتر به نظر می‌رسد و البته که پایان اکشن و خیره‌کننده فیلم هم تا مدت‌ها در ذهن تماشاگر باقی می‌ماند.

Step Brothers

اگرچه آدام‌ مک‌کی با فیلم Anchorman و فیلم Talladega Nights توانایی خیره‌کننده‌اش در کارگردانی فیلم‌های کمدی را نمایش داد اما فیلم Step Brothers به شکل تحسین‌برانگیزی در سطح دیگری قرار می‌گیرد. گروهی از تماشاگران فیلم Step Brothers باور دارند که برای درک جذابیت‌های آن باید حداقل دوبار به تماشای این فیلم بنشینید. ویل فرل و جان سی رایلی به عنوان بازیگران نقش اصلی فیلم تکرارنشدنی آدام مک‌کی یکی از بهترین هنرنمایی‌های خود را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، طنزهای بداهه‌گونه فیلم هم مانند یک ساعت سوییسی دقیق و به موقع هستند.

درباره اقتصاد سرگرمی در خاورمیانه بخوانید:

  • کارخانه خلاقیت یاس در امارات متحده: آن‌چه از صنعت سرگرمی انتظار دارید
  • واکاوی رشد صنعت سینما در عربستان سعودی: فرصت‌های میلیارد دلاری

فیلم Step Brothers همه ویژگی‌های یک فیلم کمدی موفق دارد؛ بازیگران فوق‌العاده هستند، داستان بی‌نظیر است، شوخی‌ها مانند بمب منفجر می‌شوند و ارجاعات واقعا خنده‌دار هستند. فیلم تحسین‌برانگیز آدام‌ مک‌کی به جنبه‌های پیدا و پنهان مفهوم خانواده اشاره می‌کند و البته که یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ لقب می‌گیرد.

In Bruges

مارتین مک‌دونا یک فیلم‌نامه‌نویس قهار و مشهور است که فیلم‌سازی را از سال ۲۰۰۸ و با فیلم In Bruges آغاز کرد. نخستین تجربه کارگردانی مک‌دونا اما فراتر از سطح انتظارات بود. بنابراین فیلم In Bruges به یکی از بهترین نمونه‌های کمدی جنایی تبدیل شد و برای همیشه در ذهن تماشاگران ژانر کمدی باقی ماند.

برندن گلیسون و کالین فارل در نخستین فیلم مارتین مک‌دونا در نقش دو قاتل ایرلندی ظاهر شده‌اند و اگرچه در ابتدا نوید یک کمدی جنایی جذاب را به تماشاگر می‌دهند اما خیلی زود از هدف بزرگی که دارند، رونمایی می‌کنند. فیلم In Bruges فرصت تماشای یک تراژدی خنده‌دار را به تماشاگر خود می‌دهد و از یک داستان دلخراش، بانمک و غیرمعمول سخن می‌گوید. داستانی که درباره غم، گناه و رستگاری است و در عین حال که تماشاگر را می‌خنداند، تلاش می‌کند تا قلب او را بشکند.

Forgetting Sarah Marshall

بدیهی به نظر می‌رسد که در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ به عناوین کمدی رمانتیک هم اشاره شود. بنابراین باید به فیلم Forgetting Sarah Marshall اشاره کرد. جاد آپاتو به لطف سریال Freaks and Geeks شاگردهای متعددی برای رشته کمدی دانشگاه هالیوود تربیت کرد که جیسون سیگل یکی از آن‌ها بود. سیگل در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم به دنبال پیداکردن جایگاه خود در سینمای کمدی بود و فیلم Forgetting Sarah Marshall کمک بسیاری به او کرد.

فیلم Forgetting Sarah Marshall با کارگردانی نیکولاس استولر با کمک کمپانی شخصی جاد آپاتو ساخته شد. این فیلم غوغای متناقض یک جدایی را به تصویر می‌کشد؛ احساس دوگانه ناراحتی و آسودگی که می‌تواند در لحظه پایان یک رابطه باشد. با این حال فیلم نیکولاس استولر [که به مرور زمان به یکی از کارگردانان صاحب‌سبک آمریکایی در ژانر کمدی تبدیل شد] به شکل جذابی صمیمانه و خنده‌دار به نظر می‌رسد و البته که فیلمی سخت‌ هم لقب می‌گیرد که پیچش زیادی در داستان خود ایجاد می‌کند.

Cloudy with a Chance of Meatballs

چگونه ممکن است که یک کتاب چندصفحه‌ای مناسب کودکان به یک انیمیشن سینمایی تکرارنشدنی تبدیل شود؟ انیمیشن Cloudy with a Chance of Meatballs بهترین پاسخ را برای این پرسش تدارک دیده است. واقعیت ماجرا آن است که این انیمیشن بسیار بیشتر از آن چیزی که لیاقتش را داشت، مورد توجه قرار گرفت. اگر انیمیشن Cloudy with a Chance of Meatballs یک انسان بود احتمالا یک کودک مهربان و بانمک لقب می‌گرفت که شوخی‌های مسخره‌اش در مرکز توجه قرار می‌گرفتند.

!The Informant

استیون سودربرگ از یک دهه پیش مشغول ساخت فیلم‌های کمدی است. او فیلم‌های کمدی متعددی را کارگردانی کرده اما فیلم !The Informant بدون هیچ شک و تردیدی بهترین فیلم کمدی او لقب می‌گیرد که لایق حضور در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ به نظر می‌رسد. داستان واقعی این فیلم، شباهت‌هایی با فیلم Erin Brockovich دارد. مت دیمون که در این فیلم در نقش مارک ویتاکر هنرنمایی می‌کند به موفقیت بیشتر فیلم کمک شایانی کرده و به همین دلیل فیلم !The Informant به یک عنوان لایق و دوست‌داشتنی تبدیل شده است.

بی‌راه نیست اگر گفته شود که فیلم !The Informant یکی از بهترین روایت‌های سینمایی تاریخ را میزبانی می‌کند. چراکه شخصیت عجیب و غریب مارک ویتاکر با روایت پیچیده و خنده‌دار فیلم‌نامه ترکیب می‌شود و یک شاهکار بی‌نظیر را رقم می‌زند. در نتیجه، شخصیت اصلی فیلم !The Informant شخصیتی است که افکارش با اعمالش متضاد به نظر می‌رسد. این فیلم که از ابتدا تا انتها فوق‌العاده است به خوبی ثابت می‌کند که استیون سودربرگ یکی از نابغه‌های ژانر کمدی در سطح جهانی لقب می‌گیرد.

MacGruber

این فیلم قاعدتا نباید ساخته می‌شد. چراکه ایده بیش از حد دم‌دستی آن اساسا کشش لازم برای تبدیل‌شدن به یک فیلم سینمایی را نداشت. اما فیلم MacGruber با هنرنمایی تکرارنشدنی ویل فورت به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ تبدیل شد که هرگز فراموش نمی‌شود. این فیلم کمدی که یادآور عناوین اکشن دهه ۱۹۸۰ میلادی هم به نظر می‌رسد در عین حال که هسته اصلی شخصیت مک‌گربور [با نقش‌آفرینی ویل فورت] را حفظ می‌کند به این شخصیت فرصت می‌دهد تا خودش را به تماشاگر عرضه کند.

نیازی به یادآوری نیست که فیلم MacGruber یکی از بهترین فیلم‌های کمدی بزرگسالانه قرن ۲۱ هم لقب می‌گیرد. بنابراین پیش از این تماشای این فیلم به این نکته توجه داشته باشید که برچسب رده‌بندی سنی R به ثانیه به ثانیه فیلم تکرارنشدنی فیل فورت چسبیده است. با این حال شوخی‌های بزرگسالانه اما روده‌برکننده فیلم MacGruber هرگز در هیچ فیلم دیگری تکرار نمی‌شوند.

Scott Pilgrim vs. The World

اگر فیلم Shaun of the Dead یک موفقیت بزرگ و فیلم Hot Fuzz یک پیروزی تکرارنشدنی برای ادگار رایت بودند احتمالا فیلم Scott Pilgrim vs. The World یک چالش پیچیده بود که با سربلندی به پایان رسید. او در هر کدام از این سه فیلم به سراغ ترکیب یکی از ژانرهای سینمایی با ژانر کمدی رفته اما واقعیت آن است که هیچکدام از این چالش‌ها به اندازه فیلم Scott Pilgrim vs. The World دشوار نبودند. ادگار در این فیلم که اقتباسی از یک کمیک‌بوک ابرقهرمانی است، یک بار دیگر امضای سینمایی خودش را ثبت می‌کند و عنوانی منحصر به فرد را به تماشاگر ارائه می‌دهد.

از رقابت مارول در برابر دی‌سی بخوانید:

  • چرا مارول همیشه فیلم‌های کوچک‌تر را بعد از فیلم‌های Avengers اکران می‌کند؟
  • آیا هواداران قدرت بیشتری از عوامل یک فیلم سینمایی برای تصمیم گیری دارند؟
  • چرا مخاطبان با فیلم‌های DCEU‌ زک اسنایدر ارتباط برقرار نکردند؟
  • درس‌هایی در حوزه کسب و کار که از فیلم‌سازی مارول آموختیم
  • چرا بتمن DCEU نباید نقشی مشابه آیرون من داشته باشد؟
  • دی سی علیه مارول در دوران پساکرونا

به عبارت دیگر، فیلم Scott Pilgrim vs. The World یک معجون بی‌نظیر است؛ معجونی که نقطه اوج کیمیاگری ادگار رایت را نشان می‌دهد. این فیلم به لطف لطیفه‌های ساده اما گیرا و اکشن محکمی که دارد از طراحی بصری خیره‌کننده‌ای یاری می‌گیرد که تنها در فیلم‌های ادگار رایت دیده می‌شود.

Tucker and Dale vs. Evil

کارگردان‌های بسیاری تلاش کرده‌اند تا یک فیلم کمدی ترسناک بسازند اما در نهایت تعداد اندکی از آن‌ها موفق شده‌اند. دلیل شکست‌های متعدد کارگردان‌ها در ژانر کمدی ترسناک آن است که مدیریت ترازویی که در این ژانر وجود دارد، اندکی غیرممکن به نظر می‌رسد. گاهی ترس بر شوخی‌های فیلم‌نامه غلبه می‌کند و بعضی وقت‌ها هم کمدی داستان مانع ترسیدن مخاطب می‌شود. بنابراین ایجاد توازن در ترازوی یک فیلم کمدی ترسناک واقعا دشوار به نظر می‌رسد. فیلم Tucker and Dale vs. Evil اما در این چالش پیروز ظاهر می‌شود.

ترکیب خنده و ترس فیلم به اندازه کافی و معقول است و به همین دلیل تجربه کمدی و دلهره‌آوری که برای تماشاگر رقم می‌خورد به شکل دلچسبی به‌یادماندنی می‌شود. فیلم‌نامه فیلم Tucker and Dale vs. Evil به حدی هوشمندانه نوشته شده که تماشاگر نمی‌‌تواند داستان را پیش‌بینی کند. شاید به همین دلیل باشد که تماشاگر در حالی که نمی‌داند که باید بخندد یا بترسد با سورپرایز بعدی فیلم Tucker and Dale vs. Evil مواجه می‌شود.

The Other Guys

هیچکس تصور نمی‌کرد که مارک والبرگ و ویل فرل به یک زوج کمدی منحصربه‌فرد تبدیل شوند. اما آن‌ها پس از سه فیلم سینمایی به یکی از جذا‌ب‌ترین زوج‌های کمدی در سال‌های اخیر تبدیل شده‌اند که بسیاری از هواداران سینما به تماشای دوباره آن‌ها روی پرده نقره‌ای علاقه‌مند هستند. اما تبدیل‌شدن این زوج به یک زوج کمدی دوست‌داشتنی را مدیون آدام مک‌کی هستیم؛ کارگردانی که استعداد مارک والبرگ برای هنرنمایی در فیلم‌های کمدی را [به لطف هنرنمایی والبرگ در فیلم I Heart Huckabees و فیلم The Departed] دیده بود و به همین دلیل از او دعوت کرد تا در فیلم The Other Guys حضور پیدا کند. حضوری که برای همیشه به‌یادماندنی شد.

ویل فرل و مارک والبرگ در فیلم The Other Guys در نقش دو کارآگاه متمایز حضور پیدا کرده‌اند. این دو کارآگاه دوست دارند به نمونه‌های موفق شغل خود در شهر نیویورک تبدیل شوند اما دست روزگار چندان با این خواسته موافق نیست. واقعیت ماجرا آن است که این فیلم مسیر زندگی حرفه‌ای مارک والبرگ را برای همیشه تغییر داد. شاید به خاطر درخشش او در فیلم The Other Guys باشد که مارک والبرگ این روزها بیشتر با هنرنمایی در عناوین اکشن و کمدی شناخته می‌شود و کمتر کسی از فیلم‌های درام او صحبت می‌کند.

فیلم The Other Guys بدون هیچ شک و تردیدی یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ است و به خوبی نشان می‌دهد که آدام‌ مک‌کی نابغه‌ای تکرارنشدنی در جهان کمدی لقب می‌گیرد. شیمی و ارتباط میان میان فرل و والبرگ به تاثیرگذاری بیشتر فیلم در نگاه تماشاگر کمک می‌کند و این حقیقت از همان نخستین صحنه فیلم به چشم می‌آید؛ جایی که دو بازیگر اصلی فیلم رفتارهایی مشابه با ساموئل لروی جکسون و دواین جانسون دارند و با تقلید رفتار آن‌ها تماشاگر را روده‌بر می‌کنند. فیلم با همین رویکرد خودش را به تماشاگر معرفی می‌کند و برای نود دقیقه رو به جلو می‌راند.

Bridesmaids

اگر به طراحی علاقه دارید، می‌توانید با کشیدن یک خط مستقیم فیلم Bridesmaids را به فیلم The 40-Year-Old Virgin متصل کنید. حالا می‌توانید این دو فیلم را به سایر عناوین کارنامه جاد آپاتو وصل کنید. فیلم Bridesmaids به همان میزان که عنوانی متفاوت در کارنامه سینمایی جاد آپاتو به نظر می‌رسد، یادآور اصول فیلم‌سازی او است. این فیلم با سایر فیلم‌های آپاتو تفاوت دارد چون او تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد اما با فیلم‌های او شباهت‌های زیادی دارد چون در نهایت یادآور دنیای سینمایی آپاتو است. ایده فیلم Bridesmaids با فیلم‌نامه کریستین ویگ مطرح شد، سپس پائول فیگ به عنوان کارگردان پروژه انتخاب شد و در نهایت جاد آپاتو وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده گرفت.

فیلم Bridesmaids مانند بیشتر فیلم‌های کارنامه کارگردانی آپاتو از شوخی‌های سنگین و جذاب یاری می‌گیرد و از یک جریان درام قوی و دلنشین میزبانی می‌کند. این فیلم به طور کلی درباره دوستی، روابط و انسان‌ها است و به لطف پرداخت بی‌نظیری که دارد به یک عنوان ماندگار و دوست‌داشتنی تبدیل شده که هرگز از یادها نمی‌رود. با این حال فیلم Bridesmaids تنها مدیون فیلم‌نامه و کارگردانی‌اش نیست. اگر کریستین ویگ، ملیسا مک‌کارتی، الی کمپر، ربل ویلسون و رز برن در این فیلم هنرنمایی نمی‌کردند، فیلم پائول فیگ تا این حد به‌یادماندنی نمی‌شد.

موفقیت فیلم Bridesmaids باعث شد تا ایده‌های مشابهی با ایده اصلی فیلم‌نامه این فیلم مطرح شود. اما در نهایت بیشتر آن‌ها شکست خوردند و به همین دلیل این فیلم دوست‌داشتنی را باید یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ دانست.

Frances Ha

نواح بامباح تا پیش از فیلم Frances Ha کارنامه‌ای سرشار از عناوین مالیخولیایی داشت. اگرچه در فیلم Greenberg یا فیلم The Squid and the Whale رگه‌هایی از ژانر کمدی دیده می‌شد اما این فیلم‌ها در نهایت عناوینی افسرده بودند که روایتی عمیق از تجربه انسانی را ارائه می‌کردند. شرایط برای فیلم Frances Ha اما به شدت متفاوت است. شادی و کمدی جذابی در این فیلم وجود دارد که به شکل مستقیم از گرتا گرویگ دریافت شده و به شدت دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. گرتا گرویگ که این روزها به عنوان یک کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس چیره‌دست شناخته می‌شود، بازیگر اصلی و نویسنده فیلم‌نامه فیلم Frances Ha لقب می‌گیرد.

این فیلم در حقیقت وقایع‌نگاری اواخر بیست و چند سالگی یک زندگی سرشار از پیچ و خم است. فیلم Frances Ha به صورت سیاه و سفید ساخته شده و نه‌تنها به اندازه سایر فیلم‌های کارنامه نواح بامباح تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده نیست بلکه عنوانی شاد و دوست‌داشتنی است که زندگی را از زاویه‌ای منحصر به فرد به نمایش می‌گذارد. تجربیات انسانی به شکل واضحی مهم‌ترین هویت فیلم Frances Ha هستند.

21 Jump Street

اگرچه این فیلم بیشتر شبیه یک فیلم جعلی به نظر می‌رسد اما حقیقت آن است که کمدی دوستانه و شیمی خارق‌العاده‌ای که میان جوناه هیل و چانینگ تاتوم وجود دارد به جذاب‌شدن فیلم کمک بسیاری کرده است. شوخی‌های فیلم به معنای واقعی کلمه روده‌برکننده هستند اما عامل اصلی موفقیت فیلم اساسا بحث متفاوتی به نظر می‌رسد؛ نتیجه کارگردانی مشترک فیل لرد و کریس میلر به معنای واقعی کلمه با کلیشه‌ها گلاویز می‌شود و از آن‌جایی که شیمی خوبی میان شخصیت‌های اصلی فیلم شکل می‌گیرد باید پذیرفت که دستپخت لرد و میلر یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ است.

This Is the End

نوجوانانی که روزگاری در سریال Freaks and Geeks با جاد آپاتو همکاری کردند، این روزها به نوابغ کمدی هالیوود تبدیل شده‌اند. مسیر آن‌ها برای رسیدن به جایگاهی که امروز دارند، طولانی و سرشار از تجربیات ارزشمند بوده است. فیلم This Is the End حاصل کارگردانی مشترک ایوان گلدبرگ و سث روگن است و تعدادی از بهترین بازیگران کمدی در هالیوود را میزبانی می‌کند؛ از جیمز فرانکو تا جوناه هیل و از سث روگن تا مایکل سرا. نتیجه ماجرا یک کمدی دیوانه‌کننده، وحشتناک خنده‌دار و دوست‌داشتنی است که باید در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ قرار بگیرد.

بهترین فیلم‌های اکشن از نگاه ویجیاتو را بشناسید:

  • 10 فیلم اکشن بی‌نظیر که هواداران John Wick باید تماشا کنند
  • معرفی بهترین فیلم‌های اکشن غیر ابرقهرمانی یک دهه اخیر
  • برترین فیلم‌های زامبی محور که احتمالاً با آن‌ها آشنا نیستید
  • بهترین فیلم‌های مهیج روان‌شناختی تمام دوران کدام است؟
  • بهترین فیلم‌های اکشن بین‌المللی یک دهه اخیر کدام است؟
  • ۱۵ مورد از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی غیر هالیوودی

داستان فیلم ایده بسیار ساده اما جذابی دارد. این کمدی تخیلی از تعدادی از بازیگران شناخته‌شده ژانر کمدی در هالیوود دعوت کرده تا نقش خودشان را در جهانی آخرالزمانی بازی کنند. با این حال همین ایده ساده به فیلمی دوست‌داشتنی، خنده‌دار، متمایز و لذت‌بخش تبدیل شده که هر کدام از بازیگران اصلی‌اش در سطح و اندازه یک ستاره ظاهر می‌شوند. اگرچه فیلم This Is the End یک کمدی دیوانه‌وار است اما به لطف کارگردانی تحسین‌برانگیز گلدبرگ و روگن لحن جنون‌آمیزش را در سطحی قابل قبول حفظ می‌کند.

What We Do in the Shadows

تایکا وایتیتی این روزها به دلیل کارگردانی فیلم‌های منحصر به فردش شناخته می‌شود. اما اون سبک متمایزش در فیلم‌سازی را به لطف فیلم What We Do in the Shadows مطرح کرد. وایتیتی با این فیلم نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ را به اهالی سینما تقدیم کرد بلکه همه ویژگی‌های کلیدی زیرژانر ومپایر را تکان داد. فیلم What We Do in the Shadows یک فیلم سینمایی کاملا نیوزلندی است. تایکا وایتیتی به عنوان یک نیوزلندی در کنار یکی از هم‌وطنان خود یعنی جامین کلمنت کارگردانی فیلم را برعهده دارد و البته که هر دوی آن‌ها به عنوان بازیگر اصلی هم در فیلم هنرنمایی می‌کنند.

گروه بازیگران فیلم What We Do in the Shadows به شکل طعنه‌آمیزی موفق ظاهر می‌شوند؛ آن‌ها در عین حال که اساسا هیچ سنخیتی با یکدیگر [و حتی نقش‌های خود] ندارند در نهایت یک تیم موفق لقب می‌گیرند که در پیاده‌سازی فیلم‌نامه به بهترین شکل ممکن به کارگردان کمک می‌کنند. شخصیت‌های فیلم وایتیتی و کلمنت نامتعارف به نظر می‌رسند اما مخاطب را میخکوب می‌کنند. به عبارت دیگر، اگرچه فیلم What We Do in the Shadows اساسی‌ترین اصول زیرژانر ومپایر را به سخره می‌گیرد اما با رویی گشاده از همان اصول استقبال می‌کند. شوخی‌های غافلگیرکننده این فیلم با اکشنی سرگرم‌کننده ترکیب می‌شوند و یک عنوان به‌یادماندنی و متفاوت را برای تماشاگر رقم می‌زنند.

The LEGO Movie

حتی افرادی که هوادار جورچین‌های سه‌بعدی لگو نیستند هم نمی‌توانند جذابیت خیره‌کننده و دوست‌داشتنی انیمیشن The LEGO Movie را انکار کنند. دنیای جادویی این انیمیشن سینمایی گویی از ذهن یک کودک ۷ ساله‌ بیرون آمده و شاید به همین دلیل باشد که انیمیشن The LEGO Movie به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین انیمیشن‌های قرن ۲۱ هم تبدیل می‌شود. این انیمیشن تکرارنشدنی راه را برای سایر عناوین اقتباس‌شده از جورچین‌های لگو گشود اما همه انیمیشن‌های لگویی پس از انیمیشن The LEGO Movie در برابر این انیمیشن دوست‌داشتنی واقعا ناامیدکننده به نظر می‌رسند.

این انیمیشن سینمایی نه‌تنها باید در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ قرار بگیرد بلکه باید در لیست آموزنده‌ترین انیمیشن‌های سینمایی تاریخ پویانمایی هم حضور داشته باشد. انیمیشن The LEGO Movie به مخاطب خود می‌آموزد که توانایی‌های خود را بشناسد، آن‌ها را به کار بگیرد و صبر کند تا در نهایت هدف غیرممکن خود را ممکن سازد.

Guardians of the Galaxy

اگر مورخان سینما در سال ۲۰۴۲ به مطالعه تاریخ سینما در قرن ۲۱ بپردازند احتمالا از فیلم Guardians of the Galaxy به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عناوین قرن جاری یاد می‌کنند. جیمز گان با کمک این فیلم یک تیر را به دو نشان زد؛ او نه‌تنها یک ماجراجویی هیجان‌انگیز فضایی در مدیوم سینما خلق کرد بلکه موفق شد یکی از متمایزترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را نیز کارگردانی کند. هسته فیلم واقعا محکم است و به همین دلیل فیلم Guardians of the Galaxy به شکل تحسین‌برانگیزی خنده‌دار و خیره‌کننده ظاهر می‌شود.

اگرچه فیلم Guardians of the Galaxy یک فیلم متعادل میان چند ژانر گوناگون به نظر می‌رسد اما حقیقت آن است که کفه ترازوی آن در نهایت به سمت ژانر کمدی سنگینی می‌کند. زمان‌بندی فیلم در پرداختن به وقایع فیلم‌نامه واقعا بی‌نقص است ولی مهم‌ترین برتری فیلم Guardians of the Galaxy را باید تیم بازیگران آن دانست. بازیگران فیلم تکرارنشدنی جیمز گان به شکل هنرنمایی می‌کنند که گویی هیچکدام از آن‌ها نمی‌دانند که مشغول نقش‌آفرینی در یک فیلم سینمایی با ته‌مایه کمدی هستند. بنابراین لحن جدی دیالوگ‌های خنده‌دار آن‌ها به کمدی فیلم جذابیت بیشتری می‌بخشد.

The Grand Budapest Hotel

این فیلم خاص وس اندرسون قطعا برای همه مخاطبان سینما مناسب نیست اما تردیدی وجود ندارد که فیلم The Grand Budapest Hotel یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ لقب می‌گیرد. مقاومت در برابر جذابیت این فیلم واقعا دشوار است. چراکه ساخته متمایز وس اندرسون مانند عروسک‌های ماتروشکا داستانی پیچیده و لایه به لایه دارد. همه جزییات در فیلم The Grand Budapest Hotel در بالاترین سطح قرار دارند و وس اندرسون هم از توانایی‌های سینمایی خود برای تثبیت کمدی فیلم یاری گرفته است. فیلم The Grand Budapest Hotel مانند یک کیک چندلایه به نظر می‌رسد که هر بخش آن مزه جداگانه‌ای می‌دهد و هر کدام از دیگری طعم بهتری دارد.

Magic Mike XXL

مجیک مایک یک شخصیت قوی و جذاب در مدیوم سینما لقب می‌گیرد که احتمالا تنها با کمک ذهن توانمند استیون سودربرگ این فرصت را پیدا می‌کرد تا به بهترین شکل ممکن روی پرده نقره‌ای دیده شود. فیلم Magic Mike XXL از اضطراب درونی انسان یک پدیده سرگرم‌کننده می‌سازد و به همین دلیل به همان فیلمی خوشایندی تبدیل می‌شود که تصویری درست از مردانگی به تماشاگر ارائه می‌کند. شاید به همین دلیل باشد که بیشتر مخاطبان فیلم Magic Mike XXL پس از تماشای آن کاملا راضی به نظر می‌رسند؛ چراکه فیلم پاسخی بی‌نظیر به تمام انتظارات آن‌ها می‌دهد و بهتر از قسمت اول این فرانچایز یعنی فیلم Magic Mike ظاهر می‌شود.

چانینگ تیتوم به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم Magic Mike XXL یک بار دیگر توانایی‌هایش در ژانر کمدی را نشان می‌دهد. اگرچه این فیلم از رقابت جاه‌طلبانه‌ای که در قسمت اول این دوگانه دیده می‌شد، محروم شده اما هم‌چنان عنوانی پرشور و هیجان‌انگیز است. فیلم Magic Mike XXL یک شادی خالص و تکرارنشدنی است و شاید به همین دلیل باید در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ قرار بگیرد.

Spy

فیلم Spy مانند عروسکی بود که ظاهری ساده و باطنی پیچیده دارد. این فیلم کمدی اکشن در ظاهر فرصتی برای ملیسا مک‌کارتی [که در سال ۲۰۱۵ تنها به یک قدم دیگر برای تبدیل‌شدن به ستاره ژانر کمدی نیاز داشت] بود تا توانایی‌های خودش را در یک فیلم خنده‌دار اما یک بار مصرف ثابت کند. اما فیلم Spy در باطن جذابیت ویژه‌ای داشت؛ این فیلم پاول فیگ یک کمدی متفاوت و تحسین‌برانگیز بود که می‌توانست کلیشه‌های ژانر کمدی اکشن را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. شاید به همین دلیل باشد که فیلم Spy یکی از بهترین فیلم‌های کمدی چند سال اخیر لقب می‌گیرد.

ملیسا مک‌کارتی در این فیلم در نقش یک جاسوس سازمان سیا ظاهر می‌شود که پس از قتل همکار باتجربه‌اش [با نقش‌آفرینی جود لاو] که جاسوسی بی‌مثال بوده، مجبور به حضور در خط مقدم ماموریت‌های سازمان سیا می‌شود. پاول فیگ از همین داستان ساده یاری می‌گیرد و مجموعه‌ای از شوخی‌های جذاب را با هنرنمایی‌های بی‌مثال بازیگران فیلم خود ترکیب می‌کند. هنرنمایی‌ها در این فیلم کمدی واقعا بی‌نظیر به نظر می‌رسد. شاید بتوان گفت که جیسون استاتهام در فیلم Spy بهترین هنرنمایی‌اش را ارائه کرده و تیمی از بهترین بازیگران کمدی هم در این عنوان تکرارنشدنی پاول فیگ حضور پیدا کرده‌اند.

Popstar: Never Stop Never Stopping

آیا فیلم Popstar: Never Stop Never Stopping می‌تواند همان فیلمی باشد که از تماشای چندباره آن خسته نمی‌شوید؟ پاسخ به این پرسش بدون هیچ تردیدی مثبت است. این کمدی شاهکار که از اندی سمبرگ در نقش اصلی یاری می‌گیرد به روایت داستان زندگی یکی از ستاره‌های جهان موسیقی می‌پردازد که با اعضای گروه موسیقی‌اش اختلاف نظر پیدا می‌کند. بنابراین این فیلم با فیلم Walk Hard تفاوت‌های عمده‌ای دارد. اما شوخی‌های این فیلم کمدی موزیکال به شکل بی‌نظیری خارق‌العاده هستند و موسیقی‌های فیلم هم به معنای واقعی کلمه خنده‌دار به نظر می‌رسند.

آن‌چه فیلم Popstar: Never Stop Never Stopping را به عنوانی متمایز تبدیل می‌کند، قلب و ماهیت آن است. این فیلم دوست‌داشتنی به زیباترین شکل ممکن به فلسفه پدیده دوستی می‌پردازد و سختی‌های زندگی انسانی را با لحنی کمدی و موزیکال بیان می‌کند.

The Nice Guys

کمتر کارگردانی در سال‌های اخیر به اندازه شین بلک در ترکیب ناامیدی بدبینانه، شوخ‌طبعی صریح و اکشن خیره‌کننده موفق ظاهر شده است. فیلم The Nice Guys که می‌تواند خواهر یا برادر فیلم Kiss Kiss Bang Bang لقب بگیرد، از یک زوج محقق رونمایی می‌کند که در اتمسفری عجیب و غریب در خیابان‌های لس‌آنجلس سرگردان هستند. تماشاگر فیلم تکرارنشدنی شین بلک این فرصت را دارد تا همراه با رایان گاسلینگ و راسل کرو به دهه ۱۹۷۰ در لس‌آنجلس سفر کند و درگیر یک پرونده مرموز شود.

فیلم‌نامه فیلم The Nice Guys ویران‌کننده است. ویران‌کنندگی فیلم‌نامه این فیلم نه‌تنها به اندازه یک ترقه که به اندازه یک دینامیت به نظر می‌رسد. شاید به همین دلیل باشد که خنده‌های تماشاگر فیلم The Nice Guys به لطف هنرنمایی تحسین‌برانگیز راسل کرو و نقش‌آفرینی متمایز رایان گاسلینگ هرگز متوقف نمی‌شود. شوخی‌های فیلم هم که فوق‌العاده هستند و تماشاگر را به خود وابسته می‌کنند.

Thor: Ragnarok

قرن ۲۱ بدون هیچ شک و تردیدی عصر طلایی فیلم‌های ابرقهرمانی است. به لطف این دوران شکوهمند، بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی این فرصت را پیدا کردند تا به اندازه سهم خودشان از موفقیت این ژانر باعث خندیدن تماشاگر باشند. با این حال طبیعی به نظر می‌رسد که نقش فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در این خنداندن بیشتر به نظر برسد. اگرچه کمدی ابرقهرمانی با فیلم Iron Man آغاز شد اما هیچ فیلمی به اندازه فیلم Thor: Ragnarok در توسعه ریشه‌های کمدی در عناوین ابرقهرمانانه موفق ظاهر نشده است.

این فیلم به لطف ذوق، قریحه و استعداد بی‌نظیر تایکا وایتیتی به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ تبدیل شده است. البته که نباید بودجه سنگینی که مارول و دیزنی برای فیلم Thor: Ragnarok در نظر گرفتند را فراموش کرد اما این فیلم سبک کمدی در فیلم‌های مارول را برای همیشه عوض کرد. شوخ طبعی ذاتی کریس همسورث که در این فیلم دیده شد احتمالا یکی از لذت‌بخش‌ترین دستاوردهای هالیوود در چند سال اخیر باشد.

ویجیاتو معروف‌ترین شخصیت‌های کمیک‌بوکی را به شما معرفی می‌کند:

  • معرفی ایسایا بردلی – نیمه تاریک خلق دوباره کاپیتان آمریکا
  • معرفی تانوس – تایتان دیوانه‌ای در جست و جوی مرگ
  • معرفی مأمور آمریکا – جانشین دولتی کاپیتان آمریکا
  • معرفی ثور – خدای رعدی از سرزمین‌های شمالی
  • معرفی لوئیس لین – همراه همیشگی سوپرمن

نیازی به یادآوری نیست که هنرنمایی جذاب همسورث در این فیلم در کنار نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز بازیگرانی همچون کیت بلانشت، جف گلدبلوم، تسا تامپسون و مارک روفالو قرار می‌گیرد. فیلم Thor: Ragnarok به اندازه سایر عناوین دنیای سینمایی مارول به اسطوره‌سازی و روایت‌های حماسی علاقه‌مند نیست و شاید به همین دلیل باشد که تماشاگر این فیلم تایکا وایتیتی خیلی سریع به متمایزبودن این عنوان نسبت به سایر آثار دنیای سینمایی مارول پی‌ می‌برد.

Logan Lucky

بسیاری از هواداران سینما اعتقاد دارند که فرانچایز Ocean یک فرانچایز کمدی است. اما گروهی از تماشاگران ریزبین هنر هفتم این ادعا را نمی‌پذیرند. این که فرانچایز فیلم‌های Ocean در زیرژانر دزدی قرار بگیرد، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. با این حال فیلم Logan Lucky بدون هیچ شک و تردیدی یک عنوان کمدی است که نمی‌توان آن را در کنار ژانرهای دیگر قرار داد و نیازی به تاکید روی این حقیقت نیست که عنوانی درخشان و خیره‌کننده است.

داستان فیلم Logan Lucky درباره دو برادر است که برای سرقت پول از یک مسابقه اتومبیل‌رانی دسیسه‌چینی می‌کنند. آدام درایور و چانینگ تیتوم بازیگرانی هستند که در نقش دو برادر سارق ظاهر می‌شوند اما این زوج بی‌نظیر تنها شگفتی فیلم Logan Lucky برای مخاطب نیست؛ یکی از متفاوت‌ترین نقش‌آفرینی‌های دنیل کریگ هم در این فیلم دیده می‌شود. همه آن‌چه در فیلم Logan Lucky دیده می‌شود، خنده‌دار است. این فیلم یک بار دیگر ثابت می‌کند که استیون سودربرگ یک کارگردان بی‌مثال لقب می‌گیرد.

Game Night

فیلم Game Night نه‌تنها یک نمونه عالی از یک فیلم فوق‌العاده خنده‌دار لقب می‌گیرد بلکه عنوانی متمایز و شاداب هم به نظر می‌رسد. جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلداشتاین با الهام‌گرفتن از فیلم‌های دیوید فینچر فیلم Game Night را خلق کردند. این فیلم کمدی که از پریدن به درون استخر خطر هیچ واهمه‌ای ندارد، به شکل سرگرم‌کننده‌ای به مخاطب خود نزدیک می‌شود. به عبارت دیگر، فیلم Game Night همان ایده خیره‌کننده و دوست‌داشتنی‌ای لقب می‌گیرد که استودیوهای هالیوودی باید بیشتر به آن بپردازند.

Blockers

جان سینا هدیه‌ای بود که از جهان نه‌چندان دوست‌داشتنی کشتی‌کج به هالیوود تقدیم شد. او در سال‌های اخیر توانایی‌هایش در سینما را ثابت کرده و اگرچه در فیلم‌های اکشن خیره‌کننده ظاهر شده اما به لطف نقش‌آفرینی در فیلم Blockers ثابت کرده که می‌تواند ستاره یک فیلم کمدی هم باشد. کی کنون که با فیلم Pitch Perfect توانایی‌هایش در سینما را نشان داده بود، کارگردان فیلم Blockers است. جان سینا، لزلی مان و آیک بارین‌هولتز بازیگران اصلی فیلم کنون هستند و انصافا هم در مقام بازیگران اصلی به خوبی می‌درخشند.

فیلم Blockers یکی از بهترین فیلم‌های زیرژانر بلوغ است که نه‌تنها این پدیده مخصوص نوجوانان را معرفی می‌کند بلکه به کاوش در آن هم می‌پردازد. به عبارت دیگر، فیلم Blockers یک کمدی بی‌پروا و مضحک برای نوجوانان نیست. این فیلم تلاش می‌کند تا عشق خانواده به فرزندان را نشان دهد و ویژگی‌های مثبت و منفی این رابطه را به تصویر بکشد. فیلم Blockers یک روایت گرم، صمیمانه و خنده‌دار از محدودیت‌هایی است که خانواده‌ها نباید برای نوجوانان خود ایجاد کنند.

Booksmart

اگر زیرژانر بلوغ یکی از مهم‌ترین زیرژانرهای ژانر کمدی باشد، روایت «بهترین دوست‌های ابدی که به دنبال یک مهمانی شلوغ و هیجان‌انگیز باشد» یکی از مهم‌ترین روایت‌های زیرژانر بلوغ لقب می‌گیرد. فیلم Booksmart بدون هیچ شک و تردیدی یکی از بهترین فیلم‌های زیرژانر بلوغ است که در مقام نخستین تجربه کارگردانی اولویا وایلد به عنوانی پرفروش و محبوب تبدیل شد. داستان فیلم درباره دو دوست دبیرستانی است که در سال‌ پایانی حضورشان در دبیرستان متوجه می‌شوند که همه روزهای ارزشمندی زندگی‌شان را فدای درس‌خواندن کرده‌اند و حالا تجربه هیچ تفریحی ندارند.

این دو دانش‌آموز منضبط و درس‌خوان تصمیم می‌گیرند که وارد دنیای بزرگ و جذابی شوند که سال‌ها به دلیل درس‌خواندن بیش از حد از آن فاصله گرفته بودند. فیلم Booksmart خرده‌روایت‌های خنده‌دار و دراماتیک را در کنار یکدیگر قرار داده و به لطف کارگردانی اولویا وایلد در بالاترین سطح ممکن می‌درخشد. اولویا وایلد با همین فیلم ثابت کرده که کارگردانی خلاق و رهبر است و شاید به همین دلیل باید سراسیمه منتظر فیلم‌های بعدی او باشید.

Long Shot

سث روگن و شارلیز ترون در هر صورت زوجی عجیب و غریب برای یک فیلم سینمایی به نظر می‌رسند و واقعا تفاوتی ندارد که آن‌ها زوج یک روایت رمانتیک باشند یا هم‌دستان یک فیلم کمدی؛ اساسا منطقی است که این دو نفر در کنار یکدیگر در یک فیلم سینمایی حضور پیدا کنند. اما فیلم Long Shot نه‌تنها به شکل تحسین‌برانگیزی موفق شده که این دو بازیگر را به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار دهد بلکه توانسته روایتی شگفت‌انگیز، عمیق، سرشار از احساسات و جذابیت هم به آن‌ها اضافه کند.

روگن در سومین همکاری‌اش با جاناتان لوین در این فیلم در نقش یک روزنامه‌نگار سیاسی جنجال‌ساز ظاهر می‌شود که پی می‌برد دختر مورد علاقه‌اش در دوران کودکی [که پرستار او هم بوده] حالا وزیر امور خارجه شده و می‌خواهد برای ریاست جمهوری گام بردارد. اگرچه شارلیز ترون به لطف هنرنمایی‌های دیوانه‌کننده‌اش در فیلم‌های گوناگون بارها ثابت کرده که از پس هر نقشی برمی‌آید اما تماشاگر فیلم Long Shot از سربلندی این بازیگر اهل آفریقای جنوبی در فیلم جاناتان لوین قطعا شگفت‌زده می‌شود.

نیازی به یادآوری نیست که سث روگن هم مثل همیشه جذاب و بانمک ظاهر می‌شود؛ به هر حال روگن در همان ژانری است که به آن تعلق دارد. اما آهسته آهسته تبدیل‌شدن فیلم Long Shot به یک ملودرام رمانتیک نه‌تنها تماشاگر فیلم را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه اسباب خنده او را نیز فراهم می‌کند. بنابراین فیلم Long Shot یک غوغای عاشقانه است که تماشاگرش را به خنده وامی‌دارد و البته که از فیلم‌نامه بی‌نظیری بهره می‌برد.

Knives Out

فیلم Knives Out می‌تواند یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های سینمایی هر هواداران هنر هفتم باشد. فیلم‌نامه عالی فیلم به آن کمک می‌کند تا تماشاگر را در لبه هیجان و خنده میخکوب کند و به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ باشد. اگرچه داستان فیلم Knives Out با مطرح‌کردن معمای یک قتل آغاز می‌شود اما فیلم در ادامه با قدم‌هایی بلند به سمت هیجان حرکت می‌کند و در نهایت مانند رازی موهوم برای همیشه محو می‌شود. هیچ لحظه‌ای در این فیلم خیره‌کننده ریان جانسون نیست که بیهوده باشد. به عبارت دیگر، هر ثانیه فیلم Knives Out به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

همه اجزای فیلم Knives Out دست در دست یکدیگر قرار می‌دهند تا روایتی خیره‌کننده خلق شود. شخصیت‌ها با داستان ترکیب می‌شوند و طنزی را خلق می‌کنند که بدون شک بی‌مثال است. هیجان، ریخت و پاش، کمدی، رمز و راز و اکشن لطیف؛ فیلم Knives Out یک معجون کامل لقب می‌گیرد که نوشیدن آن به هر تماشاگری پیشنهاد می‌شود.

Palm Springs

فیلم Palm Springs نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های کمدی قرن ۲۱ لقب می‌گیرد بلکه یکی از بهترین فیلم‌های رام‌کام قرن حاضر است و البته که باید در لیست بهترین فیلم‌های مرتبط با لوپ زمانی هم قرار بگیرد. بخش عظیمی از موفقیت فیلم Palm Springs به بازیگران توانمند آن وابسته است. اندی سمبرگ و کریستین میلیوتی به عنوان بازیگران اصلی فیلم Palm Springs درگیر یک داستان عاشقانه می‌شوند که در لوپ‌های زمانی گرفتار است؛ آن‌ها بارها و بارها روزی که می‌تواند آغازگر رابطه‌شان باشد را زندگی می‌کنند.

با این حال بزرگترین ویژگی فیلم Palm Springs درسی است که برای مخاطب به همراه دارد. تماشاگر این فیلم می‌آموزد که هرگز نمی‌تواند هیچ‌کاری را به تنهایی انجام دهد و همواره به کمک دیگران نیاز دارد و این نکته در یک رابطه عاطفی اهمیت بسیار بیشتری دارد. این دقیقا همان جادویی است که فیلم Palm Springs از آن یاری می‌گیرد؛ فیلمی که شما را می‌خنداند و کاری می‌کند که به فکر فرو بروید.

در مدرسه فیلم‌سازی ویجیاتو حضور پیدا کنید:

  • درس‌های فیلم‌سازی که از فیلم جاستیس لیگ زک اسنایدر کات آموختیم
  • درس‌های فیلم‌سازی که از دنیای سینمایی The Conjuring آموختیم
  • درس‌های فیلم‌سازی که از فرانچایز Mission: Impossible آموختیم
  • فیلم‌نامه‌نویسی را از استیون اسپیلبرگ و جرج لوکاس بیاموزید
  • مدرسه فیلم‌سازی: چگونه فیلم‌نامه‌نویسی را آغاز کنیم؟
  • درس‌های فیلم‌سازی که از تایکا وایتیتی آموختیم
  • ویژگی‌های کلیدی فیلم‌های استیون اسپیلبرگ
  • چگونه فیلم‌نامه یک فیلم زامبی را بنویسیم؟
  • تفاوت فیلم ترسناک با فیلم تریلر چیست؟
  •  بهترین سایت‌های دانلود فیلم‌نامه
  • روانشناسی رنگ‌ها در سینما

نظر شما