شناسهٔ خبر: 56135588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رهبر جریان صدر خواهان اربعینی آرام شد

10 فرمان مقتدی‌ صدر به حامیانش

صاحب‌خبر -
رهبر جریان صدر با انتشار پستی در توئیتر، دستورات ده‌گانه‌ای را برای حرکت طرفداران خود به سوی کربلای معلی همگام با سایر زائران امام حسین(ع) و احیای مراسم اربعین صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مقتدی‌صدر رهبر جریان صدر عراق، دیروز طی پستی در توئیتر خطاب به دوستداران اصلاح امور و کسانی که علیه ظلم و فساد انقلاب کردند، خواستار حرکت به سمت کربلای معلی شد و 10 شرط برای این حرکت تعیین کرد.
وی شرط نخست خود را حرکت به سمت کربلا، بدون پرچم‌های خاص متعلق به یک گروه یا طرف، اردوگاه یا حزب و حتی طایفه‌ اعلام کرد و شرط دوم خود را خودداری از به دست گرفتن عکس و پلاکاردهای سیاسی اعلام کرد. او تأکید کرده حتی عکس شهدا نیز شامل این ممنوعیت می‌‌شود. خودداری از پوشیدن کفن یا هر لباسی که اعضای صدر را از سایر زائران متمایز کند بویژه لباس‌های نظامی، شرط بعدی صدر برای حضور حامیانش در اربعین است. او همچنین به آنها توصیه کرد: «فریاد شما فقط و فقط باید ذکر نام خداوند، طاعت او، امام حسین و اهل بیت سلام‌الله علیهم باشد.»
رهبر جریان صدر همچنین فرمان داده است حامیانش باید به بالاترین درجه صبر، حکمت و اخلاق پایبند باشند و نیروهای امنیتی باید با هرکس از هر جهتی که این دستورات را رعایت نکند، با جدیت و بدون هیچ سهل‌انگاری برخورد کنند؛ زیرا این فرد از نظر وی یا نفوذی است یا متنفر از شعائر حسینی. مقتدی‌صدر همچنین اتهام‌زنی به دیگران و برچسب‌زنی بعثی، تروریستی، شبه‌نظامی و... را در این مراسم ممنوع کرد و آن را حرام و در حکم دروغ‌پراکنی دانست. وی هرگونه تعدی به زائران خارجی (غیرعراقی) بویژه برادران ایرانی با دست یا زبان یا هر طریق دیگری را امری منفور، قبیح، ممنوع و حتی حرام و مخالف عرف دانسته است. وی سپس با اعلام ممنوعیت حمل سلاح تأکید کرده است هر کس مخالف این عمل کند، کارش به طرف‌های امنیتی کشیده می‌شود. او همچنین بر همکاری با نیروهای امنیتی در همه مناطق عراق بویژه در کربلای مقدس تأکید کرده و در پایان از نیروهای حشدالشعبی و سرایا السلام خواسته است از هر گونه گرفتن مکان یا سیطره بر چیزی یا مبادرت ورزیدن به هر اقدام امنیتی بپرهیزند، زیرا در صورت عدم رعایت آن، پایان خوشی در انتظار هیچ‌کس نخواهد بود.
رهبر جریان صدر بعد از این 10فرمان، تأکید کرد وی از هر کسی که این دستورات را نادیده بگیرد و خلاف آن عمل کند، تبری می‌جوید و از نزدیک یا دور با آن هیچ ارتباطی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما