شناسهٔ خبر: 56133861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در هرمزگان

عملیات اجرایی ساخت پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه غرب و شرق هرمزگان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: با واگذاری زمین‌های امروز، بیش از ۶۰ درصد تعهد چهار ساله دولت در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان انجام شده است.

به گفته دوستی  تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار قطعه زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان تخصیص یافته که از این زمین ها، نزدیک به ۱۳ هزار واحد مسکونی به شرط ساخت و به صورت ویلایی به مردم تحویل شده است.

مهدی دوستی گفت: متراژ زمین‌های واگذار شده ۲۲۰ تا ۳۰۰ مترمربع است و در طرح واگذاری زمین به شرط ساخت، در صورتی که در موعد مشخص شده منزل مسکونی ساخته نشود، پروانه آن باطل و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز گفت: زمین‌های واگذار شده امروز بصورت واگذاری به شرط ساخت است و در ۱۶ شهر شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک، بندرلنگه، بندرخمیر و پارسیان قرار دارد.

عباس کمالی گفت: تعهد دولت برای طرح نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی است.

به گفته کمالی، سامانه نام نویسی در نهضت ملی مسکن همچنان باز است و متقاضیان هرمزگانی می‌توانند برای نام نویسی به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

او گفت: در طرح واگذاری زمین به شرط ساخت متقاضیان ۶ ماه فرصت دارند که ساخت واحد مسکونی را آغاز کنند در غیر این صورت قرارداد او لغو و زمین به متقاضی دیگری تحویل می‌شود.

نظر شما