شناسهٔ خبر: 56110257 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بازپرسي که محاکمه مي‌شود

صاحب‌خبر -
بازپرسي که محاکمه مي‌شود
خبرگزاری آریا-پیگیری مرکز رسانه قوه قضائیه نشان می‌دهد برای بازپرسی که در رسیدگی به پرونده‌ی ضرب و شتم خبرنگار صبح نو، دچار تخلف شده بود، کیفرخواست صادر و پرونده اش به دادگاه عالی انتظامی قضات، ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از میزان، سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که خبرنگاری که برای تهیه گزارش از فرایند واکسیناسیون کرونا به مجموعه ورزشی ساعی مراجعه کرده بود با ضرب و شتم حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه و دچار شکستگی شدید در ناحیه دست شد. پس از این اتفاق، خبرنگار، علیه فرد خاطی شکایت می‌کند؛ اما مدتی بعد، در فضای مجازی اعلام می‌کند که بازپرس دادسرا، برای فرد خاطی، قرار منع تعقیب صادر کرده است.
درپی تصمیم بازپرس و اعتراض خبرنگار، با دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه، موضوع، مورد پیگیری قرار می‌گیرد. با بررسی این پرونده در دادسرای انتظامی قضات، نهایتا مشخص شد که بازپرس در رسیدگی به این پرونده مرتکب اهمال در انجام وظیفه و تخلف در قوانین موضوعه شده است. طبق آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به پرونده باید با دقت و سرعت انجام شود و شهود پرونده به موقع احضار شوند که این امور از سوی بازپرس پرونده انجام نشده است.
به دلیل تخلفات بازپرس، پرونده وی پس از سیر مراحل قانونی، با صدور کیفرخواست، به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شده و دادگاه پس از اخذ دفاعیات از بازپرس، حکم صادر خواهد کرد. پیگیری آخرین وضع پرونده ضرب و شتم خبرنگار هم حاکی است که در تاریخ 9 مرداد 1401 قرار منع تعقیب متهم از سوی شعبه 1052 کارکنان دولت نقض و پرونده برای بررسی مجدد به دادسرا ارجاع شده است.

نظر شما