شناسهٔ خبر: 56107142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

 واکنشهای توییتری به مرگ ملکه انگلیس

به گزارش الف به دنبال مرگ ملکه انگلیس در فضای مجازی و بویژه در توییتر شاهد واکنشهایی به این اتفاق بودیم . عمده کاربران فعال به بهانه مرگ ملکه انگلستان نظام پادشاهی و موروثی در این کشور را به چالش کشیدند. و برخی نیز به نقد عملکرد ملکه با اختیارات فراوان پرداختند .

صاحب‌خبر -

سیدنظام الدین موسوی/ نماینده مردم تهران نوشت  : 

«ما که خیلی وقت است از کمبوجیه دوم و داریوش سوم و اردوان اشک هیجدهم گذشته ایم؛ اما اینها هنوز گرفتار جرج ششم و الیزابت دوم و چارلز سوم هستند. کاخ بلند دمکراسی!»


   
اکبر نصراللهی: 
 
 «بعد از انتقاد‌های مختلف،  @bbcpersian
 کامنت‌های زیر پست ملکه خوش قلب انگلیس را باز کرده‌است اما کامنت های سرویس‌های دیگر  بی بی سی  مثل  بی بی سی جهانی و عربی همچنان مسدود است.» #ملکه_انگلیس
 محمد حسین خوشوقت فعال رسانه‌ای نوشت :

«موروثی بودن،فرماندهی کل قوای مسلح،ریاست کلیسا،ریاست قوه مجریه،برتری از پارلمان،#مشروعیت همه قوانین با فقط با امضای او،دارا بودن مقام #عصمت در حکمرانی و تملّک همه زمین های آب های ساحلی و وال ها و قوهای #انگلیس،بخشی از اختصاصات #ملکه #شاه در #بریتانیا است. با #دموکراسی سازگار است؟»
 
  رسول شکری نیا مدیر کل صدا و سیمای گلستان :
  
«اگر حرمت ایام اربعین و ماه صفر نبود برای #فوت_ملکه_انگلیس که ملکه کودتا و فتنه ها بود و سال ها با سیاست تفرقه، کشورهای اسلامی را به جان هم انداخت و بر آنها حکومت کرد، در همه بلاد اسلامی سه روز جشن برپا می شد. کدام کشور مسلمان را در جهان داریم که از دست فتنه هایشان در امان باشد؟!»

محمّدجواد اخوان مدیر مسئول روزنامه جوان: 

«غرب‌پرستان می‌گویند #ملکه_انگلیس هرچه بود برای ملت خوب بود! در مورد خوب یا بد بودن ملکه برای انگلیسی‌ها خود آنها باید قضاوت کنند، اما حتی اگر اینطور باشد او با مکیدن خون و ثروت ملت‌های دیگر رضایت مردم خود را فراهم آورده. تنها مغزهای خودباخته غرب‌پرست عاشق ارباب ظالمشان هستند!»

علیرضا سلیمانی سردبیر سایت رجانیوز :
  
«حال کارمندان بی‌بی‌سی فارسی خریدنی است؛ بعد از چند هفته پروپاگاندا روی رهبری موروثی در ایران،  باید چکمه‌های پرنس چارلز، پسر ارشد الیزابت را در مقام پادشاه جدید بریتانیا ببوسند.»

امید دانا  مجری خارج نشین نوشت :
  
«عزای عمومی در اردن و امارات برای #ملکه_انگلیس نشان دهنده حقارت دولتهای دست نشانده هست ولی در لبنان که زخمی انگلیس و فرانسه هست اعلام عزای عمومی شرم آورست. بیخود نیست کشورهای غرب آسیا تو سری خور هستند ولی با آمدن امپراطوری ایران دیگه تموم ماجرا!»
قدرت در اختیار حزب پیروز است اما به نیابت از پادشاه/ملکه ! او می تواند دولت را منحل کند و جز با امضای نهایی او، هیچ مصوبه پارلمان، به قانون تبدیل نمی شود. به ادعاها توجه نکنید، به ماهیت حقوقی اختیارات دقت کنید. به وبگاه سلطنتی هم مراجعه کنید»

عبدالرضا داوری:
 
«چپها بیش از ۱۰۰ سال است که انگاره دروغ "تشریفاتی بودن نهاد پادشاهی در بریتانیا" را رواج میدهند، درحالیکه بریتانیا قانون اساسی ندارد و پادشاه در چارچوب عرف و سنت انگلیسی، مالک همه سرزمین و صاحب حداکثر اختیارات اجرایی، تقنینی، قضایی و نظامی برای حکمرانی در بریتانیا و مستعمرات است.»

امیرعلی ابوالفتح نویسنده و تحلیلگر روابط بین الملل :
 
 «اینکه مقام سلطنت در بریتانیا آشکارا در حکومت دخالت نمی کند به دلیل رعایت اصل «جدایی سلطنت از حکومت» نیست. به این دلیل است که ساختار سیاسی، به شکل کامل و بی نقص در خدمت نهاد سلطنت است و مقام سلطنت نیازی ندارد که آشکارا در امور سیاسی دخالت کند....
     
«اینکه ملکه بریتانیا به مردم بریتانیا خدمت کرده باشد و مردم بریتانیا ملکه بریتانیا را دوست داشته باشند دلیلی نیست که ملکه بریتانیا به مردم جهان نیز خدمت کرده باشد و مردم جهان نیز ملکه بریتانیا را دوست داشته باشند؛بویژه ملت هایی که طعم تلخ استعمار امپراتوری بریتانیا را چشیده باشند»


نظر شما