شناسهٔ خبر: 56093816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نماینده وزیر کشور در مرز خسروی: مردم تا اطلاع ثانوی به مرز مراجعه نکنند / گرما بیداد می کند

نماینده وزیر کشور در مرز خسروی گفت: گرما بیداد می کند لذا از مردم درخواست داریم تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نکنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده وزیر کشور در مرز خسروی گفت: گرما بیداد می کند لذا از مردم درخواست داریم تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نکنند.

آقای سیروس صابری افزود: مردم و زائران با شور و اشتیاق می آیند اما سمت عراق جوابگو نیستند اگرچه مرز باز بوده و تا کنون حدود ۳۰ هزار نفر از مرز عبور کردند اما گرما بیداد می کند.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر از مرز خروج پیدا کرده اند و امکان خروج کسانی که داخل پایانه هستند وجود دارد اما تا اطلاع بعدی کسی به مرز مراجعه نکند.

وی گفت: زائرانی را می بینیم که نوزاد و یا کودک یکی، ۲ ساله همراه دارند، درست است که موکب ها آب خنک توزیع می کنند و آب پاشی در پایانه تا خروج زائران انجام می شود اما اگر پنج دقیقه این امکانات نباشد شرایط برای بزرگسالان هم غیر قابل تحمل می شود و آوردن کودکان درست نیست.

وی اضافه کرد: این عشق خوب است اما واقعا در عراق امکانات نیست و امکان عبور به سختی است و زائرانی که از مرز عبور می کنند باید ۳۰۰ کیلومتر دیگر را طی کنند و کسانی که از مرز رد می شوند تازه اول مسیر هستند و امید است که امام حسین (ع) از همه قبول کند.

وی افزود: زائران در تصمیم خود تجدیدنظر کنند چون عشق حسینی هست اما با این شرایط گرما جان مردم در خطر است.

وی ادامه داد: تا اطلاع بعدی کسی به مرز مراجعه نکند، سعی بر این است که تمام کسانی که اکنون در پایانه هستند خروج یابند، در ایران کارها به سرعت انجام می شود اما سیستم فنی عراق قدری کند است و درخواست کردیم که کمی تسریع بخشند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما