شناسهٔ خبر: 56089815 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناکامی دبیر از رسیدن به کرسی اتحادیه جهانی کشتی

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی نتوانست صاحب کرسی شود.

صاحب‌خبر -

انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی امروز (جمعه) و پیش از آغاز رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان برگزار شد و علیرضا دبیر نماینده ایران نتوانست صاحب کرسی بین المللی شود.

پس از انصراف حمید سوریان از حضور در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی علیرضا دبیر بدون رایزنی کافی با سایر کشور‌ها و صرفا به  قول خود دبیر برای خالی نشدن عرصه و با اصرار سایرین در انتخابات هیئت رئیسه ثبت نام کرد. 

دبیر که بار‌ها اذعان کرده برای کسب کرسی اتحادیه جهانی کشتی حاضر نیست دست به جیب شود و ترجیح می‌دهد این پول را برای کشتی ایران هزینه کند این بار نیز بعد انتخابات گفت: از قبل هم نتیجه انتخابات مشخص بود، قبلاً هم گفته بودم من نه وقتش را دارم و نه می‌توانم کار‌هایی دیگر را انجام دهم، با روحیه ام جور در نمیاد، ان شاالله ۲ سال بعد کسی دیگر را می آوریم، من خیلی بلد نیستم بابت این جور مسائل هزینه کنم، نوش جان کسانی که انتخاب شدند.

بر این اساس در انتخابات امروز ۷ عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی انتخاب شدند که اکثر نفرات از اعضا پیشین بودند و علیرضا دبیر نیز با ۲۵ رأی در جایگاه یازدهم از ۱۶ شرکت کننده قرار گرفت.

اسامی نفرات منتخب این انتخابات به ترتیب رأی به شرح زیر است:

۱- دانیل ایگالی (نیجریه) ۸۳ رأی
۲- تئودروس هاماکوس (یونان) ۸۲ رأی
۳- مارتین دیتمان (آلمان) ۸۱ رأی
۴- رضوان پیرکالابو (رومانی) ۷۹ رأی
۵- خانم رودیکا یاکشی (ترکیه) ۷۹ رأی
۶- نامیگ علی ایف (آذربایجان) ۷۳ رأی
۷- خانم یه ژانگ (چین) ۶۲ رأی

رئیس فدارسیون کشتی در کنفرانس خبری ۱۰ روز پیش خود نیز گفته بود با توجه به اینکه حضور در انتخابات هیئت رئیسه نیازمند گذاشتن وقت و همچنین لابی‌های فراوان است، از شانس زیادی برای پیروزی در این انتخابات برخوردار نیست و نتایج انتخابات امروز نیز بر این حرف دبیر صحه گذاشت.

مرحله نخست انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، آبان سال گذشته در حاشیه مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در صربستان، برگزار شد که سوریان پیش از برگزاری انتخابات به دلیل این که شانسی برای موفقیت در این انتخابات نداشت از نامزدی کناره‌گیری کرد و در انتخابات نیز حاضر نشد.

نظر شما