شناسهٔ خبر: 56088611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

زائران فعلاً به مرز خسروی مراجعه نکنند / ازدحام جمعیت در مرز

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از زائران اربعین حسینی خواست فعلاً از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان با اشاره به آخرین وضعیت مرز خسروی اعلام کرد: در حال حاضر تناسبی میان ظرفیت پذیرش زائران از سوی دو کشور ایران و عراق وجود ندارد و همین عدم تناسب باعث ایجاد مشکلاتی برای زوار شده است.

وی ادامه داد: در این سوی مرز و در داخل کشور، زائران اربعین به راحتی پذیرش و کار خروج آن ها انجام می شود اما در آن سوی مرز و زمانی که زوار قصد ورود به خاک عراق را دارند به دلیل کافی نبودن وسایل نقلیه و همچنین کند بودن نیروهای مستقر در گیت های کشور عراق، پذیرش با کندی صورت می گیرد و همین باعث تراکم جمعیت در مرزهای جمهوری اسلامی شده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، زائرانی که فعلا موفق به خروج از مرز نشده اند مقداری دچار مشکل شده اند و به همین دلیل از زوار و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقاضا می کنیم فعلاً به سمت مرزها خصوصا خسروی در قصرشیرین حرکت نکنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار زائر در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور دارند و منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از مرز هستند و قطعا حضور تعداد بیشتر زائر تنها باعث کند شدن کار خدمات رسانی و معطلی آن ها در پشت دروازه مرزها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا محدودیت هایی در سه راهی نهاوند و سه راهی ملاوی اعمال شده است تا با تراکم بیشتر جمعیت مواجه نشویم.

سردار جاویدان در پایان از تداوم رایزنی ها از سوی مقامات جمهوری اسلامی و نیروهای مرزبانی با همتایان عراقی خود برای رفع مشکلات پیش آمده و از سرگیری اعزام دوباره زائران به عتبات عالیات خبر داد.

ازدحام جمعیت در مرز خسروی

بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه هم اعلام کرد: با توجه به مراجعه قابل‌توجهی از زائران اربعین حسینی به مرز خسروی، هم‌اکنون در پایانه بین المللی خسروی و مسیرهای منتهی به آن، ازدحام جمعیت وجود دارد و به همین دلیل مراجعه زائران جدید موجب معطلی و سرگردانی آنان خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کمبود امکانات در داخل عراق و محدودیت ورود زائر به این کشور، امکان عبور دادن همه زائران در زمان محدود وجود ندارد و با توجه به گرمای شدید هوا و کمبود امکانات اسکان و پذیرایی شرایط برای زائران سخت می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: پس‌از عبور زائران حاضر در قصرشیرین و پایانه بین‌المللی خسروی اطلاعات لازم برای مراجعه از طریق رسانه ملی و رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

نظر شما