شناسهٔ خبر: 56074090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شهردار اصفهان خبر داد؛

ارائه 30 خدمت غیرحضوری به شهروندان

موج نیوز

شهردار اصفهان از ارائه 30 عنوان از خدمات شهرداری اصفهان به صورت غیرحضوری، در راستای تحقق شعار «به احترام مردم» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم‌زاده در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پایانه ترکیبی جی، خط چهارم اتوبوس تندرو و همچین سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: یکی از مشکلات کلان‌شهرها از جمله جهان‌شهر اصفهان، موضوع حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.

وی با بیان اینکه ترافیک شهری منجر به کاهش کیفیت زندگی شهری و نشاط شهروندان می‌شود، زیرا باید زمان زیادی را در ترافیک صرف کنند، گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری بهبود و تقویت حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته به‌طوری که در حال حاضر اقدامات اساسی و زیرساختی در این حوزه در حال انجام است.

شهردار اصفهان افزود: توسعه و ارتقای حمل‌ونقل ریلی در قالب خطوط قطار شهری و احداث خط دو مترو با همت جهادی مدیران به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

او با بیان اینکه خط دو مترو اصفهان حدود ۱۶ کیلومتر طول دارد و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر آن مورد تأکید مدیریت شهری قرار گفته، تصریح کرد: برای بهبود شرایط فعلی برنامه‌های کوتاه مدتی همچون توسعه خطوط بی‌آر‌تی در طرح جامع حمل‌ونقل شهری پیش‌بینی شده بود و در این راستا امروز خط چهارم اتوبوس تندرو که شرق اصفهان را به غرب این کلان‌شهر (از پایانه ترکیبی جی به سمت سه راه درچه) متصل می‌کند، رونمایی شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر سرفاصله اتوبوس‌های بی‌آر‌تی حدود ۱۰ دقیقه است که تا ابتدای مهرماه با اضافه شدن ناوگان جدید به این خطوط، زمان مذکور به حدود شش دقیقه کاهش خواهد یافت.

او با بیان اینکه هدف دوم مدیریت شهری حرکت به سمت اصفهان هوشمند است، خاطرنشان کرد: در این راستا تمام حوزه‌ها از جمله خدمات شهری، حمل‌ونقل، شهرسازی و ترافیک را موظف کرده‌ایم که خدمات خود را به سمت خدمات هوشمند ببرند چنان که امروز نیز شاهد رونمایی از یک سیستم هوشمند در حوزه حمل‌ونقل شهری به نام سامانه اصرو و اپلیکیشن ESRO بودیم که خدمت بزرگی به شهروندان اصفهان برای مدیریت زمان در استفاده از اتوبوس است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: خدمت هوشمندسازی به نوعی احترام به مردم اصفهان تلقی می‌شود، زیرا زمان آنها در مدت زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس در سرما و گرما تلف نمی‌شود؛ شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «اصرو» می‌توانند از داخل منزل ایستگاه اتوبوس خود را انتخاب و سپس زمان رسیدن اتوبوس مدنظر خود را مشاهده و طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به‌زودی لیست ۳۰ خدمتی که تنها به‌صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد، تأکید کرد: تمام این اقدامات در مسیر شعار «به احترام مردم» برنامه‌ریزی شده است.

 

نظر شما