شناسهٔ خبر: 54854677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شهردار اصفهان :

رهایی از فرهنگ غرب، ثمره تلاش امثال شهید بهشتی‌ است

موج نیوز

شهردار اصفهان گفت: برای همیشه مدیون امام راحل و امثال شهید بهشتی‌ و همه افرادی هستیم که ما را از ماندن در گذشته یا رها شدن در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ غرب بازداشته و به دنیایی جدید به اسم تمدن نوین اسلامی وارد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم زاده در مراسم رونمایی مجموعه کتاب ۱۰ جلدی «آقای بهشتی» اظهار کرد: برخی از افراد قدرت انطباق یا درک تحولات روز را ندارند و همواره در گذشته می‌مانند و قدرت و علم به زمان و مکان پیدا نمی‌کنند و در مقابل عده‌ای مقهور زمان و مکان می‌شوند و مثل کسی که خود را در رودی رها می‌کند، بدون اراده، مانند خسی در آب رها می‌شوند و رنگ زمان و مکان به خود می‌گیرند، چنانکه امام خمینی(ره) با برخورداری از درک بالا از این امر مهم، فرمودند که علم به زمان و مکان باید جزء منابع اجتهاد و فتوای مجتهدان قرار بگیرد.

وی افزود: علم به زمان و مکان و همچنین تسلط به معادلات زمانه از مزیت‌های برجسته شخصیتی شهید بهشتی بود به طوری ‌که می‌توان گفت او خالق زمان و مکان بود و حتی جلوتر از زمان حرکت می‌کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: برای همیشه مدیون امام راحل و امثال شهید بهشتی‌ و همه افرادی هستیم که ما را از ماندن در گذشته یا رها شدن در مسیر ترویج و توسعه غرب به دنیایی جدید به اسم تمدن نوین اسلامی وارد کردند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بنیانی را که امام(ره) بنا نهاد، امثال شهید بهشتی از طریق مجلس خبرگان نظام‌مند کردند و تا به امروز رهبر فرزانه انقلاب، امانت دار یادگار امام و تلاش‌های بی‌وقفه و مجاهدانه شهید بهشتی بودند و امید است که ما نیز بتوانیم این مسیر را ادامه بدهیم.

انتشار مجموعه آقای بهشتی در 480 صفحه

به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، مجموعه ۱۰جلدی «آقای بهشتی» نوشته «حبیب حمیدی» با حضور جمعی از مسئولان، مدیران شهری، خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان انقلاب در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، رونمایی شد.

مجموعه کتاب ۱۰ جلدی «آقای بهشتی» از سوی انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حدود 480 صفحه منتشر شده و شامل عناوین ادب آقای بهشتی، اقتدار آقای بهشتی، اندیشه آقای بهشتی، بردباری آقای بهشتی، خلوص آقای بهشتی، سادگی آقای بهشتی، معنویت آقای بهشتی، عدالت آقای بهشتی، مدیریت آقای بهشتی و نظم آقای بهشتی است که به مناسبت سالروز شهادت ایشان، رونمایی شد.

نظر شما