شناسهٔ خبر: 56064970 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خاندوزی: پس از چندین سال کوتاهی، آواربرداری اقتصادی درحال نت...

اقتصاد ایران: با حضور وزیر اقتصاد و دارایی کشور بزرگترین و مجهزترین انبار تملیکی کشور با مساحت ۱۳ هزارو ۷۸۷ متر و ۴ قطعه سوله در اهواز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی،  در حاشیه افتتاح انبار تملیکی اهواز، با بیان اینکه این انبار بزرگترین انبار مکانیزه کشور در خوزستان است، اظهار کرد: این انبار در قالب چند سوله مجهز با امکان بازیابی سریع کالاهای کشور و عدم فرسودگی آن‌ها برای اولین بار افتتاح شد.

وی افزود: افتتاح این انبار آغاز نسل نو نظام  انبارداری و نگهداری کالا‌ها در حوزه سازمان اموال تملیکی کشور به شمار می‌رود که نقطه شروع آن در خوزستان بود.

وزیر اقتصاد و دارایی کشور با بیان اینکه بزرگترین و بالاترین ارزش مربوط به کالاهایی که ظرف چهار، پنج سال گذشته که در انبار تملیکی  نگهداری شده و صدور حکم آن‌ها به طول انجامیده است تعیین تکلیف شد، گفت: این کالاها  شامل یک هزارو۶۲ دستگاه خودرو خارجی است که  با همکاری دستگاه قضا احکام آن‌ها صادر شد و نهایتاً تا مهرماه امسال در یک مزایده همگانی برای ان‌ها برگزار می‌شود که همه مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

خاندوزی بیان کرد: بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی شرکت های نفتی معوق از ده سال گذشته با پیگیری رئیس جمهور موفق شدیم وصول و به حساب شهرداری‌ها واریز شود.

وی عنوان کرد: پس از چند سال هم‌اکنون  آوار برداری از چندین سال کوتاهی در حوزه اقتصادی کشور در حال به نتیجه رسیدن است.

خاندوزی افزود:  تجهیز و احداث ساختمان‌های مربوط به  حوزه انبار تملیکی، انبارداری و حوزه‌ای که مربوط به اموال مردم است، پس از سالهای سال بی اعتنایی به حقوق عامه،کارآفرینان و  فعالان اقتصادی معنایی جز آواربرداری از کوتاهی در بخش اقتصادی انجام می‌شود.

وی بیان کرد:  ساختمان‌هایی که امروز قد کشیده است باید از چهار سال قبل و بعضا‌ً از ده سال گذشته در خصوص اموال مردم باید دلسوزانه و مسئولانه تصمیم گرفته می‌شد اما نشد.

خاندوزی عنوان کرد: امروز قوه قضائیه به عنوان رکن تعیین تکلیف احکام قضایی و تعزیراتی همکاری خوبی با دولت شروع کرده و هم همت برخی مسئولان در حوزه اداری این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه اصلی خود را تسهیل‌گری برای  کسب و کار ، تولیدکنندگان و مردم میداند، گفت: برای اینکه کسب و کار و تولید به آسانی محقق شود و شغل و چرخه تجارت به حرکت دربیاید وظیفه وزارت امانتداری دارایی‌های ملت و در پیش چشم مردم است. 

خاندوزی عنوان کرد: امروز که نسل جدید انبارداری کالا در خوزستان را گرامی می‌داریم باید کمک کنیم ابتدا تسهیل چرخه تجارت برای ما کالای متروکه ایجاد نکند و دوم اگر به دلایلی مدتی کالا نگهداری شود، شان امانتداری با بهترین و کم هزینه ترین روش و به صورت شفاف انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس وزیر اقتصاد و دارایی کشور علاوه بر بازدید از انبار تملیکی  از شهرک صنعتی نیز بازدید خواهد کرد و پس از آن  قرار است با فعالان اقتصادی هم نشستی داشته باشد.

مساحت انبار تملیکی افتتاح شده در اهواز۱۳ هزارو ۷۸۷ متر و چهار قطعه سوله دارد، این انبار هفت میلیاردتومان قفسه‌بندی دارد  و مختص لوازم خانگی است.

در حال حاضر اموال نگهداری شده در این انبار مربوط به  ۷۹ پرونده است که تقریبا همه پرونده‌ها به روز است.

انتهای پیام/ی

برچسب‌ها:

نظر شما