شناسهٔ خبر: 56064102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق مطرح شد؛

تاکید مخبر برای پیش‌بینی تدابیر لازم جهت حضور میلیونی و تسهیل در تردد زائران اربعین

معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش در عراق، از دولت، ملت و نهادهای قانونی این کشور که با درایت، صبر و حکمت شرایط را مدیریت کردند قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد مخبر عصر امروز در تماس تلفنی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه حفظ اتحاد و تقویت انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی، مذاهب و قومیت ها در عراق مورد تأکید جدی جمهوری اسلامی است، گفت: توانمندی دولت عراق در میزبانی و پذیرایی از زائران یکی از نشانه اقتدار این کشور است و تهران هم برای ارائه هرگونه کمک در این زمینه به بغداد آمادگی دارد.

وی ضمن قدردانی و تشکر از دولت و مردم عراق به خاطر مهمان نوازی و پذیرایی مناسب از زائران امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال دو تفاوت عمده با سال های گذشته دارد؛ یکی جمعیت کثیر زائران است که پیش بینی می شود تعداد زائران به بیش از پنج میلیون نفر برسد و دیگری شدت گرماست که از این بابت نگرانی هایی وجود دارد که می‌توان تدابیر و پیش بینی های لازم برای این موضوعات را اتخاذ کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت تسهیل در حمل و نقل زائران تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید هوا، پیگیری های دولت عراق برای تسهیل در پذیرش زائران در پایانه های مرزی قابل تقدیر است.

مخبر تقویت پایانه‌های مرزی عراق، تأمین آب و برق و افزایش تعداد باجه های کنترل گذرنامه را با اهمیت دانست و ضمن اعلام آمادگی ایران برای هرگونه کمک در این زمینه تصریح کرد: تأمین امکانات سرمایشی، آب شرب و کمک های درمانی در پایانه های مرزی از جمله مواردی است که باعث سفر راحت‌تر زائران می شود.

وی از نخست‌وزیر عراق خواست دستورات لازم برای تسهیل رفت و آمد و رفع ممنوعیت ورود اتباع غیرایرانی را صادر کند.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی از آمادگی کامل دولت و نیروهای نظامی و مردمی برای خدمت به زائرین خبر داد و ابراز داشت: تمامی نیروهای دولتی و داوطلب سازماندهی شده اند که خدمات لازم را در زمینه حمل ونقل و تأمین نیازهای زوار ارائه دهند.

وی با استقبال از پیشنهادات عملیاتی و اجرایی دکتر مخبر، بیان کرد: هر چه در توان داشته باشیم در راستای تأمین امنیت و ارائه تسهیلات و خدمات به زائران به کار خواهیم گرفت تا شاهد برگزاری با شکوه مراسم اربعین باشیم.

نظر شما