شناسهٔ خبر: 56055753 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تزریق ۲۰ میلیون یورو به پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: طبق رایزنی انجام شده با بانک صنعت و معدن مقرر شد این بانک نسبت به پرداخت حق السهم خود به مبلغ ۲۰ میلیون یورو در بازه‌های کوتاه مدت اقدام کند.

صاحب‌خبر -

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: طبق رایزنی انجام شده با بانک صنعت و معدن مقرر شد این بانک نسبت به پرداخت حق السهم خود به مبلغ ۲۰ میلیون یورو در بازه‌های کوتاه مدت اقدام کند.

او افزود: بعد از تغییر پیمانکار، پروژه از سرعت خوبی برخوردار است و میزان پیشرفت پروژه به حدود ۴۰ درصد رسیده و با پرداخت تعهدات بانک صنعت و معدن در موعد مقرر، پروژه بر اساس زمانبندی خود به بهره برداری خواهد رسید.

 نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ادامه داد: عملیات اجرایی مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه سال ۹۷ با اعتبار یک میلیارد یورو و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار آغاز شده و بر اساس طرح اولیه کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن آهن اسفنجی، ۱.۵ تن ورق فولادی با تامین مواد اولیه از معادن سنگان خواف و یک میلیون و ۶۰۰ تن ذوب و ریخته‌گری و برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

زنگنه بیان کرد: سالانه ۱.۵ میلیارد یورو ورق فولاد وارد کشور می‌شود و این در حالی است که با راه اندازی این پروژه می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری و ضمن ایجاد تولید و اشتغال، قطعات فولادی در صنعت کشتیرانی، ماشین آلات سنگین و همچنین لوله‌های گاز را در داخل تامین کرد.

نظر شما