شناسهٔ خبر: 56046026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

برنامه‌های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) اجرا می‌شود

دریایی گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های سطح استان برنامه‌های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

«علی اصغر دریایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان اظهار کرد: با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های سطح استان برنامه‌های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: تبلیغات محیطی گسترده  همراه با جلوه‌های هنری در مسیر حرکت زوار با محتوای روایت‌های کتب اهل سنت و شعر شاعران و ادیبان کورد زبان در خصوص اربعین حسینی(ع) در شهرستان‌های مریوان، کامیاران و سنندج بخشی از این فعالیت‌ها است.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: استقرار موکب فرهنگی و هنری در مسیر زوار با ارائه خدمات فرهنگی شامل استقرار آتلیه عکاسی با هدف تهیه عکس یادگاری از زوار اربعین حسینی، نمایشگاه عکس و پوستر‌های اربعین و مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینی(ع) در مرز باشماق مریوان از جمله این برنامه‌ها است.

 

 

وی در خصوص برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین‌های عاشورایی قروه گفت: یکی از برنامه‌های شاخص در خصوص عاشورا و اربعین حسینی(ع) برگزاری کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی شهرستان قروه است، در این دوره تغییراتی در برگزاری و محتوای این کنگره ایجاد شده است که بخشی از این تغییرات در خصوص عبور کاروان‌های زائرین اربعین از استان کردستان به مرز باشماق مریوان خواهد بود.

 

 

دریایی ضمن اشاره به همکاری و مساعدت معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همراهی با برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه اربعین حسینی در استان کردستان، اظهار کرد: با همکاری معاونت سینمایی اکران فیلم‌های موضوعی عاشورا و اربعین در سینماهای سطح استان به ویژه سنندج و مریوان، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع عاشورا و اربعین حسینی با حضور گروههای نمایشی آذربایجان شرقی و کرمانشاه و گروه‌های داخلی استان از دیگر برنامه‌های این ایام معنوی است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان داشت: معاونت هنری وزارت متبوع با اعزام دمام زن‌های حرفه‌ای از سراسر کشور به شهر مریوان موافقت کرده و در مسیر حرکت زوار به اجرای برنامه دمام‌زنی خواهند پرداخت.

پایان پیام/713

نظر شما