شناسهٔ خبر: 56045587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

۲۳ میلیون خانواده ایرانی به سامانه املاک مراجعه نکردند

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: یکی از مواردی که در راه‌اندازی و بهره‌برداری سامانه ملی املاک و اسکان و اجرای ضمانت‌های گفته شده در قانون مالیات برخانه های خالی اتصال کد ملی افراد به کد پستی و یا آدرس یکتا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالله سلامی به فارس گفت: راه‌اندازی سامانه ملی املاک پیش زمینه اصلی اخذ مالیات از واحدهای خالی است. بر اساس آمار متاسفانه تاکنون کمتر از 10 درصد سرپرستان خانواده‌ها خوداظهاری کردند. یعنی بیش از 23 میلیون خانواده ایرانی حتی به سامانه مراجعه نکردند این موضوع در حالی است که مهلت این بازه در 3 مرحله  تمدید شد.

وی افزود: خوداظهاری کم مردم یکی از موانع اجرای قانون است و مهم‌ترین علت این مسئله عدم آگاهی از مزایا، شیوه ثبت اطلاعات و تبعات عدم خوداظهاری در سامانه ملی املاک است. زیرا علاوه بر انفعال وزارت راه در 1.5 سال گذشته، کمترین کار ایجابی صورت گرفته و در صورتی که این رویکرد ادامه داشته باشد، بهبودی در میزان همراهی مردم و خوداظهاری نخواهد شد.

سلامی ادامه داد: تمدید‌ها در بیش از یک سال گذشته بی‌تاثیر بود و قطعا این رویکرد نمی‌تواند موجب افزایش آمار شود، همانطور که با سه بار تمدید مهلت آمار افزایش نیافت. متاسفانه با آدرس‌های غلطی که به مسئولان وزارت راه داده می‌شود به جای اجرای تمدید هوشمند (مرحله‌ای – منطقه‌ای) هیچ گونه تغییری در میزان و شیوه اطلاع رسانی این قانون در اجرا توفیقی نداشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
انتهای پیام

نظر شما