شناسهٔ خبر: 56032301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان؛

واحد فرآوری تخم مرغ در قزوین احداث و راه اندازی می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احداث و راه‌اندازی یک واحد فآاوری تخم مرغ با بکارگیری از علوم روز دنیا در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آبرادات مصلایی با اعلام این خبر افزود: این واحد صنایع فرآوری و بسته بندی تخم مرغ در مساحت 7 هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی کاسپین احداث می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری ثابت از سوی بخش خصوصی در این واحد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: این واحد هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مصلایی این واحد قادر است ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ را بسته بندی و ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن از این محصول را فرآوری کند که باعث ایجاد ارزش افزوده در صنعت مرغداری استان قزوین خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: تولید تخم مرغ مایع پاستوریزه، پودر تخم مرغ، پودر پوست تخم مرغ و سایر تفکیک و جداسازی سفیده و زرده تخم مرغ برای استفاده در صنایع دیگر از ویژگی‌های این واحد صنعتی است.

مصلایی بیان کرد: فراهم کردن امکان صادرات و بهداشتی شدن فرآیند مصرف تخم مرغ که از بار میکروبی آن جلوگیری می‌کند، از دیگر مزایای این واحد است تحولی عظیم در صنعت تخم مرغ ایجاد می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

نظر شما