شناسهٔ خبر: 56019755 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

هجوم پلیس فدرال آمریکا به خانه ترامپ در فلوریدا/ تصاویر

صاحب‌خبر -

آقای ترامپ که دوشنبه در نیویورک بود، در بیانیه‌ای گفت:

با توجه به همکاری با دستگاه‌های ذیربط دولتی، این هجوم از پیش اعلام نشده به خانه من، اقدامی ضروری یا مناسب نبود.

خانه ترامپ- فلوریدا

 

خانه ترامپ در فلوریدا

رئیس جمهوری سابق ایالات متحده اما نگفت که دلیل هجوم نیروهای اف‌بی‌آی به خانه او چه بوده است.

وی اظهار داشت، مار-ئه-لاگو «هم‌اکنون تحت محاصره، هجوم و در اشغال شمار زیادی از ماموران اف‌بی‌آی است. آنها حتی گاوصندوق من را هم شکستند.»

اف بی ای و ترامپ

ماموران اف بی ای در خانه ترامپ

یک منبع مطلع در ماه آوریل گفته بود که وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات اولیه‌ای را درباره اقدام ترامپ در انتقال اسناد رسمی ریاست جمهوری به عمارت خود در فلوریدا آغاز کرده است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که اداره آرشیو و سوابق ملی ایالات متحده در ماه فوریه به کنگره اطلاع داد که پانزده جعبه از اسناد کاخ سفید را در عمارت مار-ئه-لارگو پیدا کرده است و بعضی از این اسناد نیز محرمانه بوده‌اند.

پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا به فاکس نیوز گفت: به نظرم هدف از این حمله این بود که اداره آرشیو ملی می‌خواست مطمئن شود که آیا دونالد ترامپ اسنادی در اختیار دارد یا نه؟  پدرم ماه‌ها با آن‌ها همکاری کرده است. در واقع، وکیلی که روی این موضوع کار می‌کند کاملا شوکه شده بود. آنها 20 ماشین و 30 مامور فرستاده بودند.

رسانه های محلی گزارش دادند، این جست و جو، که به دستور دادگاه از سوی قاضی فدرال نیاز داشت، نشان می دهد که رئیس جمهور سابق بیش از آنچه تصور می شود از سوی بازرسان فدرال تحت نظارت است.

بازرسی از خانه رئیس جمهور سابق باید در بالاترین سطوح وزارت دادگستری تأیید شود. یکی از سخنگویان وزارتخانه از اظهار نظر در مورد اینکه آیا مریک گارلند، دادستان کل، تفتیش از عمارت مار-آ-لاگو را امضا کرده است یاخیر، خودداری کرد.

یک مقام کاخ سفید گفت که آنها اطلاعی در مورد این هجوم و بازرسی دریافت نکرده اند.

نظر شما