شناسهٔ خبر: 56013749 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ویژه برنامه های فرهنگی و هنری اربعین حسینی(ع) تشریح شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جلسه ویژه برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و هنری اربعین حسینی(ع) در استان کردستان شهر مریوان که با حضور معاونین و کارشناسان برگزار شد گفت: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و دانشگاه های سطح استان برنامه های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) تدارک دیده شده است.

وی افزود: تبلیغات محیطی گسترده  همراه با جلوه های هنری در مسیر حرکت زوار با محتوای روایت های کتب اهل سنت و شعر شاعران و ادیبان کورد زبان در خصوص اربعین حسینی(ع) در شهرستان های مریوان و کامیاران و سنندج بخشی از این فعالیت ها است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: استقرار موکب فرهنگی و هنری در مسیر زوار با ارائه خدمات فرهنگی شامل استقرارآتلیه عکاسی با هدف تهیه عکس یادگاری از زوار اربعین حسینی، نمایشگاه عکس و پوستر های اربعین و مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) در مرز باشماق مریوان از جمله این برنامه ها است.

وی در خصوص برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین های عاشورایی قروه گفت: یکی از برنامه های شاخص در خصوص عاشورا و اربعین حسینی(ع) برگزاری کنگره شعر و آیین های عاشورایی شهرستان قروه است، در این دوره تغییراتی در برگزاری و محتوای این کنگره ایجاد شده است که بخشی از این تغییرات در خصوص عبور کاروان های زائرین اربعین از استان کردستان به مرز باشماق مریوان خواهد بود.

ایشان ضمن اشاره به همکاری و مساعدت معاونت های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همراهی با برنامه های فرهنگی و هنری ویژه اربعین حسینی در استان کردستان، اظهار داشت: با همکاری معاونت سینمایی اکران فیلم های موضوعی عاشورا و اربعین در سینماهای سطح استان به ویژه سنندج و مریوان، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع عاشورا و اربعین حسینی با حضور گروههای نمایشی آذربایجان شرقی و کرمانشاه و گروهای داخلی استان از دیگر برنامه های این ایام معنوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان داشت: معاونت هنری وزارت متبوع با اعزام دمام زن های حرفه ای از سراسر کشور به شهر مریوان موافقت نموده و در مسیر حرکت زوار به اجرای برنامه دمام زنی خواهند پرداخت.

وی در پایان تصریح کرد: فردا اکیپی از معاونین و کارشناسان فرهنگی و هنری در شهر مریوان حضور خواهند یافت تا کلیه موارد مدنظر برای برگزاری فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری اربعین حسینی(ع) در مسیر زائرین اربعین حسینی فراهم شود.

نظر شما