شناسهٔ خبر: 55995480 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور

۴ طرح تعاونی در خراسان جنوبی افتتاح شد

۴ طرح تعاونی در خراسان جنوبی همزمان با سایر طرح‌ها در کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با افتتاح ۴۵۷ طرح تعاونی در کشور، ۴ طرح در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید که از این طرح‌ها سه طرح در بیرجند و یک طرح در شهرستان طبس و  در حوزه کارآفرینی و مسکن است.

در این مراسم که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از تعاونی‌های برتر ملی نیز تقدیر شد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی را در اقتصاد، پیشرفت جامعه و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان فراهم می‌کنند.

او افزود: حمایت از تعاونی‌ها جهت رشد و پیشرفت جامعه در دستور کار دولت است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در بیرجند گفت: ضروری است یک شهرستان که تعاونی‌های بیشتر و فعالتری دارد را به عنوان تعاون شهر معرفی و بستر سرمایه گذاری را در این تعاون شهر فراهم کنیم.

او به شکل گیری بستر مناسب برای تعاونی‌ها در مرز اشاره کرد و خواستار نظارت بر تعاونی‌های استان و همچنین احیای تعاونی‌ها شد.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: هم اکنون هزار و ۱۶ تعاونی با اشتغالزایی ۹ هزار و ۸۹۷ نفر در استان فعال است که از ابتدای امسال ۱۵ تعاونی با ۳۸۰ فرصت شغلی ایجاده شده است.

او با اشاره به ۲۶۸ مورد نظارت بر تعاونی‌های استان افزود: از پارسال تاکنون ۱۵ میلیون دلار عملکرد تعاونی‌ها در زمینه کالا‌های راهبردی استان در بحث صادرات بوده است.

اشرفی با اشاره به حمایت از حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز گفت: تعاونی‌های استان در ۱۲ نمایشگاه حضور داشتند که دو مورد آن استانی و ۱۰ مورد دیگر مربوط به خارج از استان بوده است.

۶ تا ۱۳ شهریور هفته تعاون نامگذاری شده که در این مدت ۱۵ برنامه محوری و بیش از ۸۰ برنامه شهرستانی در استان اجرایی شده است.

نظر شما