شناسهٔ خبر: 55990453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده کل ارتش مطرح کرد:

ضرورت آمادگی دانشجویان افسری برای نقش آفرینی بیشتر در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به نقش فرماندهان قدرتمند با توجه به نوآوری های جنگ های ترکیبی بر ضرورت آمادگی دانشجویان افسری برای نقش آفرینی بیشتر در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه دافوس ارتش با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله و امام سجاد (ع) و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان این دانشگاه گفت: دوره دانشگاه، فرماندهی و ستاد در ارتقای سطح کیفی و توان مدیریتی در ارتش نقش بسزایی دارد. منطق و تجربه به ما نشان داده که مدیران و مسئولان ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید دوره دافوس را دیده باشند، به همین دلیل بعد از مدتی به نیروها و سازمان ها فرصت دادیم که این تدبیر را عملی کنند، از این به بعد نیز دستور دادیم که کسی اگر دوره دافوس را نگذرانده باشد در جایگاه مناصب مدیریتی و فرماندهی منصوب نمی شود مگر آنکه استثنا و استدلال قوی باشد که این موضوع را نقض نکند.

 

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه آینده ارتش و ارتش آینده از مسیر این دانشگاه می گذرد با اشاره به حضور دانشجویان خارجی و تعلیم آنها در این دانشگاه خاطرنشان کرد: به شما عزیزان خیر مقدم می گوییم و بسیار خوشحالیم که شما عزیزان در این دانشگاه حضور یافتید و امیدواریم این تعاملات با کشورهای دوست و همسایه روز به روز گسترده و عمیق تر شود.

 

وی ادامه داد: این تعاملات را برای تحقق اهداف مقدس اسلام و سربلندی پرچم الله اکبر و سربلندی ملت های منطقه و ارزش های منطقه مفید می دانیم و برای توسعه و تعمیق آن اراده قوی داریم و این اراده را به کشورهای متبوع شما هم اعلام کرده و در این لحظه بر آن تاکید می کنیم.

 

سرلشکر موسوی تصریح کرد: دوره تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش موقعیتی برای تغییر افسران و درجه داران ارتش است و حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و بهره مندی از دانش فنی اساتید بزرگ و توانمند این دانشگاه و استفاده از شرایطی که برای تحصیل در این دانشگاه فراهم شده نمی تواند تغییر بسیار بزرگی را در افسران و درجه داران ارتش ایجاد کند.

 

وی گفت: مهمترین دوره پیش بینی شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران دوره تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش است، اگرچه سایر دوره ها نیز اهمیت بسزایی دارند و از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند اما دوره دافوس در حرکت آینده ارتش و نظام و انقلاب تاثیر بسزایی دارد.

 

وی ادامه داد: باید با این نگاه به این دوره ها نگاه کنیم و برای ثانیه ها و لحظه های آن برنامه داشته باشیم و از لحظه لحظه آن بهره ببریم.

 

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه مدیریت در دوران جدید بسیار پیچیده تر و سخت تر از گذشته است، گفت: در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش باید آمادگی و ظرفیت فرماندهی در سطوح بالا را فرا بگیرید و در حوزه کاری نیز ما دیگر با یک جنگ نظامی که صرفا نظامی باشد و پیوسته هایی نیز از عملیات روانی داشته باشد، مواجه نیستیم.

 

وی تاکید کرد: امروز ما با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم که تمام مولفه های قدرت در آن دخالت دارد آن هم با قواعد و ویژگی های خودشان؛ به عنوان مثال شما شاهد جنگ اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای توامان و در هم آمیخته هستید که گاهی تمام اینها با هم ترکیب شده و شما یک جنگ رسانه ای را با پشتیبانی اقتصادی، فرهنگی و نظامی مشاهده می کنید که حداقل یکی از این مولفه ها تغییر پیدا می کنید.

 

وی ادامه داد: اگر فرماندهان قدرت تصرف و اشراف نداشته باشند و توانایی مدیریت این مولفه ها در آنها وجود نداشته باشد، قطعا در شرایط جنگ ترکیبی نمی توانند موفق باشند؛ بنابراین کار شما افسران و دانشجویان بسیار پیچیده تر و مشکل تر از کار مدیریت در گذشته است.

 

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به دانشجویان گفت: شما نباید دغدغه اینکه در چه مسئولیتی می خواهید مشغول باشید یا داشته باشید بلکه باید دغدغه شما آماده شدن هرچه بیشتر برای فردا باشد و مطمئن باشید که موارد دیگر درست خواهند شد.

 

وی گفت: شما دانشجویان باید برای نقش آفرینی هرچه بهتر و بیشتر برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آماده شده و خود را آماده کنید که افسران و ارتشی آماده و شایسته برای ظهور باشیم.

 

وی با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: فرماندهی معظم کل قوا در نامه ای در پاسخ به نامه ای از جوانان دغدغه مند ارتش فرمودند انتظار من از شما این نیست که مشکلات را رصد و به فرماندهی کل ارتش گزارش دهید، انتظار من از شما ارتشیان این است که بروید و خود را برای روزی آماده کنید که من بتوانم به شما تکیه کنم.

 

 

پایان پیام/34

نظر شما