شناسهٔ خبر: 55989628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رمز غلبه بر مشکلات در دهه چهارم انقلاب، نهادینه سازی فرهنگ و مدیریت جهادی است

زهرا حمیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دهه چهارم انقلاب اگر بخواهیم پیشتاز باشیم و بر مشکلات غلبه کنیم باید فرهنگ و مدیریت جهادی را نهادینه کنیم.

صاحب‌خبر -

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۱۳ شهریور در اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، با تأکید بر اینکه هدف اصلی اجلاسیه گفتمان سازی فعالیت‌های جهادی است، افزود: فعالیت‌های جهادی نه تنها بعد از انقلاب با شکل گیری جهاد سازندگی وجود داشته، بلکه از ۱۰ سال قبل از انقلاب با دستان پرتوان مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) آغاز شده و مردم از برکات خدمت رسانی این گروه‌ها بهره مند می‌شدند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری (مدضله العالی) ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم، افزود: یکی از الزامات غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور، نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی به تأسی از سبک مدیریتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و سردار سلیمانی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در استان اظهار کرد: بهترین مصداق خدمت رسانی سبک مدیریت سردار سلیمانی است؛ انتخاب الگوی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست های کلان آن توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و نام گذاری یک سال با این عنوان گام اساسی در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.

قناعت یادآور شد: گفتمان سازی مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی و تبدیل آن به باور عمومی نیاز و اقدام اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر مدیریت جهاد و کار و تلاش با نگاه الهی مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، در شرایط کنونی و با فشار های بیگانگان  مشکلات قابل حل است و کشور حرکت رو به جلویی دارد.

استاندار گفت: عامل مهم در موفقیت یا عدم موفقیت هر کشور نحوه مدیریت است که اشکال مختلفی دارد لذا زمانی می‌تواند دستاردهای بزرگی را خلق کند که با رویکرد و مؤلفه جهادی همراه باشد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد عدالت و رفع تبیعض در جامعه اسلامی اظهار کرد: داشتن اقتصاد سالم که نعمات را عادلانه بین همه مردم تقسیم کند زمینه ساز جامعه تراز انقلاب اسلامی است؛ مدیریت یکی از ارکان پیشرفت جامعه است و با مدیریت جهادی به عنوان سبکی برخاسته از تفکر دینی و اجتماعی می‌تواند به آرمان‌های انقلاب دست یافت.  

قناعت با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکنون به ۳۱ استان سفر داشته گفت: این سفرها با گفتمان جهادی و انقلابی همراه بوده لذا شاهد هستیم که در کمترین زمان بزرگترین پروژه‌های بر زمین مانده، تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به حرکت جهشی و رو به جلوی اقدامات عمرانی در کشور، گفت: استان خراسان جنوبی نیز به تأسی از همین روحیه جهادی شاهد تحول در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی کرد: در طول چند ماه اخیر شاهد حضور نیرو های جهادی در استان بودیم و اقدامات خوبی در بخش هدایت و راهبری اجلاسیه انجام شده است؛ برگزاری حدود ۵۰ جلسه فشرده در سطح شهرستان و استان  نشست‌های علمی و تخصصی گروه‌های جهادی، فعالیت های عمرانی و درمانی و مراسم های مذهبی از جمله این اقدامات است.

قناعت با اشاره به ضبط خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: پخش سه برنامه زنده تلویزیونی، استقرار تجهیزات صدا و سیما و پوشش کامل برنامه اجلاسیه از دیگر اقدامات استان برای پوشش کامل برنامه‌های اجلاسیه است.

وی به دعوت از چهره‌ها و نخبگان اجتماعی برای حضور در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت:  سازمان دهی ۹۰ گروه جهادی و اعزام به عرصه های شناسایی شده در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، اصناف و آموزش و برگزاری نشست‌های علمی با دعوت از اساتید برجسته کشور در حوزه‌های مختلف دیگر وجه برگزاری این اجلاسیه است. 

استاندار همچنین از برگزاری جلسه گفتمانی و هم اندیشی با نخبگان، نویسندگان، شعرا و  شناسایی علمایی از زلزله سال ۴۷ خبر داد و گفت: همکاری با تیم مستندساز و برنامه های مختلف و گوناگون دیگری در جریان این اجلاسیه اجرا شد. 

وی اظهار امیدواری کرد: حضور معاون اول رئیس جمهور،رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج سازندگی برای استان منشأ خیر و برکت باشد.

حجت‌الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوس نیز گفت: فردوس شهری است که بعد از یکی و دو زلزله مخرب سال ۱۳۴۷،  که مردم دچار صدمات فراوانی شده بود، این شهر منور به خورشید نورانی جهان اسلام یعنی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شد.

وی اظهار کرد: همیشه قدردان حضور جهادی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در منطقه هستیم و اگر بخواهیم فردوس را در یکی دو ‌کلمه معرفی کنیم، شهری است که بعد از یکی دو زلزله مخرب سال ۱۳۴۷ که مردم دچار صدمات فراوانی شده بودند، به خورشید نورانی جهان اسلام یعنی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) منور شد.

به گفته وی؛ در آن واقعه، عطر و بوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) چنان در این شهر دمید که به یمن قدوم مبارک ایشان ما طاغوت زمان را از این شهر و دیار و کشور بیرون کردیم.

امام جمعه فردوس اظهار کرد: این شهر و دیار سردارانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که اگر شما بخواهید خورشید و شیر جذابه را معرفی کنید، می‌توانید به سرداران و عزیزان این شهر و دیار نگاه کنید، اگر بخواهید سروهای خوش درخشان کربلای چهار و پنج را معرفی کنید باز هم می‌توانید در بین نیروهای انقلابی این شهر و دیار آنها را پیدا کنید.

شاکری ادامه داد: وجود علما، بزرگان و حوزه‌های علمیه موید این ادعای ما است و اگر چه شهرستان فردوس در منطقه محرومی قرار دارد اما همچون درختانی که در دل کوه، چوب محکمی را تربیت کرده‌اند، سردارانی و بزرگانی را در دل خود پرورانده که همانند درختانی است که در دل کوه سر به آسمان بلند کرده است.

اجلاسیه ملی جهادگران امروز ۱۳ شهریور همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی ایشان به زلزله‌زدگان منطقه، با حضور مسئولان کشوری و لشکری در این شهرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

نظر شما