شناسهٔ خبر: 55987928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ارکانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مسکن؛

ضرورت ایجاد قرارگاه ملی مسکن و کار شبانه روزی/دولت هنوز در مرحله تهیه زمین برای اجرای طرح ملی مسکن مانده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه رفع مشکل مسکن، ایجاد قرارگاه ملی مسکن که شبانه روز مشکلات ساخت مسکن را بررسی و برای این مهم تصمیم گیری کند، ضروری است.

صاحب‌خبر -

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل مسکن مردم در دیدار با اعضای دولت، گفت: معضل گرانی مسکن بیش از هر زمان دیگری در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده است چراکه اکنون مردم در روستاها نیز مشکل تهیه مسکن و پرداخت اجاره بها را دارند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نیز طی 2 سال گذشته تلاش کرده قوانینی در راستای ارتقاء وضعیت مسکن مانند قانون "مالیات بر خانه‌های خالی"، "مالیات بر خانه‌های لوکس" و "جهش تولید مسکن" را وضع کند این در حالی است که تمامی این قوانین می‌توانند ریل‌گذار و بسترسازهای مناسبی برای هر دولتی باشند که با تکیه بر آن‌ها مشکلات حوزه مسکن را کاهش دهند.

وی با بیان مثالی ادامه داد: اگرچه افزایش ظرفیت‌های مالیاتی، اختصاص تسهیلات برای ساخت واحدهای ساختمانی و بهبود کمبود شدید ساخت و ساز و عرضه مسکن ارزان قیمت از طریق قوانین فوق امکان‌پذیر است اما این در حالی است که یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم ساخت 4 میلیون مسکن طی 4 سال بود که باید در سال اول دولت حداقل یک چهارم این قول محقق می‌شد لذا به نظر می‌رسد دولتمردان باید در ساخت مسکن تحرک بیشتری داشته باشند.

ارکانی افزود: به‌یقین ساخت مسکن پارامترهای متعددی همچون تهیه مسکن، ارائه تسهیلات بانکی با بهره بانکی پایین، تهیه فولاد و مصالح ساختمانی و... دارد اما دولت هنوز در گام نخست آن یعنی تهیه زمین مناسب مانده است، به طورمثال در حوزه انتخابیه فقط برای 4 هزار نفر زمین تهیه شده است در حالی که 20 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه ایجاد کارگروهی ویژه متشکل از دولت و مجلس  با هدف پیگیری کارها به صورت مستمر ضروری است، اظهار کرد: معتقدم با کارهای جزیره‌ای راه به جایی نخواهیم برد، ضمن آنکه وزرای مربوطه باید معضل مسکن را جدی‌تر بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به مسئله مسکن، ایجاد قرارگاه ملی مسکن که شبانه روز و جزو به جز مشکلات ساخت مسکن را بررسی و برای این مهم تصمیمی‌گیری کند ضروری است چراکه در شرایط فعلی و با وجود بروکراسی‌های فراوان موجود راه به جایی نخواهیم برد./

پایان پیام 

نظر شما