شناسهٔ خبر: 55984797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب یک کشتارگاه صنعتی در آستانه اشرفیه

رئیس کل دادگستری گیلان و تعدادی از مسئولان قضایی امروز تصفیه خانه فاضلاب یک کشتارگاه صنعتی مرغ در آستانه اشرفیه را افتتاح کردند.

صاحب‌خبر -

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب یک کشتارگاه صنعتی در آستانه اشرفیهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی ، رئیس کل دادگستری گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان امروز به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی، تصفیه خانه فاضلاب یک کشتارگاه صنعتی مرغ در آستانه اشرفیه به مساحت ۵۰۰ مترمربع و ۱۸ میلیارد تومان هزینه را افتتاح و مشکلات این شرکت را در نشستی بررسی کردند.

سید مهدی فلاح میری ، دادستان مرکز گیلان در این نشست گفت: با تصمیماتی که در سال‌های گذشته گرفته شد، این شرکت زیر بار تعهدات و فشار‌های مالی، خلف وعده برخی مسئولان و نفوذ برخی افراد سودجو زمین گیر شد و نتوانست به تولیدات خود ادامه دهد.

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب یک کشتارگاه صنعتی در آستانه اشرفیهوی با بیان اینکه اکنون این شرکت با کمک اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری گیلان و یک سرمایه گذار، تولید را از سرگرفته است ، افزود: واحد تصفیه و ورشکستگی که از سال ۹۹ در دادگستری استان به ریاست یکی از قضات با تجربه و متعهد تشکیل شد، با پیدا کردن سرمایه گذاران دارای اهلیت برای استیفای حقوق بستانکاران و رونق تولید به واحد‌های تولیدی ورشکسته کمک می‌کند تا با افزایش تولید و اشتغال مانند قبل فعالیت کنند.

دادستان مرکز گیلان فروش دستگاه‌ها را یکی از معضلات جدی واحد‌های تولیدی ورشکسته در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با اقدامات دستگاه قضایی، هیچ طلبکاری نمی‌تواند ماشین آلات و دستگاه‌های کارخانه‌های فعال را به فروش رسانده و برای تغییر کاربری آن اقدام کند.

احمد آقایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به وضعیت رکود این کشتارگاه صنعتی در سال‌های گذشته، گفت: با تلاش‌های اداره ورشکستگی دادگستری گیلان ، این واحد تولیدی به یک شرکت بزرگ تولید مرغ گوشتی در استان واگذار شد و اکنون با حدود ۴۵۰ کارگر و به کارگیری ساکنان منطقه، رونق دوباره گرفته است.

وی دغدغه‌های زیست محیطی و آلایندگی پساب‌های مضر این کشتارگاه را یکی از مشکلات ساکنان منطقه و زمین‌های کشاورزی مجاور عنوان کرد و گفت : با راه اندازی این تصفیه خانه، مشکل بوی نامطبوع پخت ضایعات مرغ که موجبات نارضایتی مردم منطقه شده بود به زودی برطرف خواهد شد.

نظر شما