شناسهٔ خبر: 55984214 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

تاج به فدراسیون فوتبال بازگشت/ نبی و قنبرزاده نواب رئیس شدند

مهدی تاج با کسب اکثریت آرا بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال نشست.

صاحب‌خبر -

 

سلطان حسینی مدیر عامل باشگاه استقلال ملاثانی در خصوص اینکه به او اجازه حضوردر مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال داده نشده، عنوان کرد: فدراسیون باید پاسخگوی این بی نظمی باشد. خوزستان مهد فوتبال ایران است. فدراسیون چگونه می‌خواهد خودش را جمع و جور کند وقتی اینطور با فوتبال خوزستان برخورد می‌کند؟

وی در مورد اینکه آیا مکتابات لازم را برای حضور در مجمع انجام داده، گفت: بله. اسم من در لیست نیست. ۷۰ روز است با من نامه نگاری می‌کنند. پیام و پَس‌وُرد دادند. دلیلش بی نظمی فدراسیون فوتبال است.

در اواسط برگزاری مجمع یک فرد که ادعا می‌کرد داور فوتبال است با سر و صدای زیاد وارد مجمع شده و با انتقاد از عباس صوفی، نایب رئیس پیشنهادی اول میرشاد ماجدی مدعی شد فرزند او را برای فوتبال کشته اند! این فرد در ادامه توسط نیروهای حراستی به بیرون هدایت شد.

علی فلاحتی ، رئیس کمیته بدوی انتخابات در ابتدای سخنرانی خود با زبان عربی به نمایندگان AFC  اظهار داشت: با تمام فراز و نشیب ها اکنون اینجا هستیم. از نهادهای نظارتی که نجیبانه کنار و همراه ما بودند تشکر می‌کنم. 

رئیس کمیته بدوی انتخابات فوتبال عنوان کرد: کامرانی فر نجیبانه عمل کرد اما خطاهای استراتژیک هم داشت . موضوع احراز صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال تا روز آخر باز نبود. از مراکز مختلف مشاوره گرفتیم ولی تصمیم‌گیرنده نهایی خودمان بودیم. در نهایت برایمان محرز شد امنیت و منافع ملی زیر سوال نرفته است.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال+ حواشی، فیلم و عکس

احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که برای انتخابات مجمع به ایران آمده درباره اظهارات ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال که گفته بود وحید امیری به عنوان کاپیتان تیم ملی در مجمع شرکت خواهد کرد گفت: من هیچ اختلافی با وحید امیری ندارم اما بعضی از آقایان شیطونی کردند و این مسائل پیش آمد.

در لحظه‌ای که احسان حاج‌صفی قصد داشت رای خودش را در صندوق بیندازد، غلامرضا شاه‌کرمی از اعضای مجمع خواست تا آرای خودشان را به گونه‌ای در صندوق بیندازند که احراز آن مخفی بماند. (در انتخابات قبلی برگه رای حاج صفی باز و مشخص شد به آجرلو رای داده بود)

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال+ حواشی، فیلم و عکس

برای انتخاب نواب رئیس اول و دوم مهدی تاج رای گیری شد که در پایان مهدی محمد نبی با ۶۴ رای به عنوان نایب رئیس اول و قنبرزاده با ۵۸ رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. ۸ رای نیز باطله بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه چقدر می‌تواند به تاج برای پیشرفت فوتبال کشور کمک کند، گفت: باید هرکاری از دستمان بر بیاید برای فوتبال انجام بدهیم. این وظیفه ذاتی هر مدیرعامل باشگاهی به خصوص باشگاه پرسپولیس است که تعداد زیادی از بازیکنانش هم در خدمت تیم ملی هستند.

او گفت: تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که بازیکنان مستعد و آماده را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم تا از شایستگی هایشان بهره ببرند.

درویش در خصوص اینکه نامش به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه مطرح شده و آیا موافق حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی است؟ عنوان کرد: هرچیزی که به تقویت تیم ملی ایران کمک کند تا در صحنه جهانی نمایش خوبی داشته باشد بهترین است. این نظر باید در هیئت رئیسه بررسی شود. مطرح کردن اسامی خوب نیست، چون تعدد آرا به وجود می‌آورد. مشخص نیست همه بازیکنان با این امر موافق باشند یا نه. همه حس و علاقه و آرزویمان داشتن یک تیم ملی بسیار قوی و منسجم است تا قدرت فوتبال ایران را در صحنه جهانی نشان بدهیم.

مدیرعامل تیم استقلال گفت: تاج می تواند به فوتبال کمک کند و سابقه مدیریتی خوبی دارد. گذشته ها را باید فراموش کرد و باید با اتحاد و دور از تنش به او کمک کنیم.

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان پس از انتخاب مهدی تاج اعلام کرد که از سمتش استعفا می دهد. او همچنین اعلام کرد که به میرشاد ماجدی رای داده است.

شمسایی گفت: امروز در حضور همه دوستان عزیز برای تیم ملی فوتسال آرزوی موفقیت میکنم.

وی در واکنش به این سوال که یعنی دیگر با تیم ملی فوتسال همکاری نخواهید کرد؟ گفت: اصلا کلمه همکاری نیست. تاج برای من ارزشمند و عزیز است، همچنین نبی و قنبرزاده، من اتفاقاتی که در گذشته برای فوتسال افتاد رو با چشم دیدم و دوست دارم آن عزت حفظ شود. من آدمی نیستم که خدایی نکرده به رشته‌ام بی اعتمادی بشود، رشته‌ای که سوم دنیا بوده و یک نسل را دارد تغییر میدهد، ان شالله کسی دیگر بیاید کار را قوی‌تر از من انجام دهد. رسما استعفا دادم و از فردا دیگر نمی‌آیم. فوتسال ایران آنقدر بزرگ است که جایگاه ویژه‌ای دارد. برای هیئت رئیسه و کادر جدید آرزوی موفقیت میکنم.

سرپرست پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه همچنان از اسکوچیچ برای سرمربیگری تیم ملی حمایت خواهد کرد گفت: تا روزی که در فدراسیون فوتبال باشم نظر من اسکوچیچ است. حتی اگر مربی دیگری بیاورند امضای من پای آن نخواهد بود. من همچنان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستم و بعد از این سعی می کنم در همین زمینه به کارم با فدراسیون فوتبال ادامه خواهم داد. کارهای فنی را پیش خواهم برد.

ماجدی در خصوص اینکه پیش‌بینی این نتیجه را می‌کرد گفت: فکر می‌کردم بیشتر از ۲۵ رای بیاورم. فدراسیون را با پول قبل توجهی به آقای تاج تحویل دادم، ضمن اینکه بنده اصلا در جریان اتفاقات دیشب نبودم.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال+ حواشی، فیلم و عکس

رای گیری برای انتخاب نماینده باشگاه‌ها انجام شد که محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان با ۲۶ رای به عنوان نماینده باشگاه در هیئت رئیسه انتخاب شد. همچنین درویش ۱۸ رای، گرشاسبی ۱۳ رای، حیدرپور ۱۴ رای و  پرویزی یک رای را کسب کردند.

حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال و محمد جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون، از سمت خود استعفا دادند.

نظر شما