شناسهٔ خبر: 55983891 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بالون ارتباطی مرز مهران وای فای رایگان ارائه می کند

در نشست همگام با اربعین همراه با فناوری مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت : ما ۳۸ سایت سیار اپراتورهای همراه را برای بهبود کیفیت ارتباطات در اطراف مرزها فراهم کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نشست « همگام با اربعین همراه با فناوری » با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد . 
در این نشست، مسئولان ۱۸ شرکت و نرم‌افزار، خدمات خود را برای زائران اربعین از جمله حمل و نقل، خدمات مکالمه و پزشکی و سلامت ارایه کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خواست بسته فناورانه خدمت در اربعین را هرچه سریعتر به زائران اربعین معرفی کند.
عیسی زارع پور در نشست همگام با اربعین ؛ همراه با فناوری که با حضور صاحبان شرکت ها و سکوهای فعال در خدمات رسانی اربعین برگزار شد افزود: اربعین رویدادی بین المللی و راهبردی است و امسال دولت تمام‌قد،  همه ظرفیت هایش را پای کار آورده است تا سفر برای زائران تسهیل شود.
وی گفت: امسال با یکسری خدمات فناورانه ظرفیت‌های مردمی را انسجام می بخشیم که اثربخشی آن افزایش پیدا کند.
زارع پور افزود: سال های گذشته انتظار اصلی بحث تامین اینترنت و رومینگ بود اما امسال ظرفیت‌های خوبی در حوزه خدمات فناوری اطلاعات وجود دارد که اگر همه این سکوها و نرم افزارها یکپارچه شوند خدمات بهتر و منسجم تری ارائه می‌شود.
وی گفت: ما البته امسال برای مسیر نجف تا کربلا تصمیم داشتیم فیبر نوری بکشیم که در مذاکرات با دولت عراق به نتایج قابل توجهی نرسیدیم و امیدواریم در سال آینده محقق شود.

وی گفت: ما از همه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌خواهیم که خدماتی را که امروز این شرکت‌ها اعلام کردند به اطلاع زائران اربعین برساند و حتماً بروشوری آماده و در مرزها میان زائران توزیع شود.
در این مراسم مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هم گفت : ما ۳۸ سایت سیار اپراتورهای همراه را برای بهبود کیفیت ارتباطات در اطراف مرزها فراهم کرده‌ایم .
لاجوردی افزود : بالون ارتباطی مرز مهران هم وای فای رایگان ارائه می کند و در مسیر نجف تا کربلا هم ارتباطات رایگان در برخی موکب ها برقرار خواهد شد اما بحث رومینگ همچنان فعال است و هزینه دارد .
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران هم گفت :ما خدمتی تحت عنوان ، پست یافته را در قالب ۷ پایگاه شامل سه پایگاه در نجف و چهار پایگاه در مسیر نجف به کربلا طراحی کرده‌ایم که ۶۰۰ نفر از همکاران پستی حضور دارند و اگر زائران ایرانی مدارکشان گم شد آن را به دست صاحبانشان می رسانند .
محمود لیایی افزود : برای کسانی هم که برگه های تردد خروج موقت صادر می‌شود ، تصمیم گرفته شد ۲۴ تا ۷۲ ساعت به صورت رایگان به دستشان برسانیم .

 

نظر شما