شناسهٔ خبر: 55982222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه مدیریت تالاب جازموریان در کرمان تدوین شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌ و بلوچستان گفت: برنامه مدیریت تالاب جازموریان در کرمان تدوین شده و حدود دو میلیارد تومان هم بودجه به آن اختصاص داده شده است که به زودی اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داوود میرشکار امروز در نشست خبری با صحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: به دنبال سیلاب اخیر در مجموع به هرمزگان و سیستان و بلوچستان 300 کیلومتر مربع آب سطحی وارد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌ و بلوچستان افزود: برنامه مدیریت تالاب جازموریان در کرمان تدوین شده است و حدود دو میلیارد تومان هم بودجه به آن اختصاص داده شده که به زودی اجرایی می شود،

وی با بیان ینکه سال آینده بیشتر به تالاب جاازموریان خواهیم پرداخت گفت: این سالها آنطور که باید در این استان تالاب جزموریان با حساسیت پیگیری نشده که تلاش میکنیم اقدامات لازم نجام شود.

میرشکار بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه دریایی و تالاب ها رئیس منطقه یک کشور است،گفت: بودجه ای برای حفظ تالاب جازموریان اختصاص خواهد یافت که با نظر سیستان و بلوچستان هزینه می شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت آبی در کرمان سد ساخته شده و این سبب شده که برای حفظ اکو سیستم منطقه و برای حق ابه خود چانه زنی کنیم تا حق مسلم محیط زیست را احقاق کنیم لذا مطالبات مردمی میتواند در این زمینه راهگشا باشد.

میرشکار بیان کرد: سال گذشته 5 میلیارد تومان اعتبار صرف لایروبی انهار، گودبرداری، احیای گودال طبیعی و قرق ۶۴ هزار هکتار از بستر تالاب هامون شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ریزگردهای سیستان‌ مربوط به پیچ فراه رود واقع در خاک افغانستان است، تاکید کرد: میزان رسوب گیری و انباشت رسوبات از سمت افغانستان در این پیچ زیاد است و به محل انباشت رسوب تبدیل شده، با همکاری منابع طبیعی و سایر دستگاه های مربوطه برای کاهش بحران و حل مسئله پیچ فراه رود برنامه ریزی می کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌ و بلوچستان گفت: برنامه جامع برای تالاب هامون تدوین شده که تمام دستگاه ها در آن نقش دارند، برنامه جامع برای رصد اقدامات دستگاه ها در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد.

انتهای پیام/3139

نظر شما