شناسهٔ خبر: 55976215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از تعاونی‌های برتر استان قزوین

تعاونی‌های برتر استان قزوین همزمان با هفته تعاون تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

تعاونی‌های برتر استان قزوین روز شنبه همزمان با هفته تعاون با حضور جمعی از مسوولان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تجلیل شدند.

سعید زین آبادی  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری قزوین در این مراسم ضمن تبریک هفته تعاون، گفت: ضرورت و اهمیت بخش تعاون و راه اندازی آن‌ها از کلیدواژه‌های بسیار مهم در توسعه است.

سعید زین آبادی افزود: در گذشته توسعه کمی و صرف تشکیل تعاونی‌ها مورد تکلیف بود، اما امروزه با اقدامات انجام شده، تقویت این حوزه، افزایش کیفیت و تقویت بنیان تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نقش و جایگاه تعاونی‌ها می‌تواند کمک حال کشور و اقتصاد باشد بنابراین باید به آن توجه جدی داشته باشیم و در هفته تعاون، دغدغه‌های تعاونگران را بشنویم و در خصوص حل آن‌ها راهکار داشته باشیم.

این مسوول تاکید کرد: انتظار می‌رود بخشی از منابع استان را به تعاونی‌ها برای تأمین مالی و سرمایه در گردش اختصاص دهیم.

وی راه‌اندازی "بخش گفت و گوی دولت و تعاون" را همانند "شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت" ضروری دانست.

تعاونی‌ها در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی قرار دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این مراسم از افزایش پرداخت تسهیلات خانگی و وام‌های روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر تعاونی‌ها در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی قرار دارند.

عین الله کشاورز ترک افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و کم برخوردار استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: همچنین اعتبار مشاغل خانگی استان در سال جاری ۸۹ میلیارد تومان است و برای هر فرد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره بسیار پایین و بازپرداخت هفت ساله پرداخت می‌شود.

کشاورز ترک با بیان اینکه هفته تعاون نمادی است تا بتوانیم نقش تعاون را در استان تحلیل کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قزوین در بخش‌های مسکن، کشاورزی و صنعت فعالیت و نقش آفرینی ویژه داشته است در حال حاضر سعی داریم جایگاه تعاون را احیا و تقویت کنیم.

این مسوول تاکید کرد: تقویت تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف برای هم افزایی، مشارکت پذیری و عدالت محوری در اولویت کار این اداره کل قرار دارد و ۲۵ درصد اقتصاد باید توسط تعاونی‌ها حکمرانی شود که تحقق این مهم نیازمند هدایت تعاونی‌ها در مسیر تأمین نیاز‌های جامعه و توسعه صادرات استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون ۲ هدف کلان را مد نظر داریم، افزود: احیا و تقویت تعاونی‌ها و ایجاد تعاونی‌ها با مدل جدید مانند تعاونی سهام عام، تعاونی عمران و مسکن و تعاونی عمران شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

کشاورز ترک خاطرنشان کرد: تعاونی‌های مسکن به رغم عملکرد زیاد، آسیب‌هایی نیز با خود به همراه داشته‌اند که ریشه آن در قانون این عرصه، اساسنامه و نظارت‌ها است بنابراین رسیدگی به تعاونی‌های مسکن را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و انتظار داریم الگو‌های قدیمی در شکل‌گیری تعاونی‌ها به کار گرفته نشود و تعاونی‌های عمران مسکن جایگزین آن شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین با تاکید بر تعامل سازنده این اداره کل با سازمان فنی حرفه‌ای استان، تصریح کرد: در حال حاضر فضای خوبی در بخش فنی حرفه‌ای استان ایجاد شده و تحول عظیمی شکل گرفته است و امیدواریم در خصوص تسهیلات به متقاضیان اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: صندوق عشایر و روستایی در کنار سازمان تأمین اجتماعی در استان فعالیت دارد و اعضای تعاونی‌ها می‌توانند از امکانات صندوق عشایر استفاده کنند چرا که تأمین ظرفیت خوبی دارد و ۷۰ درصد یارانه پرداخت می‌کند.

کشاورز ترک یادآور شد: امیدواریم بانک‌ها در مشاغل خانگی با معرفی یک ضامن تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند و در خصوص وثیقه هزینه‌های زیادی را به متقاضیان تحمیل نکنند، چون گاهی سخت گیری‌ها آنقدر زیاد است که فرد متقاضی از دریافت وام پشیمان می‌شود.

نظر شما